• LängtanSåStor

BF Februari/Mars 2016 :)

Änñnntligen plus på stickan. Ngn mer som har BF I Februari eller Mars?

Jag har BF 24 Februari!

• Svar på tråden BF Februari/Mars 2016 :)
  • Jessa81
    Tassen skrev 2015-08-13 20:46:33 följande:
    Ok, jag har tagit blodprovet så det är ul kvar och resultat då
    Ok! Stort lycka till! Vad kul att få se den lille/lilla.
  • MejaKiZnic

Någon som sover dålig på nätterna? Jag vaknar hela tiden...
    Mår även illa, springer igenom butiken för att handla. Mår illa av bilder på mat, svårt när man har barn som behöver äta och man själv vill leva på yoghurt. Positivt är att jag nu fått tid för mitt första besök hos MVC, ska bli så kul. Hoppas den lilla mår bra.

Jag vill göra KUB, men ej hundra om vi kommer göra det

080912 130524 BF160330
  • zespriem

Vi ska göra KUB på tisdag. Blodprovet lämnades för nån vecka sen. Man får resultat direkt när man är där. Jag har inte åldern inne, så gör på en privat klinik i Malmö, kostar 1900. Hoppas så på att få bra resultat!!

• Bonebag

Här är en till som sover dåligt... Zzzz!

Och mat.. Ja fy sjutton ;/ mat innehållande krossade tomater, det går inte! Mår illa bara jag tänker på det!

Här är kub den 31 Augusti... Men jag är inte orolig över resultaten. Jag ser det dom en extra chans att se ärtan o se att allt är bra <3

• Elenius

Någon mer än jag som valt att inte göra något kub-test?!

Har haft bruna flytningar och igår kom en liten blödning, ringde till mvc och hon sa att jag haft en liknande blödning för exakt en månad sedan. Så det kunde vara mens som kommer igenom, någon som varit med om liknande? :)

• GameOfLife
    Elenius skrev 2015-08-15 12:45:42 följande:

Någon mer än jag som valt att inte göra något kub-test?!

Har haft bruna flytningar och igår kom en liten blödning, ringde till mvc och hon sa att jag haft en liknande blödning för exakt en månad sedan. Så det kunde vara mens som kommer igenom, någon som varit med om liknande? :)

Jag har också valt att skippa kub-testet :)

Vilken vecka är du i?
  • gravid v 11

En till som inte valt att göra kub! Själva tanken på att leta efter något som är avvikande för att sedan öppna möjligheten till abort känns bisarr och diskriminerande. Alla väljer förstås inte att göra abort om resultatet skulle luta mot Downs utan tycker bara det är skönt att vara förberedda men det faktum att svensk sjukvård sysslar med denna verksamhet får mig att vilja kräkas. Alla människor är lika. Mycket värda, punkt. Dessutom har jag fått ett oproffsigt bemötande av barnmorskor under båda minaggraviditeter som ifrågasatt mitt val trots att jag är under 30 år. Den senaste undrade tom om jag ville komma på "tidigt ultraljud" nämnde aldrig något om kub-test. Snacka om att prata i gåtor.

• GameOfLife
    Elenius skrev 2015-08-16 06:16:48 följande:

Är i vecka 13, 12+0 idag faktiskt!

Då är vi relativt nära i veckor. Jag är också i v.13, men går in i v.14 imorgon :)
Svar på tråden BF Februari/Mars 2016 :)