Amanda87 skrev 2015-07-10 20:35:05 följande:
Jag har bara berättat för sambon. Med övriga nära blir det att vänta då jag vill berätta för min mamma innan jag berättar för mina vänner.
Egentligen skulle jag åkt på fest i morgon hos min moster där stora delar av min släkt kommer vara med. Men då min syster med familj är hos min mamma nu med vill jag vänta. Detta för att jag faktiskt vill att min mamma ska veta först men också för att jag inte kommer ur situationen varför jag inte dricker på festen. Festen är ute på landet och det är beställt taxi..
Nu skickade syrran ett sms och frågade när jag skulle komma i morgon, fick köra mitt första ljug-sms med att jag kände mig hängig och febrig. Egentligen inte så långt ifrån med tanke på att jag är ganska så trött :P Men ändå, nu börjar lögnerna :)
Jag har i alla fall planerat hur jag ska berätta det för min mamma. Hon ska få en liten ask med träbokstäver i (ni vet som man skriver barn-namn med på dörren) med bokstäverna MORMOR i. :)
Svärföräldrarna väntar vi nog några veckor med, kanske tom till v.12.
Hur tänker du pannkakan87?
Å vad mysigt med bokstäverna!
jag skulle oxå vilja göra något speciellt men jag vet inte riktigt. Tänkte berätta för min mamma på söndag eftersom vi ska ses då. Hade gärna gjort något speciellt men vet inte riktigt vad.. Resten av släkt och så får nog vänta längre fram. Kanske berättar för min bästis om några veckor.
När ska du berätta för din mamma?