• LängtanSåStor

BF Februari/Mars 2016 :)

Änñnntligen plus på stickan. Ngn mer som har BF I Februari eller Mars?

Jag har BF 24 Februari!

• Svar på tråden BF Februari/Mars 2016 :)
  • minneli
    Amanda87 skrev 2015-07-11 13:22:02 följande:
    Haha ja det kanske jag ska göra..oj jag är så nervös nu! Hon kommer inte tro på mig. :P 

Ja det förstår jag att du är..hoppas verkligen innerligt att det går bra för dig nu!! 

Nej men jag cyklar landsvägscykel så jag tränar inte magen då.. tänkte ta en runda i morgon på någon mil.
    Insett nu med att när jag gått in i v13 ska jag cykla ett lopp på 75km. Tur jag hinner på hälsosamtal innan och får fråga vad de tycker. Vet att jag inte kommer få konkurrera med de andra, att tiden inte spelar någon roll utan bara att jag genomför det i min takt. Men allt är beroende på hur jag mår då och vilka rekommendationer jag får. 

Tränar Body Balance ibland med men jag tror det ska vara okej bara jag säger till i förväg att jag är gravid för då ändrar de vissa övningar så de passar mig :) 

Tränar du något? 
    Det är ju så kul att berätta men men får ju lite högre puls alldeles innan :) tycker du ska fråga om babyskyddet och se om hon fattar :)

Just nu tränar jag inget direkt men rör på mig mkt ändå. Har tränat rätt mycket i lite mer än ett år för att få bort alla gravidkilon som smyger på efter tre graviditeter. Men nu är allt borta och lite till :)
  • Mamma till två gullegrisar
    sofffi3 skrev 2015-07-10 23:48:45 följande:

Var hos bm igår på första besöket, hon frågade mig då ifall jag ville ta cellprov i samband med nästa besök som kommer ske i v 11, jag blev väldigt ställd och vet varken ut eller in ang detta?! Någon som har några erfarenheter av cellprov och graviditet?

Jag gick på mitt första cellprov för någon månad sen. Visste att jag kunde vara gravid då och nämnde det för henne. Då sa hon att dom gör på gravida också men endast om dom fyllt trettio.

Jag fyllde trettio i år och har aldrig tidigare tagit det. Men nu är det gjort. Hur gammal är du och har du gjort det tidigare? ?
  • Amanda87
    minneli skrev 2015-07-11 21:41:26 följande:
    Det är ju så kul att berätta men men får ju lite högre puls alldeles innan :) tycker du ska fråga om babyskyddet och se om hon fattar :)

Just nu tränar jag inget direkt men rör på mig mkt ändå. Har tränat rätt mycket i lite mer än ett år för att få bort alla gravidkilon som smyger på efter tre graviditeter. Men nu är allt borta och lite till :)
    Jag berättade! Fast jag klarade inte fråga om babyskyddet. Jag väntade till vi hade kört hela vägen hem till henne och till hon fickparkerat, oj en sådan tid det tog..världens längsta fickparkering! 

Sedan sa jag, "du..jag måste berätta en sak för dig" och sedan tittade jag (tydligen) väldigt allvarligt på henne, och såklart började jag ju gråta med den allvarliga blicken, hon bara tittade på mig, sedan utbrast jag "du ska bli moster" (ja vi ser varandra som systrar) och då började hon verkligen gråta, alltså hon riktigt bröt ihop och gömde sig bakom händerna. Fick typ panik när hon bara satt där bakom ratten och grät helt hysteriskt! Jag fick lägga min arm om henne och då frågade hon "är det verkligen sant, snälla säg att du inte ljuger" och sedan började hon gråta igen. Hahaha. 

Kom precis hem. Så vi har umgåtts sedan klockan 14 idag och det känns helt underbart! =)

Genom henne fick jag också reda på att man här i Malmö inte får göra UL förrän i vecka 20.. kommer gå till privat klinik för att göra UL i v12-13. 
  • minneli
    Amanda87 skrev 2015-07-11 23:01:18 följande:
    Jag berättade! Fast jag klarade inte fråga om babyskyddet. Jag väntade till vi hade kört hela vägen hem till henne och till hon fickparkerat, oj en sådan tid det tog..världens längsta fickparkering! 

Sedan sa jag, "du..jag måste berätta en sak för dig" och sedan tittade jag (tydligen) väldigt allvarligt på henne, och såklart började jag ju gråta med den allvarliga blicken, hon bara tittade på mig, sedan utbrast jag "du ska bli moster" (ja vi ser varandra som systrar) och då började hon verkligen gråta, alltså hon riktigt bröt ihop och gömde sig bakom händerna. Fick typ panik när hon bara satt där bakom ratten och grät helt hysteriskt! Jag fick lägga min arm om henne och då frågade hon "är det verkligen sant, snälla säg att du inte ljuger" och sedan började hon gråta igen. Hahaha. 

Kom precis hem. Så vi har umgåtts sedan klockan 14 idag och det känns helt underbart! =)

Genom henne fick jag också reda på att man här i Malmö inte får göra UL förrän i vecka 20.. kommer gå till privat klinik för att göra UL i v12-13. 
    Vad härligt! Vilken fin reaktion av henne :)
    Förstår om fickparkeringen kändes lång!

Du gör helt rätt i att gå till en privat då! Tycker det borde vara rutin att göra det för alla för då slipper man kanske gå till v 20 när ngt är fel, vilket inte alls är vanligt men det är iaf 8 veckor mindre! Plus att det är roligt med ultraljud oxå :)
  • Amanda87
    minneli skrev 2015-07-11 23:05:12 följande:
    Vad härligt! Vilken fin reaktion av henne :)
    Förstår om fickparkeringen kändes lång!

Du gör helt rätt i att gå till en privat då! Tycker det borde vara rutin att göra det för alla för då slipper man kanske gå till v 20 när ngt är fel, vilket inte alls är vanligt men det är iaf 8 veckor mindre! Plus att det är roligt med ultraljud oxå :)
    Ja det var verkligen fint! Önskar jag hade filmat henne för hon var helt hysterisk! Hon skrämde även livet ur sin sambo genom att komma hem helt förstörd och bara apatiskt stå och gråta. Så jag fick förklara och det blev bara så jätteknasigt. Haha. Men kul! 

Ja jag tycker också det, men vissa landsting snålar in på sådant tydligen. Vad jag förstått är Kronobergs län väldigt givmilda i UL, v12, 20 och 30-någonting tror jag..kanske borde flytta tillbaka till hemorten över graviditeten, haha.
    Ja och 8 veckor är ju grymt lång tid i dessa väntans tider! 
  • Amanda87
    S79 skrev 2015-07-11 21:09:43 följande:
    Ja det ska bli jätteskönt :)

Förstår att du sa att du är "sjuk" det är svårt med det här smusslandet. Är hos min svägerska nu och hon har kommenterat flera gånger att jag verkligen borde gå och kolla upp varför jag är så trött. Men jag vet ju redan varför ;)
    Ja smusslandet är grymt svårt men det är skönt nu att en vän till mig vet i alla fall så hon kan hjälpa mig med lögnerna. Hon berättade själv hur hon lite drog sig undan i början av graviditeten, men det vill ju inte jag göra nu när jag har semester och allt! 

Haha men så kul! Hon kanske blir riktigt orolig för dig! haha. Tänk alla tecken som de som inte vet aldrig lägger märke till. Vissa förstår ju på en gång, uppenbarligen inte din svägerska. :P 
  • S79
    Amanda87 skrev 2015-07-11 23:13:01 följande:

Ja smusslandet är grymt svårt men det är skönt nu att en vän till mig vet i alla fall så hon kan hjälpa mig med lögnerna. Hon berättade själv hur hon lite drog sig undan i början av graviditeten, men det vill ju inte jag göra nu när jag har semester och allt! 

Haha men så kul! Hon kanske blir riktigt orolig för dig! haha. Tänk alla tecken som de som inte vet aldrig lägger märke till. Vissa förstår ju på en gång, uppenbarligen inte din svägerska. :P 

Nej jag vill inte heller dra mig undan nu på semestern. Det blir många vita lögner på festligheter framöver ;) idag åker jag på semester till solen en vecka och såklart har jag mitt första morgonillamående just idag. Hehe. Tur att mamma vet att jag är gravid så hon förstår. :)

Svägerskan har frågade för några veckor sedan om jag är gravid. Men då sa jag nej, för det var innan plusset :)
  • minneli

Ja det är väldigt olika hur det ser ut med ul det enda som verkar vara lika överallt är att det är ett rul i v18-20. Häromkring finns inga möjligheter till ett privat ul heller vad jag vet, isåfall hade jag nog redan bokat in ett :).

• Mamma till två gullegrisar
    Amanda87 skrev 2015-07-11 23:10:34 följande:

Ja det var verkligen fint! Önskar jag hade filmat henne för hon var helt hysterisk! Hon skrämde även livet ur sin sambo genom att komma hem helt förstörd och bara apatiskt stå och gråta. Så jag fick förklara och det blev bara så jätteknasigt. Haha. Men kul! 

Ja jag tycker också det, men vissa landsting snålar in på sådant tydligen. Vad jag förstått är Kronobergs län väldigt givmilda i UL, v12, 20 och 30-någonting tror jag..kanske borde flytta tillbaka till hemorten över graviditeten, haha.

Ja och 8 veckor är ju grymt lång tid i dessa väntans tider! 

Här hos mig i min stad erbjuds vi KUB oavsett ålder och den brukar ju göras runt v12. Sen vanliga UL i v18-20. Sen inget i v30 vad jag vet. Fick göra med min son i v32 då moderkakan låg vid utgången vid vanliga UL. Men annars får man nog inget extra UL om det inte finns någon anledning. Bor i Kronobergs län.
  • pannkakan87

Igår berättade jag för min mamma! Var så himla skakig innan men det gick jättebra. Hon började storböla, haha!

Jag har startat en blogg om graviditeten som ni jättegärna får besöka!Solig Har skrivit om när jag berättade och sådär..
    http://medlitenimagen.blogg.se

Nu letar jag efter andra bloggar som också har bf runt mars? Kan ni inte länka här eller i bloggen om ni bloggar? Vore kul att läsa!Skrattande

Svar på tråden BF Februari/Mars 2016 :)