Irmisans skrev 2016-03-13 05:19:26 följande:
34 timmar varav 10 mer aktiva! När de tog vattnet fick jag genast väldigt ont och fick ryggbedövning efter ca. 1h. Då var jag öppen 4 cm. Sedan sov jag mellan de mycket mjukare värkarna u ca. 1h och 15 min och när se kollade då var jag fullt öppen och hade två kanter kvar. Sedan var det 4 h kvar. Jag fick provkrysta först för bebisen låg så högt, sedan fick jag ligga och andas genom värkarna i ca. 40 min så kroppen tillslut nästan krystade utan mig. Då var det dags och 25 min senare, när de hade klippt mig lite och var påväg in med sugklocka så fick jag en ordentlig värk och lyckades få ner bebisen förbi blygbenet och huvudet halvvägs ut så det fick stå och spänna. Blev riktigt chockad! Två värkar senare kom bebisen ut! En liten knubbig kille som är det vackraste jag sett. Illamåendet har varit helt borta nu i 5 h trots att jag ätit så jag mår bättre än på många månader. Löjligt lycklig känner jag mig!
elin1987 skrev 2016-03-14 04:47:47 följande:
17:12 igår kom min lilla flicka till världen 9 dagar tidigt. 44 cm kort och 2110 gram liten. Blev ett akut snitt vilket jag är tacksam för :)
Grattis till er båda! Här väntar en annan på att få sin lille pojk till världen. 12 dagar kvar innan man är beräknad, inte alls avis på er som äntligen fått!! :)