• Linkken

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Jag plussade för två dagar sedan för första gången och är alldeles vimsig av lycka! Solig Jag är nu i v. 5 + 5 och enligt hälsovårdaren är bebisen beräknad till den 5.3.2016.

Vore så roligt att följas åt med andra som är i samma sits! Glad

• Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?
  • Cissi90
    Linkken skrev 2016-04-08 09:49:28 följande:

Ser att ni är två som kommer att få planerade snitt nu. Jag förstår om det känns jobbigt då ni hade tänkt er det hela annorlunda, men jag vill bara säga att ni inte behöver oroa er. Det kommer att gå hur bra som helst, läkarna är vana och duktiga och vet vad de gör. Jag är åtminstone supernöjd med mitt snitt och har mått väldigt bra efteråt också, så det kommer nog att gå bra för er med!

Skönt med lite pepp på vägen! Tack! :) grattis till fina bebisen
  • safiia
    Linkken skrev 2016-04-07 09:33:52 följande:

Stort grattis till bebisen! Vad tråkigt att höra att det blev så kämpigt för dig, låter verkligen tungt. Men bra att det gick bra till slut ändå! Hur mår du nu? Har du återhämtat dig bra?

Angående amningen kan jag rekommendera sånadär gummipluppar som man sätter på bröstvårtorna. Vår kille var ju väldigt trött i början och blev därför flaskmatad. Han hade från början svårt att få tag i bröstvårtan, men med gummit gick det toppen och jag använder dem ännu då han inte riktigt vill få nåt grepp om bara mig och blir arg när det inte lyckas. Detdär gummit påminner ju om det som finns på flaskorna så det kanske kunde funka bättre också för er. Hoppas du fortsätter hänga med också på nya tråden. :)

Tack!

Jag mår nog riktigt bra. Har hunnit förtränga det mesta :D hela graviditeten och en jobbig förlossning resulterade ju i en riktigt fin belöning. Jag hade sådan fokus på själva graviditeten att jag liksom inte riktigt hade förstått att det ska komma en bebis också. Fysiskt känner jag mig nästan helt återställd, jobbigt att sitta men det är det enda.

Gummi prövade vi på bb men hon blev ledsen då det tog så länge innan mjölken kom och så lossnade det bara. Ska testa det hemma ännu och se om det skulle fungera bättre. Ska söka fram tråden.
  • LovisaC1982
    Cissi90 skrev 2016-04-08 12:24:40 följande:

Ja nu flyttade dom fram till 15e men ändå bra liksom :)

Absolut vi hörs av! Lycka till du också :)

Hej! Här går det fort i svängarna, efter att ha blivit nekad att komma in på kontroll på torsdagen eftersom jag trodde att det var nåt på gång så löste min ordinarie barnmorska det på fredag och 4 timmar senare kom min lille kille med akut snitt. Det var en stor välmående kille som gömde sig där inne, 3455 g och 49 cm lång. Jag blev så nervös men vilken underbar personal, helt grym upplevelse. Vi mår bra men jag mår dåligt mentalt och ska be om hjälp för att hantera det som hände
  • Irmisans
    LovisaC1982 skrev 2016-04-12 07:51:46 följande:

Hej! Här går det fort i svängarna, efter att ha blivit nekad att komma in på kontroll på torsdagen eftersom jag trodde att det var nåt på gång så löste min ordinarie barnmorska det på fredag och 4 timmar senare kom min lille kille med akut snitt. Det var en stor välmående kille som gömde sig där inne, 3455 g och 49 cm lång. Jag blev så nervös men vilken underbar personal, helt grym upplevelse. Vi mår bra men jag mår dåligt mentalt och ska be om hjälp för att hantera det som hände

Grattis till pojken! Hoppas du mår bättre snart och får bra hjälp :)
    Oplanerad Mamma
  • Cissi90
    LovisaC1982 skrev 2016-04-12 07:51:46 följande:

Stort stort grattis! Skönt att han är ute säkert och välmående. Prata med sjukhuset eller MVC om hjälp för psykiska delen.

Vi har snitt i morgon :)
  • Cissi90

Vår tjej kom i morse kl 09 :) allt gick super fint! Hon är stor som tusan (4kg) inte konstigt jag har haft ont liksom.

Jobbigt med snittet, svårt att röra mig för att ta dottern och att kissa. Förutom det är jag så himla glad.

• Linkken
    Cissi90 skrev 2016-04-15 23:52:37 följande:

Vår tjej kom i morse kl 09 :) allt gick super fint! Hon är stor som tusan (4kg) inte konstigt jag har haft ont liksom.

Jobbigt med snittet, svårt att röra mig för att ta dottern och att kissa. Förutom det är jag så himla glad.

Grattis till tjejen! :) Tipsar, som andra säkert gjort, om att röra dig så mycket som möjligt, trots att det känns av. Snittet blir snabbt väldigt mycket bättre, det är nog bara de första dagarna som är riktigt jobbiga, sedan blir allt lättare igen. Lycka till! :)
  • Irmisans

Grattis till flickan! :)
    Oplanerad Mamma
  • LovisaC1982

Stort grattis till tjejen och skönt att allt gått bra . Kan bara hålla med, rör på dig så mycket du bara orkar och kan. Lycka till och njut, tiden går läskigt fort.
  • S79

Stort grattis! Njut nu så mycket du bara kan! Den första tiden är så mysig! Vår tjej har nu hunnit bli 1 månad och har just spräckt 4-kilosgränsen ;)
Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?