• LängtanSåStor

BF Februari/Mars 2016 :)

Änñnntligen plus på stickan. Ngn mer som har BF I Februari eller Mars?

Jag har BF 24 Februari!

• Svar på tråden BF Februari/Mars 2016 :)
  • ljuvabarn
    Hazel Grace skrev 2015-07-31 00:14:21 följande:

Det gick inte bra.. Igår kväll kom syndafloden och massvis med stora klumpar. Det var som en skräckfilm hur mycket jag blödde. Barnmorskan jag träffade sa att det mest sannolikt var ett missfall men kunde inte göra VUL då det inte fanns någon läkare där så jag ska göra det på onsdag, mest för att se att allt har kommit ut så säga. Blev så jävla ledsen! Igår var dessutom min födelsedag och så slutar dagen med ett blodbad utan dess like. Allt kändes så jävligt.

Jag bor en bit bort från mina föräldrar och hade redan bestämt att vi skulle hälsa på den här veckan. Jag har ljugit för dom om varför vi inte kunde komma och fira min födelsedag hos dom, vilket jag ju jättegärna hade gjort, men eftersom jag hade första kontrollen idag så kunde vi inte åka förrän efter det. Hade planerat att berätta för dom idag men nu blir det inte så. Är nära och så med mamma men missfall är inget jag vill berätta om för henne. Även om hon säkert skulle förstå.

Ganska skönt att komma bort från hemmet och stan just nu iallafall. Bara vara och bli ompysslad av föräldrarna, dom inser inte hur uppskattat det är dessa dagar.

Vad tråkigt att höra, beklagar verkligen! Usch inge kul det här alls. Själv blöder jag fortfarande och har haft "mens"värk hela dagen. Än så länge inga klumpar, bara mensblod. Får se hur detta går. Jag försöker tänka positivt iallafall och hoppas att blödningen avtar snart. Kram till dig!
  • Bonebag

Tänk på att "mensvärk" o lite molande är fullt normalt. Växer så de knakar där inne <3 Va själv livrädd många gånger under första graviditeten...

• ljuvabarn

Min mensvärk blev kraftigare igår kväll och jag fick missfall (v.7+0). Kom ut klumpar/koagel. Tråkigt att detta hände, men vad ska man göra? Ska låta kroppen få återhämta sig och bli mig själv igen. Väntar på mensen och sedan börja försöka igen på ruta 1. Siktar på ett sommarbarn. Jag har gråtit massor men jag måste tänka positivt. En vacker dag kommer det gå hela vägen. Jag är iallafall lycklig som har en frisk liten son på 16 månader.. nu lämnar jag denna forum. Lycka till allihopa!

• Hazel Grace
    Azad skrev 2015-07-31 10:37:11 följande:

Beklagar verkligen!!!! <3 Skickar massor av kramar å varma tankar till dig/er!!

Tack så mycket. <3
    ljuvabarn skrev 2015-07-31 18:55:44 följande:

Vad tråkigt att höra, beklagar verkligen! Usch inge kul det här alls. Själv blöder jag fortfarande och har haft "mens"värk hela dagen. Än så länge inga klumpar, bara mensblod. Får se hur detta går. Jag försöker tänka positivt iallafall och hoppas att blödningen avtar snart. Kram till dig!

ljuvabarn skrev 2015-08-01 09:37:14 följande:

Min mensvärk blev kraftigare igår kväll och jag fick missfall (v.7+0). Kom ut klumpar/koagel. Tråkigt att detta hände, men vad ska man göra? Ska låta kroppen få återhämta sig och bli mig själv igen. Väntar på mensen och sedan börja försöka igen på ruta 1. Siktar på ett sommarbarn. Jag har gråtit massor men jag måste tänka positivt. En vacker dag kommer det gå hela vägen. Jag är iallafall lycklig som har en frisk liten son på 16 månader.. nu lämnar jag denna forum. Lycka till allihopa!

Tack! Fy va tråkigt att du också fick missfall :( all värme och omtanke

omtanke. har också tänkt att jag ska lämna forumet nu, jag har inget här att göra längre tills jag blir gravid igen. Hoppas det går vägen för oss båda nästa gång kram! <3
  • Joozzaan

Fick precis veta att jag har en liten knodd i magen efter att ha försökt sedan oktober förra året. Har haft sjukt ojämn menscykel och förra månaden hamnade jag på 45 dagar. Så idag, på dag 44 tänkte jag att jag skulle testa bara för att vara på säkra sidan och sen ringa gyn på måndag för att be om hjälp att korta ner mensen.

Kissade på stickan och efter 3 sekunder kom världens starkaste finaste streck upp (före kontrollstrecket till och med haha). Bf runt 25 mars 2016. :) Hoppas jag får hänga på här!

• Mayy
    Joozzaan skrev 2015-08-01 17:16:33 följande:

Fick precis veta att jag har en liten knodd i magen efter att ha försökt sedan oktober förra året. Har haft sjukt ojämn menscykel och förra månaden hamnade jag på 45 dagar. Så idag, på dag 44 tänkte jag att jag skulle testa bara för att vara på säkra sidan och sen ringa gyn på måndag för att be om hjälp att korta ner mensen.

Kissade på stickan och efter 3 sekunder kom världens starkaste finaste streck upp (före kontrollstrecket till och med haha). Bf runt 25 mars 2016. :) Hoppas jag får hänga på här!

Grattis och välkommen :)
  • Muzzliz
    Joozzaan skrev 2015-08-01 16:16:33 följande:

Grattis, vilken lycka alltså :)
  • Erese

Det är med förväntan, glädje, nervositet och oro som jag aktivt hänger på i tråden.

Vart oplanerad gravid, jag och min man har staplat upp för och nackdelar, diskuterat hur vi ska göra. Pendlat från säkra till inte fullt så säkra och med det menas att jag har tvekat mest.

Men efter besök hos abortmottagningen tog vi beslutet att behålla. Jag är troligtvis i V5-6, vi får se om bebis vill stanna kvar. Den valde ändå att bosätta sig i min livmoder trots kopparspiralen.

Är verkligen super nervös men tycker det är kul oxå. Trodde verkligen att det inte skulle bli några fler kidz. Det här kommer bli vårt tredje om allt går som det ska.

• MatildaMilano

Hej, hoppar gärna in här. bf 26/2 men har en känsla av att jag kommer bli flyttad till senare datum. kan någon lägga till mig i fb gruppen? Matilda Milano heter jag på fb :)

@MatildaMilano på ig. Från 17år & Mamma, 3 barn på 4år.
  • Fialun83

Hej skulle också gärna vara med i fbgruppen. Bf februari mars 2016 Fia Pavicevic Lundmark heter jag på Facebook.

Är gruppen stängd (hemlig) utåt?

Kram ????

Svar på tråden BF Februari/Mars 2016 :)