-
Precis, varje dag man kommer närmare det som snart är en realitet. Än har ju inte livet förändrats liksom... Kram!Carabellis kusp skrev 2016-02-23 11:23:12 följande:Det låter lovande med ett noggrant RUL. Jag har gjort mkp, RUL, hjärt-ul, tillväxt-ul, men ändå kan jag inte sluta oroa mig för att det är något allvarligt fel som kommer medföra lidande för mitt barn. Så känner vi nog alla i någon grad. Lite mer för varje dag som man närmar sig BF :-S
-
Nämen, vad skoj! Vilken ö/vilka öar tänker ni er?Emzaan skrev 2016-02-23 15:21:50 följande:
[quote=76366760][quote-nick]Elenic skrev 2016-02-22 21:10:54 följande:[/quote-nick]
Jag skulle bokat biljetterna men betalat med ett kreditkort, så att man får ett avbokningsskydd (får man oavsett biljettyp). Om då bebis föds med något som gör att bebis inte kan resa får ni tillbaka pengarna mot läkarintyg.
Jag reser mycket och gärna med barn under 1 år. (Sen blir det korta resor när de är mellan 1 och 3.) Vi ska åka på en 3-4 veckorsresa till bl.a. Hawaii i oktober/november och har bokat (än så länge namnlös biljett till bebisen då, så lägger man bara till namn sen).
[/
Nämen just det, vi har ju pratat om Hawaii tidigare. Det är dit vi också tänker oss. Vi har hittat bra biljetter under december januari . Visst hade ni varit där förut? När jag tittar på boende är det ju väldigt dyrt. Tips? Vi hade gärna åkt tidigare under hösten men det blir så svårt med skolan. Såg att du också har 2 skolbarn, hur gör ni?
Vi åker ju över höstlovet och tar ledigt en vecka innan, en vecka efter. Iom att barnen går i 4:an och 7:an i höst så har de inga nationella prov, så det funkar. Vår skola brukar vara bra på att skicka med uppgifter att jobba med osv. också.
Hur flyger ni? Kan verkligen rekommendera att flyga direkt via Los Angeles, så att det bara blir en långflygning och sen en kortis (6 timmar) ut till Hawaii.
Ang. boende så är det ju billigare i november än över jul, helt klart. (lågsäsong) Men jag rekommenderar STARKT att inte boka hotell utan lägenhet via t.ex. homeaway.com eller airbnb. Förra gången vi var där bodde vi t.ex. på Maui i en tvåsovrumslägenhet med stort badrum, fullstort kök, rent och fräscht och nyrenoverat, tvättmaskin/torktumlare, städning varje dag och så för strax över 1000 kr per natt (för oss alla fyra tillsammans). Då bodde vi precis vid havet och vid ett jättefint poolområde, så riktigt hög klass. Så det är väl mitt bästa tips, skippa hotellen... -
Hej!
Vår förra resa gick på ca 140 000. Då var vi två vuxna, två barn (över två men under tolv). Vi var borta tre veckor, varav 2,5 på Hawaii - stannade 3 nätter i San Fran på vägen. Flygbiljetterna gick på knappt 40 000 ink resor mellan öarna på Hawaii. Vi bodde halva tiden i lägenhet, halva på hotell och sista 4 dagarna på lyxresort. (Lägenhet var bäst.) Hade hyrbil och gjorde några dyra utflykter (snorkling, båt etc.) Shoppade begränsat men åt gott. Räkna med matpriser i linje med svenska, men barn äter ofta gratis på de finaste restaurangerna. (!)
Smilla80 skrev 2016-02-24 10:49:43 följande:Av ren nyfikenhet, vad får man räkna med för en resa till Hawaii för 4-5 personer? Förstår att det skiftar mycket beroende på säsong, typ av boende, vistelsetid mm. Men vad räknar ni som reser dit med för kostnad på ett ungefär?
FridaLi, förstår att det är jobbigt att inte kunna vara nära sin man vid op, men det kommer gå bra och snart är han hemma igen! Hoppas han kurerar sig hyfsat fort så att du kan få hjälp när bebis kommer. Hur känner du - Skulle du vilja att det sätter igång snart eftersom du är lite trött på det eller vill du helst gå tiden ut? Har kanske nämnt det innan, sorry om jag missat det isf. Jag vill gärna gå tiden ut men det vet man ju aldrig. Kram
-
Min mage är också stenhård och står rakt ut! Visserligen är den inte jättestor den här gången, men den är verkligen utstående/framstående. Jag känner mig helt klart färdig med den här graviditeten men är rädd att jag går hela vägen in i april...
Frida Li skrev 2016-02-24 11:04:05 följande:Nej jag vill inte gå tiden ut!! Jag bär tydligen lillasyster väldigt Lixom rakt fram. Jag har väldigt stor mage säger alla, alla tror att jag ska föda nu :) jag är inte så lång så det ser roligt ut med denna enorma mage! Det är tungt o jag vet inte hur jag ska stå ut i en månad till!
Hur är era magar? Min är sten hård! Förra gången jag var gravid var en kollega oxå gravid o vi jämförde ju magarna, hade stor mage då också o så var den jätte hård. Hennes var Lixom mjuk. Det är väldigt obehagligt att ha sån hård mage, o man känner bebisens skelett hela tiden Lixom. Många säger att den är väldigt hård.
Mannen är hemma, men behöver hjälp med det mesta utan sin vänsterhand och så måste det nog vara i en månad nu....:(
-
Min bebis är ju fixerad men ja, jag ser också skillnad på om rumpan är på höger eller vänster sida (oftast vänster) - så jag gissar att de kan flytta sig lite även om huvudet sjunkit ner...Smilla80 skrev 2016-02-24 11:27:55 följande:
Min mage står också rätt ut och står högt, växer bara framåt. Med killarna har den varit lite bredare och... liksom lite mer droppformad eller hur man ska säga. Men jag har ändå ett SF-mått lite under kurvan fast är rätt stor för att vara mig, haha... Min är också hård och man känner tydligt lilla bebisens kropp där innanför. Den skiftar sida hur den ligger med rumpan höger-vänster, ser så roligt ut, magen blir helt sne. Kan den fortfarande göra det sedan när den är fixerad? Var ruckbar sist.
-
Har inte heller sett röken av den tidigare förlossningar. Har visserligen haft jätteslemmiga flytningar dagarna innan, så jag gissar att den liksom typ löst upp sig... *äckel*Smilla80 skrev 2016-02-24 11:35:19 följande:
Hannis ursäkta om jag glömt, men har du barn sedan innan?
Har aldrig sett röken av den där omtalade slemproppen under mina två tidigare förlossningar! Hur ser den ut?! När har ni upptäckt den, ni som sett den?
-
När jag var hos BM i måndags i 36+0 så var min bebis fixerad, och då är det ändå min 3:e. (!) Så jag blev lite nyfiken och kollade bakåt i min graviddagbok från förra gången och såg då att 2:an fixerat sig i 35+6 - så ganska exakt! Han kom ändå bf+14... Gah!Frida Li skrev 2016-02-24 12:10:48 följande:Jag låg lite över kurvan på magen nu sa dom sist. Men bebisen följer ändå sin kurva. Min mage har börjat sjunka, skönt att få luft o magen ser mindre ut från mitt håll där uppe :p.
I o med att man haft barn i magen tidigare så finns mer mer plats. O de brukar inte fixera sig förrän i sluten. Vid detta laget med dottern var jag fixerad men det är inte bebisen nu. -
Jag följer också gärna med runt djurgården när bebisen väl är ute! 5 km nu låter som en utopi, jag klarar knappt 500 meter... :( Själv inser jag att jag har allt mellan 5 dagar och 6 veckor kvar. Hoppas på det mindre men tror väl mer på det mer... Suck!Carabellis kusp skrev 2016-02-24 12:35:38 följande:Låter härligt! Jag hoppas vi kan göra sällskap runt Djurgården när bebisarna kommit! Just nu har jag maxgräns på 5 km om dagen för att annars känner jag av lite bäckensmärta.
Förstföderskor går ju över 5 dagar i snitt, så risken att gå över finns ju. Å andra sidan är det ju max 3 v kvar hur som! -
Jag bor i Näsbypark, Täby. Så lite norr om. (Men har 15 minuter in till stan med tåget så det är ganska soft. :) )hannis12345 skrev 2016-02-24 13:38:17 följande:
Ja vi får absolut gå en runda runt Djurgården sen o rulla vagn tycker jag;)
Vart i Sthlm bor ni?
-
Håller givetvis tummarna!NellieMeja skrev 2016-02-24 16:03:33 följande:
Ååååå nervös inför imorgon. Då är det dax för vändingsförsök. Men jag hoppas att min inneboende har vänt sig neråt så att jag slipper försöket. Har iallafall läst på om å föda i säte å jag kommer att köra på det om det går. Men bebisen ska ju ha vänt sig. Så håll tummarna för mig.