• maka011

Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015

Linda8110 skrev 2015-07-01 09:50:07 följande:
    Jag har ju haft otaliga krampattackar och ilande och molande och gud vet vad hela tiden... Men den lever :)
    Och jag trodde i min enfald att mitt jobbiga illamående var över då den senaste veckan varit helt okej.. Wrong wrong wrong wrong..... *sjunger som dr Cox i scrubs*
    Det är tillbaka med förnyad kraft. Och att lukter är jobbiga har också kommit tillbaka. Det sistnämnda passar så bra när man jobbar i vården.. :/
  • maka011

Stort grattis till alla er som varit på vul! Mäktigt eller hur?? :) Har idag varit på samtal på mvc och fått tid till inskrivningssamtal 5/8. :) Bm var inte riktigt nöjd med hur carlanderska räknar hon ville backa mig en vecka, men nöjde sig till sist med deras uträkning.

• maka011
    Cyanea skrev 2015-07-02 19:06:32 följande:

Lite obehagligt att de så gärna vill flytta på datumen, kan jag tycka. Jag menar, om de utför IVF hoppas man ju innerligt att de har koll på befruktningsdatum etc och inte bara hoppas på det bästa ;) BM baserar ju dessutom sina siffror på väldigt vaga referenser jämfört med IVF som faktiskt inte gissar utan VET. 

Bm ville räkna från när pyret sattes in och carlanderska från senaste mensens första dag. Storleksmässigt är jag så långt gången som carlanderska vill få det till så litar helt och fullt på dem.
  • maka011
    Cyanea skrev 2015-07-03 10:12:11 följande:
    Sköldkörteln. Min mamma och äldsta halvsyster har haft struma, så de la till lite extra prover till mig, jag vet inte om det är standardprover för alla. Om jag inte missförstår dem verkar jag ha för liten produktion i sköldkörteln :( 
    Mina var inte riktigt okej heller så ska ta nya nästa vecka. Men har ätit Levaxin i typ 6 år så det var liksom ingen nyhet att jag kommer behöva ändra doseringen.

När vi skulle starta ivf:n så kollade det tsh t3 och t4 (sköldkörtelprover). Enligt dem var det standardprov då eftersom sköldkörteln kan ställa till det när man vill skaffa barn,

Försök att ta de lugnt. De har ju koll på dig. =)
  • maka011
    Linda8110 skrev 2015-07-03 12:39:26 följande:

Strax påväg till Huddinge för VUL och killen ska med för första gången :) Spännande!

Spännande! Lycka till! :)
  • maka011

Då var de första mammabyxorna inköpta. Den här gasbollen fixar inte vanliga byxor just nu. May I say att preggobyxor är gudsgåva till mänskligheten. ;)

Skämt åsido, men hjälp vad svullen jag är. Känner mig typ som Pumba. Maken försöker vara stöttande men jag känner mig jätteful. Var liksom ingen lite kicka från början. Ser ut att bara ha några veckor kvar istället för bara några gången.

• maka011
    Semlan1988 skrev 2015-07-05 20:42:30 följande:

Hur har ni andra haft det med molvärk? När borde det försvinna? superglad att jag här gravid men upplever att den molande värken gör mig orolig. Tar fortfarande lutinus, 3 dagar till. Kommer det minska när jag slutar med lutinus? Tacksam för svar :)

Jag har mycket molvärk. Såpass mycket att jag blir rädd ofta. Ska ta Lutinus en vecka till.
  • maka011

Usch är så nervös. Ska på fest på fredag och min graviditet lär ju bli outad där. Hade ju gärna väntat lite till. Är ju bara 8+4.

• maka011
    Cyanea skrev 2015-07-07 18:15:23 följande:

Varför tror du att du blir outad? :)  

Avsaknad av alkohol. Kan inte dra penicillin valsen, använde den på midsommar. Fast då var det sant.
    Poffa skrev 2015-07-07 18:46:43 följande:

Firade midsommar med släkt och vänner hela helgen. Skyllde på penicillin kur och smärtstillande och drack vatten hela tiden. Alla tyckte så synd om mig ?

Linda8110 skrev 2015-07-07 19:17:49 följande:

Är du en redan en tjockis precis som jag? ;)

Nä men avsaknaden av alkohol kommer få folk att höja på ögonbrynen. Är liksom inte den som spottar i glaset normalt sett.
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015