• maka011

Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015

helnil_ skrev 2015-06-19 16:30:42 följande:

Alltså nej :( hoppas det bara är en lätt blödning som inte har något med missfall att göra. Verkar vara många som blivit drabbade av det, sån himla otur :(

Orkar inte gråta mer. Är mer "jaha" nu. Slutade blöda, så jag tänkte att då kanske det inte är så illa. Men några timmar senare började det igen. :(
  • maka011
    Hemlig78 skrev 2015-06-20 09:00:30 följande:

Åk in och kolla, så slipper du vara ovetande. Hoppas på det bästa.

Ska göra det. Men har inga höga förhoppningar. Gjorde ett test nyss. Fortfarande plus, men svagare än tidigare.
  • maka011
    helnil_ skrev 2015-06-20 09:59:30 följande:

Åh vad jag lider med dig :( lika bra att kolla iaf! Kram

Cyanea skrev 2015-06-20 10:20:08 följande:

Åh vännen :'( Vad ledsen jag blir för din skull. Håller också tummarna för att det är ok. Hoppas att du efter omständigheterna mår ok. Styrkekramar <3 

Pratade med dem nyss. Ska åka in efter lunch. Jour läkaren hade mycket att göra på förlossningen nu. Hur jag mår..? Vet inte. Har liksom lagt det på is. Orkar inte känna. Men är inställd på att pyret inte är med oss längre.
  • maka011
    nesistas skrev 2015-06-20 14:47:44 följande:

Å nej maka011, så ledsen jag blir. Håller tummarna hårt att pyret är kvar och det bara är en ofarlig blödning.... Stora styrkekramar. Du har många medsystrar här som tänker på dig.

kram!!!

Var nyss på undersökning. Träffade en otroligt osympatisk läkare som fick mig att känna mig som en liten lort. Men på skärmen syntes ett pyttelitet tickande. Men är ju ingenting som garanterar att det inte är ett missfall på gång så nöjer mig med att pyret lever just nu. Vul på carlanderska 30/6.
  • maka011
    helnil_ skrev 2015-06-20 16:35:59 följande:

Hur har det gått för dig? :/ kram

Se ovan. :) kram
  • maka011

Tack allihopa för alla fina ord! Ja jag hade väl önskat en mer sympatisk läkare vid ett sånt känsligt skede i mitt liv. Fine, jag fattar att han var stressad och kanske ansåg att jag överreagerade, men hans förbannade jobb är att få mig som patient att känna mig trygg och försöka guida mig dit genom att ge mig ordentlig fakta istället för att få mig att känna mig dum och förminskad.

• maka011
    Cyanea skrev 2015-06-23 10:26:22 följande:

Hej tjejer!

Hoppas det är bra med er och era små mirakel :) Jag behöver lite hjälp!

Jag, liksom flera av er, har mått illa under en längre period och nu har det börjat nå en absurd nivå. Jag kräks oftast inte, men det händer då och då. Framförallt mår jag så fruktansvärt illa, dygnet runt. Jag mår så illa att jag blir trött och inte kan göra något på dagarna. 

Nu undrar jag: Vilka är era bästa illamående-tips? Något som är extra bra/dåligt att äta? Eller hur hanterar ni det? 

Kram på er! 

Du tog orden ur munnen på mig. Loggade in här för att be om tips. Har *peppar peppar* inte kräkts nångång ännu, men illamåendet är sjukt jobbigt.
    Det enda jag har märkt som hjälper ibland är kolsyrat vatten och något salt. Typ salta kex eller dyl.
  • maka011

5 dagar kvar tills vul.. Känns som flera år. 

Försöker att intala mig att allt är som det ska eftersom brösten är så ömma så jag knappt ens kan ligga på sidan längre när jag ska sova och don't get me started om illamåendet..

• maka011
    Lady1986 skrev 2015-06-25 15:56:15 följande:
    Samma här, jag har också väldigt ont i brösten. Och lite illamående, fast bara efter att jag ätit? Har ju läst att de flesta blir det på tom mage, men men :)
    För mig spelar maten ingen roll. Mår illa oavsett. Listan på vad jag inte fixar att äta blir bara längre och längre.. Haha.
    Solhem skrev 2015-06-25 16:42:27 följande:

Härligt med hjärtljud! Missfallsrisken har sjunkit till 1,6%(!) älskar och hatar googlandet När tänker ni skriva in er hos MVC? Eller har ni redan gjort det?

Jag tänker att jag ska skriva in mig efter jag har varit på vul nästa vecka. Vill se att det finns ett hjärtljud först och se hur allt ser ut. Om de bedömer att detta faktiskt ser ut att funka eller inte. Har alla möjliga skräckscenarion i huvudet.
  • maka011
    Cyanea skrev 2015-06-25 22:02:44 följande:
    Jag ska dit på onsdag nästa vecka (9+4). Vet inte riktigt vad det är för samtal, jag bara antog att det var inskrivning? 
    joyride skrev 2015-06-25 18:26:15 följande:

Inskrivning idag hos bm. Gick jättebra. Hon var seriös och stöttande. Dock får jag inget kubtest utan får vänta på RUL innan vecka 20. Sedan höll hon inte med min ivf läkare om vilken vecka jag är i exakt. Två dagar tvistas det om så
    I vecka 8 är jag iaf. Nu får jag klara mig utan undersökningar i två
    Månader. Ska på sockerprov den 21 aug.

Skönt att du fått en bra bm! Vi fick med ett intyg från Sahlgrenska i vilken vecka jag är i. Läkaren sa "Det är ju dumt att ändra på datum när vi faktiskt vet när det blev till...". Får man inget UL kring v. 12? Eller förväntas allt bara gå bra då? Det är SJUKT segt att vänta på VUL. Det är en riktig prövning. Men glöm inte - det kan gå jättebra. Jag brukar måla fan på väggen för att inte bli ledsen om det är dåligt och bli glad för minsta lilla positiva, men ärligt talat är det en grym strategi. Vi är väldigt bra på att hantera sorg och besvikelse vid det här laget, vi som behövt hålla på med IVF. Jag tycker att du förtjänar att få hoppas och tro att det ska gå bra och slippa oron för en stund <3 
    Skojar du med mig? De tre senaste veckorna har varit de längsta i mitt liv. På tisdag är det äntligen dags.

Jo men samma här. Är jag förberedd på det värsta så kan det bara bli bättre. Men tror inte att något skulle kunna förbereda mig på sorgen för ett missfall.

Tack fina du. Det hade varit väldigt skönt att kunna njuta lite över att vara gravid istället för att vara livrädd hela tiden. De sista veckorna har jag haft illamåendet från helvetet. Idag är det för en gångs skull okej. Men då nojar jag ju ihjäl mig över att något är fel.. :(
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015