-
De är från Clearblue, heter typ "Detektionstest för fostervattenläckage". Har sett dem på vissa större apotek (olika kedjor) men också sett att de reades ut under hösten så jag gissar att de inte var någon försäljningssuccé... Finns för 50% på apoteket.se iaf.NinanaMama skrev 2016-03-08 15:30:03 följande:Va? Vad är det för bindor? Vilket apotek?
-
Spännande! Jag skulle GÄRNA testa förlossningsstimulerande akupunktur men har inte hittat någon som utför det tyvärr.. :/ Hoppas det funkar! Vilken vecka+dag är du i nu?mialinden skrev 2016-03-09 20:07:04 följande:
Var och fick akupunktur idag, något jag får av bm en gång i veckan mot foglossningen, fick även förlossningsstimulerande akupunktur så vi får väl se om det hjälper!
-
Åhh, drygt... Jag försöker ju mentalt att ställa in mig på att plussa jag med men vete tusan om jag kommer fixa det med vett och sans i behåll... Har ju 10 dagar kvar men det KÄNNS som att jag redan går på övertid med så ont som jag har. :( Är också nyfiken på rutinerna om man går over. Jag är ju asskraj för en jättebebis om jag går över och skulle gärna kolla upp det, men vet inte om de gör det eller ej..Carabellis kusp skrev 2016-03-09 18:01:49 följande:
BF+3 idag. Inget som tyder på förlossning. Var hos bm idag som glatt sa "vi ses på måndag"... Då blir det tydligen ultraljud av fostervattenmängden, vilket inte gjordes 2012 när jag väntade min dotter, tydligen en ny rutin.
-
Haha, rörlig - näe... Min bebis är så låååångt ner i bäckenet att det känns som att hen ska spräcka symfysen när jag går. Alltså som att ha en egen liten murbräcka mellan beben. Ouch! Vattengympan är det enda tillfället där jag känner mig hyfsat rörlig nuförtiden...Reflexen skrev 2016-03-09 23:32:19 följande:
Akupunktur låter häftigt, hoppas det funkar nu, Mia!
Är inte heller särskilt rörlig längre, Frida. Att gå på Ikea gick inte fort, kan jag lova. Sen hade de inga roliga gardiner heller,....
-
Härligt att ni mår bra! Rätt vanligt att de har det mönstret, det har de ju oftast haft i magen. Runt månaden brukar det gå att rätta till lite mer aktivt.Tessie83 skrev 2016-03-09 17:41:48 följande:Vi mår båda jättebra tack. Lite trist bara att hon helt vänt på dygnet. Sover som en stock hela dagarna, men är vaken om nätterna. Men hon är världens goaste :) skönt också att jag inte känner av snittet ett dugg.
Hoppas det går bra för dej <3 -
Hade samma problem, låg vaken till 01. Att lägga sig på värmekudde hjälpte till sist för att kunna somna... Är SÅ trött på att sova dåligt nu!NellieMeja skrev 2016-03-10 07:06:11 följande:
I går kväll var det inte lätt å somna pga av foglossningen å sen hade bebisen gymnastik å sparka mig mycket upp mot revbenen inte lätt å somna då. Busunge
-
Grattis, vad härligt! Starkt kämpat och skönt att du slapp plussa mer.hannis12345 skrev 2016-03-10 03:21:04 följande:
Igår natt kom våran lilla prinsessa;)
Va öppen 9 cm när vi kom in så det gick på 3,5h från vi kom in!
Sååå mysigt att äntligen ha henne här!
Bf+8 blev det!
-
Carabellis kusp skrev 2016-03-09 21:26:51 följande:Fast att tänka 11 dagar kvar känns bättre. Det är överskådligt. Ska roa mig med lunch på NK med en kompis imorgon, då går tiden lite fortare. Jag gick ju över 12 dagar sist, så jag har lite strategier för att få tiden att gå. Det mest irriterande är alla som hör av sig...Madski skrev 2016-03-09 20:57:28 följande:Usch, övertid är inte kul och ett glatt "vi ses på måndag" är det sista man vill höra.. Kämpa på!! Max 11dagar kvar.. (Inte heller vad man vill höra, sorry!) dottern föddes på bf+10 och jag var måttligt road på slutet..
Jag har ju också plussat 10 resp 14 dagar och skriver under på vad ni säger! Strategier för att få tiden att gå är asviktigt. Och om folk bara kunde skrärpa till sig!! Jag har inget emot att få vänta på bebisen, om det inte var för att man behövde "stå till svars" för alla runtomkring.
Min make försökte sig på en liten fråga häromdagen typ "du känner ingenting som är på gång...?" men då fick han snabbt veta att tänker han tjata om det nu varje dag i (max) 24 dagar så får han vara någon annanstans. Tack och lov har min mamma vett iaf att inte fråga ett jota. :)
-
De har inte klassats som stora iom att de varit precis under 4,5 kg - vilket är gränsen. Men de har varit stora för tiden på kurvorna. Vilket är lite lustigt då jag snarare är av den mindre sorten. (Ingen har fattat vart de där bebisarna fått plats.) Nu är det ju ny pappa också, och han var STOR när han föddes (jättehuvud och 5 kg) så nu talar ju generna också för ett stort barn. Däremot har jag ju ett litet SF varför de inte tycker att TUL känns nödvändigt. (Förra gångerna har SF varit normalt eller till och med lite över normalt.) Så jag kanske nojjar i onödan. ;)Carabellis kusp skrev 2016-03-10 09:43:30 följande:Skillnaden oss emellan är ju att jag mår löjligt bra fysiskt, så om nån ska ta övertiden så är det väl jag?
Har du fött stora barn tidigare? I så fall är det väl indikation för TUL? Värt att be om i alla fall! Jag har ju snarare liten bebis enl SF och UL och det är ju inte optimalt heller.
Och gulle, ja - för att slippa den här bäckensmärtan vore det ju fett nice om vi snarare pratade en än tre veckor till i det här tillståndet faktiskt...
kram! -
Mmm, jag kan inte minnas när jag sov bra sist. Och jag är annars en världsmästare på att sova! Kan somna vart och när som helst och sover lätt 10 timmar per natt.NellieMeja skrev 2016-03-10 09:49:45 följande:Är oxå så fruktansvärt trött på att sova dåligt. Har gjort det i några månader. Å man skulle ju verkligen behöva få sova och vara lite utvilad innan bebis kommer. Man behöver ju ha sina krafter då . Och man får ju en uppdelad sömn då oxå. Men det jag tänker på är att jag inte kommer å ha så svår foglossning å problem med smärta.
Som du säger, man får ju upphackad sömn med bebis men jag tycker ändå att det är lättare än det här. Det är ju lättare att somna om också när man inte har ont.