• LängtanSåStor

BF Februari/Mars 2016 :)

Änñnntligen plus på stickan. Ngn mer som har BF I Februari eller Mars?

Jag har BF 24 Februari!

• Svar på tråden BF Februari/Mars 2016 :)
  • marie1984
    hannawer88 skrev 2015-07-21 18:12:27 följande:
    Det är sagt 3feb, men tror det kommer ändras när det är dags för ultraljud :) själv då?

Jag kommer från Malmö och har bara bott i Halmstad sedan september, hade varit skoj att komma i kontakt med andra personer i ens ålder som också ska ha barn :)
    Barnmorskan sa 14 mars när de räknar från mensen men jag tror mer på 26 mars som det är enligt ägglossningen.

Hur kommer det sig att du flyttade till Halmstad då? =) 
  • lisen32
    knittgirl84 skrev 2015-07-21 20:13:34 följande:

Jag brukar träna på gym i vanliga fall. Nu väntar jag på att illamåendet ska lugna ner sig så att jag orkar träna igen.

Hoppas att du hittar någon bra träningsform :).[/quot

[quote=75551041][quote-nick]hannawer88 skrev 2015-07-22 07:18:34 följande:[/quote-nick]Jag har spelat volleyboll i ca 16 år och denna säsongen blir det ett avbrott, svårt att hoppa och vara smidig med en mage i vägen :) utöver det tränade jag gym och detta är något jag fortsatt med i den mån jag kan. Märker att pulsen ökar riktigt snabbt speciellt vid konditionsträning och jag har anpassat vissa styrketräningsövningar då de ibland varit obehagliga att utföra. Jag tycker bara det är skönt att röra på mig och tänker göra det så länge som möjligt :)

Ett tips är även att simma, det är ju skönt och bra träning för hela kroppen :) vad sysslar du med för bollsport?

Hoppas illamåendet går över snart!:) också volleyboll, kör på lite lätt nu utan hopp etc. men fasar nog över mig till gym snart! Kör du vanliga magövningar? :) Man ska tydligen fokusera på de inre musklerna men jag har inte hittar bra övningar..
  • Ia84
    matildap skrev 2015-07-22 08:11:28 följande:

Hoppar in här också! Är i v 12+0 idag!! BF 2/2. Illamåendet och den värsta tröttheten försvann för en vecka sedan vilket är väldigt skönt, känner mig mer som mig själv igen :)

Och idag har ett lugn infunnit sig också, stressen och oron för att få missfall har minskat lite :)

Någon annan i närheten av Borås som ska ha smått?

Jag bor i närheten av Borås. Är 31 år och väntar första barnet, BF 12/2, idag 10+4.

Åh vad skönt att ha kommit så långt, 1,5 vecka kvar för mig tills dess, längtar efter att få känna mig lite lugn.
  • lisen32
    lisen32 skrev 2015-07-22 15:05:10 följande:

Hoppas illamåendet går över snart!:) också volleyboll, kör på lite lätt nu utan hopp etc. men fasar nog över mig till gym snart! Kör du vanliga magövningar? :) Man ska tydligen fokusera på de inre musklerna men jag har inte hittar bra övningar..

Oj då, inte du som skrev om illamående ser jag nu, hoppas du sluppit det:)
  • Barnnummertvå
    jasminrabogliatti skrev 2015-07-22 12:58:27 följande:

Känner mig som värsta bitterfittan. Kommer dö om jag ska ha det såhär hela grav. Sambon sköter ALLT hemma medansvar jag ligger och sover halva dagarna. Resten av tiden mår jag illa och är matt. Tycker synd om honom och min dotter. Känner mig oduglig.

Känner mig precis som dig. Orkar ingenting och inte blir det bättre med orkeslösheten när man inte äter något knappt. Jag lever på rostade mackor, blåbärssoppa, vindruvor och salta pinnar. Väldigt näringsrik kost ;) Har idag också spytt för första gången! Usch, är verkligen hemskt att må såhär :( Jag vill så gärna ha energi men inget smakar och jag får kväljningar av minsta lilla..
  • pinglan76

Jag hoppar också in i denna tråd, hej hej allihopGlad en snart 39-årig tjej boendes i sthlm som väntar mitt första barn, och har precis gått in i vecka 7(6+1) så bf borde ligga runt mitten av marsSkrattandeBaby

Skönt och höra att man inte är ensam om att må som en urtvättad skurtrasa*s*brösten ömmar, illamående hela tiden förutom när jag sover, totalt orkeslös, har börjat bli känslig mot dofter(än så länge parfymer och annat som man i vanliga fall älskar)

Mitt i allt detta ska man försöka smälta att man faktiskt är gravid, jag som tappat hoppet efter att ha längtat efter familj i 20 år....men mest levt singelliv och inte hittat rätt. Men så träffade jag en fin man för en ynka månad sedan, och vips så blev jag gravid viket jag ser som ett litet mirakel :) Nu ska vi gå igenom en graviditet samtidigt som vi också ska lära känna varandra....lite märklig situation*hahaha*

• hannawer88
    marie1984 skrev 2015-07-22 13:40:35 följande:

Barnmorskan sa 14 mars när de räknar från mensen men jag tror mer på 26 mars som det är enligt ägglossningen.

Hur kommer det sig att du flyttade till Halmstad då? =) 

Ah, ja det är så svårt att veta exakta datum. Har du varit på inskrivning än?

Min sambo är här ifrån, sedan kom jag även in på högskolan (Varberg) så flyttade hit pga kärlek och skola :)

Själv då? Halmstadbo från början?
  • zezzan81
    zespriem skrev 2015-07-22 13:20:10 följande:

Jag är 30 och väntar tredje barnet. Min sambos och mitt första gemensamma barn. Trött, illamående och halsbränna. Har dessutom idag och igår känt av riktigt svullna vader, men det kan man väl inte ha så här tidigt? Akupunktur hjälper mig bra mot illamåendet!

Funderat mycket fram och tillbaka på KUB och bokade faktiskt tid igår. Känner mig mer orolig för missfall och att det ska vara nåt fel på barnet än jag känt tidigare graviditeter.

Jag väntar också 3:e och har samma känsla, vet inte varför. Gjorde ul i v 9 och då såg allt bra ut iaf.
  • marie1984
    hannawer88 skrev 2015-07-22 19:17:20 följande:
    Ah, ja det är så svårt att veta exakta datum. Har du varit på inskrivning än?

Min sambo är här ifrån, sedan kom jag även in på högskolan (Varberg) så flyttade hit pga kärlek och skola :)

Själv då? Halmstadbo från början?
    Okej vad är det du läser?

Jag är född och uppväxt här men bodde i Göteborg i 8,5 år. Flyttade ner hit igen för 3 år sedan då jag kände mig klar med storstaden. =)
Svar på tråden BF Februari/Mars 2016 :)