BF Februari/Mars 2016 :)
Änñnntligen plus på stickan. Ngn mer som har BF I Februari eller Mars?
Jag har BF 24 Februari!
Änñnntligen plus på stickan. Ngn mer som har BF I Februari eller Mars?
Jag har BF 24 Februari!
Var hos bm igår på första besöket, hon frågade mig då ifall jag ville ta cellprov i samband med nästa besök som kommer ske i v 11, jag blev väldigt ställd och vet varken ut eller in ang detta?! Någon som har några erfarenheter av cellprov och graviditet?
Vilken vecka är du i när du gör UL? Varierar det när man gör det?
Berättade du ensam för din vän och hennes sambo eller gjorde du det ihop med din partner?
Jag har så dåligt komponerat schema just nu. Vill så gärna berätta för min bästis då hon berättade tidigt för mig. Kom inte ihåg om det var riktigt såhär tidigt (5+0), men det spelar ingen roll. Men har jag för mig rätt nu är de bortresta nu ändå. Semestertider alltså. :p
Väldigt tråkigt att din sambos mamma berättar för andra. Då tycker jag verkligen ni ska vänta! Jag väntar också med svärföräldrarna då jag inte har så jättebra kontakt i sådana här plan.
Sambon fick förstås först veta. Sen min bästa kompis och hennes sambo. De jan jag verkligen lita på och hon är också gravid. Mamma och pappa tänker jag berätta för den 23 juli om allt ser bra ut på ultraljudet. Får se om sambons föräldrar får veta då, litar inte riktigt på hans mamma då hon berättade för alla på jobbet första gången jag var gravid och sagt det tidigt och att det än så länge var en hemlighet...
Konstigt det där, hos mig sa min bm att de inte tog cellprov när man var gravid. Så om det var dags för mig att ta det (är väl vart tredje år?) så fick jag vänta tills efteråt.
Var hos bm igår på första besöket, hon frågade mig då ifall jag ville ta cellprov i samband med nästa besök som kommer ske i v 11, jag blev väldigt ställd och vet varken ut eller in ang detta?! Någon som har några erfarenheter av cellprov och graviditet?
Konstigt det där, hos mig sa min bm att de inte tog cellprov när man var gravid. Så om det var dags för mig att ta det (är väl vart tredje år?) så fick jag vänta tills efteråt.
Vilken vecka är du i när du gör UL? Varierar det när man gör det?
Berättade du ensam för din vän och hennes sambo eller gjorde du det ihop med din partner?
Jag har så dåligt komponerat schema just nu. Vill så gärna berätta för min bästis då hon berättade tidigt för mig. Kom inte ihåg om det var riktigt såhär tidigt (5+0), men det spelar ingen roll. Men har jag för mig rätt nu är de bortresta nu ändå. Semestertider alltså. :p
Väldigt tråkigt att din sambos mamma berättar för andra. Då tycker jag verkligen ni ska vänta! Jag väntar också med svärföräldrarna då jag inte har så jättebra kontakt i sådana här plan.
Glömde svara på en fråga:)
Vi var bjudna på middag hos min bästis och hennes sambo så jag berättade först för henne och sen för hennes sambo när barnen lekte. Mina barn väntar jag med att berätta för tills det är helt "säkert". Trots att min äldsta fällt kommentarer som "du ser ju helt förstörd ut mamma!" Haha!
Ok! Jag var visserligen bara i vecka 7 när jag var där men fick ändå det svaret. Vet du hur länge man kan ta cellprov? Det kanske är olika i olika landsting hur de hanterar det.
Det går att ta cellprov alldeles i början av graviditeten sen går det inte. Jag har valt att skjuta upp cellprovet till efterkontrollen efter förlossningen. Då måste man ju ändå lägga sig i gynstolen.