Irmisans skrev 2016-03-09 21:07:48 följande:
Du får säkert höra det hela tiden, men jag säger det ändå, kämpa på! Det är skit tugnt mot slutet men man har ändå så lång tid bakom sig. Blir det för mycket så prata med din bm och förklara att du inte orkar mer! Man har rätt att säga det.
Hoppas verkligen att du blir bättre snart! Vissa säger ju att man ska passa på att njuta och att man kommer sakna att vara gravid. Jag fattar inget av det, men kommer däremot kanske sakna att jag aldrig mer kommer kunna skydda mitt barn från omvärlden på samma sätt som nu. Tryggare än den är i magen är den ju aldrig igen!
Tyvärr känner jag att jag att jag inte alls kan prata med min bm. :( hon säger just saker som "njut nu av graviditeten" och har ingen förståelse alls för hur jag mår. Däremot är mannen fantastisk och jag har kompisar i samma skede av graviditeten. Vet inte varför det nu kom som en vägg emot och allt blev plötsligt så jobbigt.
:D nej kommer verkligen inte sakna något alls med graviditeten och helst skulle jag inte någonsin vilja gå igenom detta igen.
Jag minns att du också haft jobbigt med illamående. Jag är med i en liten fb grupp för sådana som haft/har hg. De flesta har inte haft det i andra/tredje graviditeten. Så det finns hopp :)