• Linkken

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Jag plussade för två dagar sedan för första gången och är alldeles vimsig av lycka! Solig Jag är nu i v. 5 + 5 och enligt hälsovårdaren är bebisen beräknad till den 5.3.2016.

Vore så roligt att följas åt med andra som är i samma sits! Glad

• Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?
  • Irmisans
    safiia skrev 2016-03-09 18:15:20 följande:

Jag har också väldigt varmt hela tiden. Både nattetid och dagtid. Känns som om det blivit lite bättre nu de senaste veckorna dock.Härligt att höra! Och tänk att du har det över snart :)

Jag tycker det har börjat kännas psykiskt tungt nu :( är ledsen jämt och orkar verkligen inte må så här illa längre. Har fått vaginos dessutom. Tappen är fortfarande bara mjuk men inget mer har hänt :( är i och för sig bara 37+4 men hade hoppats och trott att det kommer igång tidigare. Nu är det kanske ändå inte så bra att det kommer igång innan vaginosen är behandlad.

Du får säkert höra det hela tiden, men jag säger det ändå, kämpa på! Det är skit tugnt mot slutet men man har ändå så lång tid bakom sig. Blir det för mycket så prata med din bm och förklara att du inte orkar mer! Man har rätt att säga det.

Hoppas verkligen att du blir bättre snart! Vissa säger ju att man ska passa på att njuta och att man kommer sakna att vara gravid. Jag fattar inget av det, men kommer däremot kanske sakna att jag aldrig mer kommer kunna skydda mitt barn från omvärlden på samma sätt som nu. Tryggare än den är i magen är den ju aldrig igen!
    Oplanerad Mamma
  • Natalila

Jag har haft förvärkar i princip hela dagen, visste inte vart jag skulle ta vägen ett tag men de lugna ner sig. Hoppas de är dags för mig snart oxå :)

• safiia
    Irmisans skrev 2016-03-09 21:07:48 följande:

Du får säkert höra det hela tiden, men jag säger det ändå, kämpa på! Det är skit tugnt mot slutet men man har ändå så lång tid bakom sig. Blir det för mycket så prata med din bm och förklara att du inte orkar mer! Man har rätt att säga det.

Hoppas verkligen att du blir bättre snart! Vissa säger ju att man ska passa på att njuta och att man kommer sakna att vara gravid. Jag fattar inget av det, men kommer däremot kanske sakna att jag aldrig mer kommer kunna skydda mitt barn från omvärlden på samma sätt som nu. Tryggare än den är i magen är den ju aldrig igen!

Tyvärr känner jag att jag att jag inte alls kan prata med min bm. :( hon säger just saker som "njut nu av graviditeten" och har ingen förståelse alls för hur jag mår. Däremot är mannen fantastisk och jag har kompisar i samma skede av graviditeten. Vet inte varför det nu kom som en vägg emot och allt blev plötsligt så jobbigt.

:D nej kommer verkligen inte sakna något alls med graviditeten och helst skulle jag inte någonsin vilja gå igenom detta igen.

Jag minns att du också haft jobbigt med illamående. Jag är med i en liten fb grupp för sådana som haft/har hg. De flesta har inte haft det i andra/tredje graviditeten. Så det finns hopp :)
  • safiia
    Irmisans skrev 2016-03-09 21:07:48 följande:

Tyvärr känner jag att jag att jag inte alls kan prata med min bm. :( hon säger just saker som "njut nu av graviditeten" och har ingen förståelse alls för hur jag mår. Däremot är mannen fantastisk och jag har kompisar i samma skede av graviditeten. Vet inte varför det nu kom som en vägg emot och allt blev plötsligt så jobbigt.

:D nej kommer verkligen inte sakna något alls med graviditeten och helst skulle jag inte någonsin vilja gå igenom detta igen.

Jag minns att du också haft jobbigt med illamående. Jag är med i en liten fb grupp för sådana som haft/har hg. De flesta har inte haft det i andra/tredje graviditeten. Så det finns hopp :)
  • Irmisans
    Natalila skrev 2016-03-09 21:14:55 följande:

Jag har haft förvärkar i princip hela dagen, visste inte vart jag skulle ta vägen ett tag men de lugna ner sig. Hoppas de är dags för mig snart oxå :)

Hoppas hoppas!
    Oplanerad Mamma
  • S79

Här har just 41+3 passerat. Jag är så sjukt less på att vara gravid nu, vill ju träffa lilla pyret snart! Har i alla fall fått tid på förlossningen på söndag för att undersöka om jag kan få sättas igång då. Hade helst sluppit det så det får mer än gärna dra igång innan dess.

• S79
    LMG skrev 2016-03-06 00:04:48 följande:

Här gick det undan. 22.01 kom våran lilla tjej till världen :) hann inte ens med lustgas först jag fick krystvärkar

Stort grattis!!! :)
  • safiia
    S79 skrev 2016-03-09 23:30:45 följande:

Här har just 41+3 passerat. Jag är så sjukt less på att vara gravid nu, vill ju träffa lilla pyret snart! Har i alla fall fått tid på förlossningen på söndag för att undersöka om jag kan få sättas igång då. Hade helst sluppit det så det får mer än gärna dra igång innan dess.

Håller tummarna att det kommer igång innan det!

Och jag som inte ens har 38 fulla veckor är irriterad och trött på detta :( kanske skulle vara bättre att vara inställd på att gå över tiden så skulle man inte vara så besviken då inget händer. Jag har inte alls varit inställd på att gå över tiden då alla inklusive bm säger att hon nog kommer tidigare.
  • Linkken

Ser att det är flera nu som bara sitter och väntar på att förlossningen ska komma igång. Jag håller tummarna för er allihopa! {#emotions_dlg.flower} Vill också säga att det faktiskt är okej att vara trött på graviditeten mot slutet. Jag hade dåligt samvete över det ett tag, men det är helt onödigt. Det ÄR tungt att vara gravid och det är ju bara bra att man längtar efter att få träffa sin lilla.

Imorgon blir min son två veckor gammal, och jag får bara instämma i den stora skaran föräldrar som säger att tiden verkligen går sjukt snabbt. Jag tar verkligen tillvara på tiden nu och njuter av alla stunder med honom, också nattammandet. Glad
    Hur känner ni nu när denhär tråden snart inte direkt är aktuell längre? Vill ni fortsätta hålla kontakten här? Går ju alltid att starta en ny tråd med samma gäng, om ni är intresserade...

Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?