• maka011

Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015

Lady1986 skrev 2015-11-09 19:11:37 följande:

Cyanea: Tack för tips! Jag är inte så mkt för tabletter men det får nog bli alvedon innan läggdags ikväll. Har testat kuddar förr men de rackarna hamnar bara på golvet :p Har ett stort överkast som jag ska testa att rulla ihop, det kanske stannar kvar.

Maka011: Nej, de måste jag kolla upp! Tack.

En gravidkudde ligger där den ligger. ;) Nä men skämt åsido så är det väldigt skönt med en sån kudde.
  • maka011
    Cyanea skrev 2015-11-09 22:08:11 följande:

Bra! Det är liksom inte så lång tid kvar nu ;) Oavsett om du mår bra eller inte kommer de behöva "fasa ut" dig, och du behöver träna dig på att ta det lugnt ;) 

Vi gillade också den :D Supersmidig i stan och om man inte har gigantisk bil. Och fin, tycker jag :) Lufthjul känns helt klart trevligare att köra på ojämnt underlag. Vi är nog dock mer inne på Super Viking, men inte jättestor skillnad mellan dem. Inte jag heller, hatar att behöva ta dem... Men man ska väl överleva graviditeten också ;) Oooh, överkast låter som att det kan vara en bra idé! Är i och för sig rätt så inne på gravidkudden maka011 föreslår :)

Den är ett hett tips. Har varianten som ser ut som ett c. Ligger man på sidan mot kudden avlastar den magen skönt och man kan ligga halvt på rygg på ett gott sätt. Har lagt en extra kudde på andra sidan så kan jag ligga på den sidan också och få avlastning för magen.
  • maka011
    Linda8110 skrev 2015-11-10 05:15:24 följande:

Usch vaknat med en sådan obehaglig känsla idag av att denna graviditet inte kommer sluta väl... Kan inte förklara, det är bara en hemsk känsla...

Förstår hur du menar. Vaknade idag och var övertygad om att jag blödde. Så jag flög ur sängen i vild panik för att göra en damage control.
  • maka011

Så då har jag varit och vaccinerat mig. Vårdcentralen jag går till vaccinerar på löpande band vissa dagar. Jätte smidigt.

• maka011
    Cyanea skrev 2015-11-10 14:11:48 följande:

Vad bra gjort av dig! Behövde du föranmäla dig eller var det bara att komma? Och hur mår du efteråt? ;) 

Nej de har vissa dagar då det är drop in. Jätte smidigt. Jag känner inget speciellt nu efteråt. Lite huvudvärk, men det kan bero på att jag har suttit med tråkiga papper i nån timme nu. ;)
  • maka011
    Linda8110 skrev 2015-11-10 16:16:27 följande:

Nu har liten bumpat lite i alla fall! Inga stora grejer, men det måste ju betyda att pyret i alla fall lever <3

Jag förstår oron, det gör jag verkligen. Har ju varit inne pga samma anledning. Det mest troliga är att liten har varit vänd inåt. Men känns det inte bra så åk in. De är där för er skull.
  • maka011

Det var riktigt roligt. Hamnade i en grupp med sköna människor. :) Pratade om den latenta fasen idag och fick testa på avslappningsövningar. Pratade om vad profylax innebär och tecken på att förlossningen har startat.

• maka011

Jag är ju som bekant nojig över att gå upp för mycket i vikt. Får man fråga hur mycket ni har gått upp hittills? Är i v 28 och har gått upp 7 kg. Det ger mig lite panik. :(

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015