• maka011

Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015

Att ha sex skrämmer mig inte. Dock lyser lusten med sin frånvaro. I början pga lutinus, men nu är den bara puts väck. Hade sex en gång efter jag slutat med lutinus, men det är några veckor sedan nu. Svårt att hitta lusten bland trötthet och illamående.

• maka011

Inga cravings här so far. Mår (ännu mer) illa av sötsaker och bakverk. Mat.. Ja där är jag glad när jag får i mig utan att kämpa tok mycket. Men är orolig för att jag inte får i mig fisk. Det går bara inte.

• maka011
    Cyanea skrev 2015-08-19 11:23:27 följande:

Det där med drömmar alltså... Tycker att det är ett riktigt problem. Drömmer i stort sett något varje natt, och det brukar inte vara trevliga saker. Oftast börjar jag blöda eller föda för tidigt varpå jag vaknar orolig. Inatt drömde jag att ett av marsvinen i djurrummet på jobbet var dräktigt och att jag kunde se ungen röra sig i magen på det. Plötsligt sprack hela livmodern, ungefär som en skoskavsblåsa, och ungen föddes. BLÄ!!!

Drömmer ni också knäppa saker? Såna där verkliga drömmar som man inte fattar är drömmar förrän man varit vaken en stund och sen kommer ihåg resten av dagen? 

Don't get me started. Drömmer jätte mycket hemskheter. Många gånger att jag dricker alkohol och så vaknar jag med vild panik och ångest.
  • maka011

V 16 idag och jag har nu berättat för mina kollegor. Undrar lite när jag ska fatta att det är på riktigt. Men känner ju varje gång jag reser mig från sittande läge att det är något där.

• maka011

Härligt att läsa om era magar som syns och fosterrörelser. Själv har jag ingen gravidmage att tala om och några fosterrörelser känner jag inte. Har tyckt mig ana nåt fladder några ggr bara. V. 17 idag och jag har aldrig varit så orolig för att pyret där inne inte lever längre. :( Och vi som åker på bröllopsresa imorgon. Hade verkligen behövt se pyret innan. Varför är man så hemsk mot sig själv?

• maka011
    Linda8110 skrev 2015-08-28 21:52:50 följande:

Verkligen inget konstigt att vare sig ha mage ännu och definitivt inte känna fostret. Jag känner ingenting! Inte ens livmoderkanten som alla pratar om. Vi kommer vara oroliga tills dess att vi håller våra pyren i armarna. Njuuuuut av er resa och varandra nu!

Jag vet att det är så olika och att man inte ska jämföra, men håller på att göra mig själv galen med nojan. Har fortfarande inte vågat ta in att det är på riktigt. Vågar inte vara glad.
  • maka011

Fick se pyret idag. Besökte gynakuten pga mycket sammandragningar. Mvc hade i vanlig ordning inte tid. Blev orolig då de kom i samband med oro/sorg/stress. Kvinnan jag var assistent åt har gått bort, jag får inte vara kvar på min arbetsplats, börjar gå bredvid redan nästa troligtvis, pappa som är periodare har haft återfall, makens moster gick bort. . Det är tufft nu.. Men allt såg bra ut och pyret låg och vinkade. :)

• maka011

Tack allihopa. Idag har sammandragningarna varit riktigt jobbiga. Fortsätter det ska jag be om att få bli sjukskriven 2 veckor till att börja med och bara ta det lugnt. Låta allt som hänt det sista sjunka in.

• maka011

Alltså en parentes i det hela. Men är det bara jag som blivit stor baktill? Alltså inte rumpan utan själva. rövhyllan. ???? Dör lite av skratt att bara skriva det. Typ svanken. Så det blir en hylla ovanför rumpan. ????

• maka011

Ha ha.. Förstår att ni skrattar för det gör jag och maken med. Rövhyllan är ett fantastiskt bra ord. :,) Börjar misstänka att pyret kommer ut där bak. ;)

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015