Carabellis kusp skrev 2016-03-11 10:11:55 följande:
Egentligen är dateringarna lite töntiga; bara 4,5% föds ju på BF ändå, så det skapar så mycket förväntan och frustration. De flesta barn föds ju när de är klara liksom.
Jag är lite rädd för induktion, så jag hoppas verkligen på spontan start. De är tydligen ganska strikta med att förorda igångsättning i sll, vet att VG-region ganska nyligen ändrat policy från BF+21 till BF+14, så där är det nog mer flexibelt om man vill avvakta lite extra.
Påsklovet ligger väl efter påsk i år? Då har du säkert fött sedan länge! Det bästa för dig är ju onekligen om bebisen kommer på BF eller innan, så du hinner vila en vecka innan barnen blir lediga.
Jag funderar allvarligt på att ta en rask promenad ner till mood-gallerian för att se om det inte kan ge lite skjuts åt processen. Mer glamour till mig i alla fall!
Joo, I know - kan också tycka att man stirrar sig för blind på datumet. Men båda andra barnen har jag känt som dig, varit jätterädd för igångsättning och därför har varje plusdag inneburit att jag också blivit räddare för att det ska sluta med det. Den här gången känner jag snarare att iom att risken finns att det blir igångsättning iaf tar jag hellre den på bf+ett par dagar än bf+15 liksom...
Och du har rätt, när jag väntade sonen så var det inget snack om saken - det skulle bli igångsättning vecka 42+0 vilket jag verkligen inte ville. Jag bara grät. (Dessutom hade man inte gjort minsta kontroll utan allt gick bara på datumet.) Turligt nog föddes han 21:30 på 41+6...
Shopping låter bra! Själv har jag istället ägnat mig åt Zalandoshopping som ska hämtas när jag hämtar barnen idag. Fina vårkläder utan tillstymmelse till mammaklädsfeeling, snart är jag där!