• LängtanSåStor

BF Februari/Mars 2016 :)

Änñnntligen plus på stickan. Ngn mer som har BF I Februari eller Mars?

Jag har BF 24 Februari!

• Svar på tråden BF Februari/Mars 2016 :)
  • Muzzliz
    pannkakan87 skrev 2015-07-10 17:53:35 följande:

En liten fråga!

NÄR berättar ni tidigast och för VEM? Drömmer *nyfiken*

Har inte berättat för någon än förutom sambon då!

Berättade för de allra närmsta redan när vi fick ett plus, alltså bara för några dagar sen :)
  • ljuvabarn

Berättade för min syster samma dag jag fick reda på att jag var gravid, som i sin tur berättade för hennes sambo efter några dagar. Min pojkvän fick veta på en gång såklart samt sonen (15 månader) som är för liten ännu att förstå.

Väntar att berätta för våra familjer och nära vänner tills jag gått 12 fulla veckor, alltså i vecka 13. Jag går in i vecka 6 imorgon och idag spydde jag pga. illamående. Känner av tröttheten som kommer och går. Kommer nog släppa nyheten på min facebook i vecka 18-19, efter ultraljudet.

• Amanda87

En liten fråga!

Jag har bara berättat för sambon. Med övriga nära blir det att vänta då jag vill berätta för min mamma innan jag berättar för mina vänner.

Egentligen skulle jag åkt på fest i morgon hos min moster där stora delar av min släkt kommer vara med. Men då min syster med familj är hos min mamma nu med vill jag vänta. Detta för att jag faktiskt vill att min mamma ska veta först men också för att jag inte kommer ur situationen varför jag inte dricker på festen. Festen är ute på landet och det är beställt taxi.. 
    Nu skickade syrran ett sms och frågade när jag skulle komma i morgon, fick köra mitt första ljug-sms med att jag kände mig hängig och febrig. Egentligen inte så långt ifrån med tanke på att jag är ganska så trött :P Men ändå, nu börjar lögnerna :) 

Jag har i alla fall planerat hur jag ska berätta det för min mamma. Hon ska få en liten ask med träbokstäver i (ni vet som man skriver barn-namn med på dörren) med bokstäverna MORMOR i. :) 

Svärföräldrarna väntar vi nog några veckor med, kanske tom till v.12. 

Hur tänker du pannkakan87? 
  • smultronstrå

Hej. Hoppar med här i gruppen. Har BF än så länge den 25 februari med barn nr 3, gick in i vecka åtta idag. Har mått skit fram till i tisdags när jag fick medicin som gör att jag får behålla maten jag äter. Har legat inne över dagen med dropp en gång redan. Hoppas ni andra klarat er från hemskt illamående hittills. :)

• pannkakan87
    Amanda87 skrev 2015-07-10 20:35:05 följande:
    Jag har bara berättat för sambon. Med övriga nära blir det att vänta då jag vill berätta för min mamma innan jag berättar för mina vänner.

Egentligen skulle jag åkt på fest i morgon hos min moster där stora delar av min släkt kommer vara med. Men då min syster med familj är hos min mamma nu med vill jag vänta. Detta för att jag faktiskt vill att min mamma ska veta först men också för att jag inte kommer ur situationen varför jag inte dricker på festen. Festen är ute på landet och det är beställt taxi.. 
    Nu skickade syrran ett sms och frågade när jag skulle komma i morgon, fick köra mitt första ljug-sms med att jag kände mig hängig och febrig. Egentligen inte så långt ifrån med tanke på att jag är ganska så trött :P Men ändå, nu börjar lögnerna :) 

Jag har i alla fall planerat hur jag ska berätta det för min mamma. Hon ska få en liten ask med träbokstäver i (ni vet som man skriver barn-namn med på dörren) med bokstäverna MORMOR i. :) 

Svärföräldrarna väntar vi nog några veckor med, kanske tom till v.12. 

Hur tänker du pannkakan87? 
    Å vad mysigt med bokstäverna! Skrattande jag skulle oxå vilja göra något speciellt men jag vet inte riktigt. Tänkte berätta för min mamma på söndag eftersom vi ska ses då. Hade gärna gjort något speciellt men vet inte riktigt vad.. Resten av släkt och så får nog vänta längre fram. Kanske berättar för min bästis om några veckor.

När ska du berätta för din mamma?
  • Amanda87
    pannkakan87 skrev 2015-07-10 20:58:55 följande:
    Å vad mysigt med bokstäverna! Skrattande jag skulle oxå vilja göra något speciellt men jag vet inte riktigt. Tänkte berätta för min mamma på söndag eftersom vi ska ses då. Hade gärna gjort något speciellt men vet inte riktigt vad.. Resten av släkt och så får nog vänta längre fram. Kanske berättar för min bästis om några veckor.

När ska du berätta för din mamma?
    Jaa jag tror det blir jättehäftigt! Funderade på att köpa en porslinspenna och en fin mugg och skriva  "mormor" på. Eller skriva på magen "hej hej mormor".

Åh så spännande, du måste berätta hur det gick och hur du gjorde! 

Ja eftersom jag har ställt in vet jag inte..ska på bröllop nästa helg så då kan jag inte heller. Kanske att jag åker till henne nu i veckan som kommer..vill ju inte heller dra ut på det. Kan ju kännas skönt att ha fått lätta sin hemlighet lite :) 
  • pannkakan87
    Amanda87 skrev 2015-07-10 21:12:18 följande:
    Jaa jag tror det blir jättehäftigt! Funderade på att köpa en porslinspenna och en fin mugg och skriva  "mormor" på. Eller skriva på magen "hej hej mormor".

Åh så spännande, du måste berätta hur det gick och hur du gjorde! 

Ja eftersom jag har ställt in vet jag inte..ska på bröllop nästa helg så då kan jag inte heller. Kanske att jag åker till henne nu i veckan som kommer..vill ju inte heller dra ut på det. Kan ju kännas skönt att ha fått lätta sin hemlighet lite :) 
    Ja det har jag också tänkt på! Att skriva mormor på magen och bara "du mamma kan du kolla på en leverfläck på min mage" eller nåt och sen drar man upp och så står det Hej mormor hihi. Å vad mysigt hon kommer att bli så överraskad!Tyst

Ja men gör det, åk in och ta en fika bara ni och sen ger du henne koppen eller hur du nu tänkt göra ^^ Å det vore kul att spela in reaktionen i smyg!
  • Amanda87
    pannkakan87 skrev 2015-07-10 21:39:40 följande:
    Ja det har jag också tänkt på! Att skriva mormor på magen och bara "du mamma kan du kolla på en leverfläck på min mage" eller nåt och sen drar man upp och så står det Hej mormor hihi. Å vad mysigt hon kommer att bli så överraskad!Tyst

Ja men gör det, åk in och ta en fika bara ni och sen ger du henne koppen eller hur du nu tänkt göra ^^ Å det vore kul att spela in reaktionen i smyg!
    Ja hon bor en timme bort med tåg dock så det blir inte sådär jättespontant ändå, men har precis förberett henne på att jag är "sjuk" i morgon så då blir hon nog bara glad om jag kommer när jag mår bättre haha. :D

Jag nöjer mig med bara bokstäverna, men de andra förslagen valde jag mellan också. :) Har ju svärföräldrar också som ska överraskas framöver :D 
  • minneli

En liten fråga!

Sambon fick förstås först veta. Sen min bästa kompis och hennes sambo. De jan jag verkligen lita på och hon är också gravid. Mamma och pappa tänker jag berätta för den 23 juli om allt ser bra ut på ultraljudet. Får se om sambons föräldrar får veta då, litar inte riktigt på hans mamma då hon berättade för alla på jobbet första gången jag var gravid och sagt det tidigt och att det än så länge var en hemlighet...
  • sofffi3

Var hos bm igår på första besöket, hon frågade mig då ifall jag ville ta cellprov i samband med nästa besök som kommer ske i v 11, jag blev väldigt ställd och vet varken ut eller in ang detta?! Någon som har några erfarenheter av cellprov och graviditet?

Svar på tråden BF Februari/Mars 2016 :)