• Linkken

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Jag plussade för två dagar sedan för första gången och är alldeles vimsig av lycka! Solig Jag är nu i v. 5 + 5 och enligt hälsovårdaren är bebisen beräknad till den 5.3.2016.

Vore så roligt att följas åt med andra som är i samma sits! Glad

• Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?
  • I norr

Sitter i bilen på väg till förlossningen nu, har ju som 13 mil...

Haft värkar sedan kl 4 och från kl 7 var det 10 min emellan. Var till Mvc kl 9 och där sa hon att jag var öppen 2,5 cm och att förlossningen var igång så vi skulle äta frukost och packa i lugn och ro innan vi åkte in.

Nu är det ca 4 min emellan med ca 5 mil kvar.

Hoppas på att få träffa vårar pyre innan dagen är över.

40+2.

• I norr

[quote=76447980][quote-nick]elin1987 skrev 2016-03-17 07:25:22 följande:[/quote-nick]Här har ni en bild på min lilla 2 kilos klump :) hon drunknar i storlek 44 haha [/

Underbart söt! Grattis! :)

• Natalila

Har legat på förlossningen sedan halv 1 inatt, öppen 3 cm men de börjar avta :( snart undersökning igen

• safiia

Lyfter upp denna lite, kanske vi kan skriva in när babyn fötts och kön? Ni som fått era redan alltså :)

S79: 28.02

LMG: 28.02

Irmisans: 06.03

I norr: 15.3

Migas: 15.3

Natalila: 23.03

Katten95: 26.03

Safiia: 26.03

Becka1989: 18.04

Elin1987: 22.3

• safiia
    elin1987 skrev 2016-03-17 07:25:22 följande:

Här har ni en bild på min lilla 2 kilos klump :) hon drunknar i storlek 44 haha

Så söt och liten <3

Följer med spänning er som har på gångs :)

Jag har haft mensvärk i natt och sovit väldigt dåligt. Även sprungit på wc jämt (både nr 1 och 2). Så vi får se. Har varit på blodprov för hf eftersom jag haft protein i urinen och extrem vätskeansamling. +26kg nu, med tanke på att jag också gick ner 10kg i början så är det ganska mycket... I morgon ska jag till läkare på ul och få storleksbedömning eftersom även sf kurvan stigit. Så vi får se om det blir igångsättning eller om jag får fortsätta vänta. Skulle hellre vilja att det kommer igång av sig själv men får jag träffa henne tidigare är det ok ;) har födelsedag på söndag så helst skulle hon kunna få en egen födelsedag, men man vet aldrig :)
  • Natalila

Ligger på förlossningen nu och har fått ryggbedövning och dropp som ska sätta fart på de hela :) min lilla kille kommer under kvällen hoppas jag!
    Kan verkligen rekommendera epidural, vilken lättnad de blev efter ha legat och haft panikont innan!

• elin1987

Hejja hejja snart får ni också träffa era bebisar :) själv blev min lilla inlagd på 56an idag för att hon är så liten och har fått gulsot. Varit på sjukhuset sen vi åkte in i lördags natt nu :/ lär bli kvar hela helgen också. Och ja epiduralen var magisk!!

• Natalila

Inatt tittade min lilla kille ut äntligen! Kämpade oss igenom 24 timmar på förlossningen och 24 hemma innan ungefär!
    Nu är de mys och gos för fulla muggar :)

• Katten95
    Natalila skrev 2016-03-18 06:18:47 följande:

Inatt tittade min lilla kille ut äntligen! Kämpade oss igenom 24 timmar på förlossningen och 24 hemma innan ungefär!

Nu är de mys och gos för fulla muggar :)

Så söt, grattis! En annan har 8 dagar kvar till bf! Vill också ha nuuuu!!!!
Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?