• LängtanSåStor

BF Februari/Mars 2016 :)

Änñnntligen plus på stickan. Ngn mer som har BF I Februari eller Mars?

Jag har BF 24 Februari!

• Svar på tråden BF Februari/Mars 2016 :)
  • GameOfLife
    GlitterLina skrev 2015-07-08 11:48:41 följande:

Nu skriver jag igen om symtom.. Sorry men e så nervös att lilla pricken dött utan blödning :( :(:(

Enligt uträkning så har jag gått in i vecka 7. Varför har jag inga symtom??! Endast ömma bröst & ömma bröstvårtor. :( när man läser om vilka symtom som oftast uppkommer i vissa veckor osv.. Står oftast om att man ska må illa, gå & kissa oftare & vara tröttare..

Men varför mår jag så bra??

Har du gjort ett tidigt UL?

Alla upplever inte symptomen, denna graviditet har varit väldigt skonsam för mig hittills iallafall. När jag gick in i v8 kunde jag börja känna som små hugg på antingen ena eller andra sidan av livmodern. Ofta när jag ställer mig upp från att ja suttit. Det är ligamenten, ömma bröst har jag inte varje dag utan de kommer och går lite som det vill. Illamående upplever jag ibland, mest när jag vaknar från att jag somnat en stund. Men allt är säkert bra för dig, njut av att du inte mår piss istället :) och gör ett tidigt ul om du är orolig!
  • Mayy
    minneli skrev 2015-07-08 11:51:12 följande:
    Vad skönt! Jag har precis gått på semester så nu kan jag ju iof hålla mig hemma mera men eftersom jag har två barn sen innan så går det inte.

Jag går in i vecka 8 imorgon, 2 veckor kvar till ultraljudet! Jag har till och med en sån nedräkningsapp på mobilen, haha :)

Har nu gått upp ngt i vikt?
    Jag vägde mig imorse och jag har istället gått ner nästan 2 kg. Det har aldrig hänt vid mina andra graviditeter.
    Åh så spännande :) Jag längtar också till ultraljudet :) Nej jag vet inte, jag tror inte jag gått upp något utan är typ på samma men med lite uppblåst/gasig mage. Har ingen våg så jag kan bara uppskatta på kläder :) Jag tror kanske det är tidigt att gå upp i v 6? Jag har aldrig varit gravid förut så allt är så nytt!
  • mammave
    GlitterLina skrev 2015-07-08 11:48:41 följande:

Nu skriver jag igen om symtom.. Sorry men e så nervös att lilla pricken dött utan blödning :( :(:(

Enligt uträkning så har jag gått in i vecka 7. Varför har jag inga symtom??! Endast ömma bröst & ömma bröstvårtor. :( när man läser om vilka symtom som oftast uppkommer i vissa veckor osv.. Står oftast om att man ska må illa, gå & kissa oftare & vara tröttare..

Men varför mår jag så bra??

Att inte ha symptom behöver absolut inte betyda att du får mf. Men blir det superjobbigt kan du be om vul.
  • hannawer88
    lindakarlsson4380 skrev 2015-07-08 11:34:23 följande:

Åh vad pluggar du? :) jag pluggar ssk och kommer ha 2 terminer kvar efter mammaledigheten. Vilket vecka är du i?

Läste att ni båda pluggar och är gravida, jag pluggar också och har BF 3 februari :) var pluggar du någonstans?
  • hannawer88
    Mayy skrev 2015-07-08 11:38:18 följande:

Jag pluggar till socionom och kommer ha typ två veckor kvar vid tidpunkt för bf haha :) Tar examen runt slutet av mars, så vi får se om jag kan bli klar på något sätt innan :) Jag gick precis in i vecka 6 :) du då?

Läste att ni båda pluggar och är gravida, jag pluggar också och har BF 3 februari :) var pluggar du någonstans?
  • aomj

Plussade idag, vecka 4+5. Missfall för två månader sen så hade varit skönt med lite pepp och stöd här när oron flyger på. Är ju fler än jag som oroar sig!
    BF 13 mars om allt går som det ska

• GameOfLife
    aomj skrev 2015-07-08 17:12:01 följande:

Plussade idag, vecka 4+5. Missfall för två månader sen så hade varit skönt med lite pepp och stöd här när oron flyger på. Är ju fler än jag som oroar sig!

BF 13 mars om allt går som det ska

Grattis till plusset! Själv hade jag utomkveds för 2 månader sen, så när jag blev gravid igen var det oro för att samma sak skulle ske och om inte det skedde så var oron för missfall fortfarande stor.

Tänker du gå på något tidigt UL för att stilla oron? :)
  • Mayy
    hannawer88 skrev 2015-07-08 16:28:52 följande:
    Så roligt :) i Skåne, du då?
  • Barnnummertvå

Hej!

Nu kommer jag in i gruppen också. Väntar barn nummer två. BF 11 mars vad jag har fått fram. Mår hittills bra. Lite växtvärk, hugger och drar emellanåt och något ökad hunger. Men är enbart i v 5. Hoppas innerligt att jag kan få må bra denna graviditet.

• aomj
    GameOfLife skrev 2015-07-08 17:16:11 följande:
    Grattis till plusset! Själv hade jag utomkveds för 2 månader sen, så när jag blev gravid igen var det oro för att samma sak skulle ske och om inte det skedde så var oron för missfall fortfarande stor.

Tänker du gå på något tidigt UL för att stilla oron? :)
    Tack!! :) vilken vecka är du i nu? Jag tror och hoppas att allt kommer gå bra för oss!! :)

Ja jag kommer absolut försöka få ett tidigt ultraljud! Sen har jag en kompis som har en Angelsounds, är ganska sugen på att testa en sådan längre fram :) hon är jättenöjd med sin!
Svar på tråden BF Februari/Mars 2016 :)