Linkken skrev 2016-04-07 09:33:52 följande:
Stort grattis till bebisen! Vad tråkigt att höra att det blev så kämpigt för dig, låter verkligen tungt. Men bra att det gick bra till slut ändå! Hur mår du nu? Har du återhämtat dig bra?
Angående amningen kan jag rekommendera sånadär gummipluppar som man sätter på bröstvårtorna. Vår kille var ju väldigt trött i början och blev därför flaskmatad. Han hade från början svårt att få tag i bröstvårtan, men med gummit gick det toppen och jag använder dem ännu då han inte riktigt vill få nåt grepp om bara mig och blir arg när det inte lyckas. Detdär gummit påminner ju om det som finns på flaskorna så det kanske kunde funka bättre också för er. Hoppas du fortsätter hänga med också på nya tråden. :)
Tack!
Jag mår nog riktigt bra. Har hunnit förtränga det mesta :D hela graviditeten och en jobbig förlossning resulterade ju i en riktigt fin belöning. Jag hade sådan fokus på själva graviditeten att jag liksom inte riktigt hade förstått att det ska komma en bebis också. Fysiskt känner jag mig nästan helt återställd, jobbigt att sitta men det är det enda.
Gummi prövade vi på bb men hon blev ledsen då det tog så länge innan mjölken kom och så lossnade det bara. Ska testa det hemma ännu och se om det skulle fungera bättre. Ska söka fram tråden.