• maka011

Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015

Vi köpte en begagnad emmaljunga edge duo. Behöver en stabil vagn som funkar i snö då maken är från Norrland.

• maka011
    Cyanea skrev 2015-09-22 11:47:33 följande:

Igår tog vi beslut om att jag går tillbaka i tjänst - YES!! För första gången sedan jag sjukskrevs den första december jobbar jag för pengar!! Det känns som en jätteseger efter det här året. Nu hoppas jag på att jag kommer hinna gå upp i fler procent innan jag går hem. Just nu jobbar jag bara 25%, det vore alldeles fantastiskt om jag hann upp till 75%. Har varit sjukskriven så länge nu att jag kommer få gå ner i ersättning från FK, så det kommer hjälpa den sparsamma hushållskassan med varje liten krona extra jag får in. Vi har inte dålig ekonomi direkt, men det tär verkligen på reserverna när den ena parten går på sjukpenning en längre tid. 

Just nu ligger jag och "vilar lunch" och Liten både sparkar och rullar runt därinne. Då är jag fullständigt lugn och så fruktansvärt lycklig att det gör ont. Min fina, älskade lilla bebis... <3 <3 <3 

Heja dig! :) Det här kommer gå jättebra! :)
  • maka011

Var på rul idag. Skulle varit i torsdags men då blev det begravning istället. :( Anyway.. Allt såg jättebra ut! :) Och idag har vi även känt de första tydliga knuffarna utanpå magen. Innan har vi bara anat dem. Men fick en tydlig knuff mot handen i morse. Och efteråt även maken. :)

• maka011
    Cyanea skrev 2015-09-22 19:32:42 följande:

Tack så mycket :D GRATTIS till fint RUL :D Vad tråkigt med begravning :( Hoppas du är ok. Mysigt med små knuffar <3 

Helt ärligt så är det jäkligt tungt. Kvinnan jag varit assistent åt i 8 år gick bort. Hon betydde väldigt mycket för alla som fått äran att lära känna henne. I och med detta blirdet nedskärningar på jobbet och jag är en av dem som måste byta arbetsplats. Mitt i all sorg när jag och mina kollegor behöver varandra som mest. :( Så 1 oktober börjar jag. Fram tillsdess är det bredvidgång för hela slanten. Är helt slut. :(
  • maka011
    Cyanea skrev 2015-09-22 21:35:18 följande:
    Fy vad sorgligt :'( Vilket tufft jobb du har. Som att det inte är nog med sorgen. Näe, vet du vad... Jag förstår att du måste vara helt utpumpad. Jag är verkligen ledsen för din skull <3 
    Tack kära du! Det känns så jäkla absurt alltihopa. Väntar liksom fortfarande på att någon ska hoppa fram och säga att det hela är ett dåligt skämt.
    Linda8110 skrev 2015-09-23 05:58:28 följande:
    Åh fy vad hemskt! Vilka band man binder till en person trots att man egentligen "bara" jobbar för den. Jag bodde inneboende hos en dam under 5 års tid (när jag pluggade) som sedan hastigt gick bort. Hennes dotter lät mig inte komma till sjukhuset och ta farväl av henne, det var kämpigt!

Jag hoppas verkligen att nya jobbet tar väl hand om dig! Kram
    Ja eller hur. Nä denna kvinnan blev en vän för alla oss som jobbade hos henne.
    Men fy vad elakt! Självklart skulle du få ta farväl!

Andra dagen idag och har inte träffat alla ännu. Hittills har jag blivitväl omhändertagen. Det som stör mig är att de tycks jobba så olikt hos kunder som behöver struktur,

• maka011

V. 21 idag. :) Om jag orkar tänker jag jobba året ut och sen vara hemma. Men i och med att jag redan har ont så får vi väl se hur det går med den saken.

• maka011
    Cyanea skrev 2015-09-25 18:01:02 följande:

Grattis till ny vecka :D Usch, är det foglossningar som spökar? Mwihihi, det låter supergulligt!! Bebishicka <3 

Jag vet inte. Är en blandning av foglossningar, drag i ligament och
  • maka011
    Cyanea skrev 2015-09-25 18:01:02 följande:

Grattis till ny vecka :D Usch, är det foglossningar som spökar? Mwihihi, det låter supergulligt!! Bebishicka <3 

Sammandragningar... Telefonen skickade i förtid. ;)
  • maka011

Igår var vi på barnloppis och fick fyndat massor av fina kläder till pyret. :)

• maka011
    Linda8110 skrev 2015-09-28 16:33:29 följande:

Går in i v.22 på torsdag och börjar få panik över det här med försäkringarna! Visst är det på torsdag jag kan teckna en eller är det nästa torsdag när v.22 är fullgången och v.23 börjar? Måste man skicka något sorts intyg till försäkringsbolaget man väljer? Herregud vad mycket det finns att välja mellan!

Man kan teckna den tidigare. Jag tecknade min redan v 17. Är bara att den inte börjar gälla förrän v 22. Så känn ingen panik med tiden. Jag behövde inget intyg när jag tecknade.
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015