• Cyanea

Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015

Nu har jag varit på en LÅNG shoppingtur på stan och tänkte dela med mig lite till er :) 

Jag hade en bola (gravidsmycke) som jag fått för några månader sedan, men den pinglar lite för lite och är lite för lätt (den studsar väldig när jag går) så jag var på jakt efter en lite större och ljudligare. Detta hittade jag hos Avi och Lena i Gbg. De hade jättefina bolor, dock utan mönster, men med fint ljud och i flera olika storlekar. 

Sen var jag på Lindex på Nordstan där en expedit tipsade om att de fått in mammakläder igen!!! Jag har läst om att det sålde för dåligt, så man har bara kunnat beställa på nätet de senaste åren, men nu finns de alltså åter i butik! Jag köpte ett par byxor och en kjol - helt andra modeller och passformer än H&M's utbud. Även tröjorna var annorlunda, så ni som inte varit nöjda med H&M's utbud - kika på Lindex! 

Sen har jag en fråga också. Jag har börjat få rätt mycket bristningar. Än så länge är de inte så "utdragna" utan mer en massa mörkröda prickar ute på höfterna. Jag vet att man inte kan förhindra alla bristningar men tänkte ändå göra mitt bästa genom att smörja. Har ni bra tips på vad man ska smörja med? Jag valde bort mandeloljan då den kan ge allergiska reaktioner hos nötallergiker (vilket jag har en del på mitt jobb) och olivoljan för att den luktar blä. Det enda som då fanns kvar var Bio Oil, så den provar jag tills jag vet vad annat jag kan köpa. 

• Cyanea
    maka011 skrev 2015-08-05 18:14:05 följande:
    Barnolja.. Skonsamt och bra. :)
    Just det ja, den måste ju vara skonsam om man ska kunna ha den på barn :) 
    helnil_ skrev 2015-08-05 21:17:45 följande:

Cyanea hat hört att kokosolja är bra :) luktar ju gott också! I övrigt har jag också köpt en bola i fejkguld med en guldfjäder, superfin fick den idag. Tyvärr fick jag fel månadssten, ville ha februari då bebisen är beräknad då men fick maj :( hoppas de skickar ny! På mig syns det fortfarande inte att jag är gravid, vecka 13 (12+2) idag. Har en liten mage men syns bara utan kläder. Kan inte knäpp byxorna men det är det ingen som märker ;) så får vänta liiite med mammakläderna :)

Kokosolja låter ju jättesmart! Var kan man köpa det? Det fanns inte på det apotek jag var på, då var det bara mandel- eller olivolja... 

Oh, var köpte du din bola? Blir nyfiken på hur den ser ut, vore kul att kika på den även om jag inte ska ha fler ;) Vad jättefint det låter att ha månadsstenen! Synd bara att de inte skickade rätt... De borde verkligen skicka en ny om du inte fick det du beställde. 

Det var så det började för mig med magen, det kanske inte dröjer så länge till innan din tittar fram nu ;) Min hårdnade liksom ganska snabbt när det väl begav sig, så nu sticker den fram tydligt. 
    Love is everything skrev 2015-08-05 22:04:08 följande:

Body Shop har ett body butter (Kakao tror jag) som rekommenderas mot bristningar. Hade den förra graviditeten, fick lite framtill bara...

Det låter ju grymt bra! Gillar deras bodybutters men köper dem aldrig för att jag inte använder dem. Kanske skulle prova? 

Tack för råden, tjejer!! Nu får jag en del att testa ;) Någon mer som kommer smörja? 
  • Cyanea
    Poffa skrev 2015-08-06 16:29:26 följande:

Hemma efter UL idag. Underbart att få se bilder igen. Allt var toppen och det var livat värre där inne.

UNDERBART att det såg bra ut :) Hoppas att du kommer kunna slappna av ett bra tag nu! 
    maka011 skrev 2015-08-06 16:29:35 följande:

Nån mer än jag som har problem med jobbig huvudvärk? Utblommad migrän i tisdags kväll/natt som sen inte har släppt. Mitt blodtryck var åtminstone precis som det brukar igår.

Love is everything skrev 2015-08-06 19:16:29 följande:

Maka011: Känner verkligen igen mig! Jag har haft fruktansvärd migränhuvudvärk i tre veckor nu... Kom knappt ur sängen idag! Har en tid till en bm imon för lite extra kontroller.

Jag får det också. Dock inte lika illa som du, Love is everything, utan bara den där irriterande man får vid stress eller uttorkning. Vet inte vad man kan göra åt det eftersom jag redan slutat med allt koffein och mediciner som ev. kan ge det som biverkan när man slutar. Mycket sömn kanske? 
  • Cyanea
    Linda8110 skrev 2015-08-07 11:41:46 följande:
    V.14 idag här också :) Men jag får inte se pyret förrän i mitten av september... Är sååå nojjig!
    Lady1986 skrev 2015-08-07 12:21:59 följande:
    Jag får inte heller se förrän i mitten på september :( Det känns som att det är såå långt dit. Och då har man ju ändå fått se pyret en gång. Tänk de som inte ens får ett tidigt vul. Tänk så nervös jag hade varit då! :)
    Jäkligt obehagligt, men jag tänker så här... Om de absolut flesta inte får se sina pyren alls förrän vid RUL måste det betyda att vården litar så mycket på att kvinnans kropp stöter ut det om något går fel långt innan dess. Det bör vara väldigt ovanligt att komma på RUL och upptäcka att något är så totalfel. Det hjälper kanske inte, men jag försöker tänka så när jag börjar noja. Jag är övertygad om att allas våra små skatter mår bra <3 
    helnil_ skrev 2015-08-07 14:51:42 följande:

Jag har inte köpt de själv men såg att flera skrivit apotea och mataffär :) jag ska kolla på apotea! Min bola är från silvermama.se dom har många fina :) jag skulle få en ny sten skickas!

Nej, vi får väl se med magen ;) hoppas den blir lite synlig snart samtidigt som man inte vill att det ska gå alltför fort :)

Jaha! Där ser man! Då har säkert vi det också på vårt Ica. Instämmer helt med magen. Det är skönt när folk ser det, man får mycket mer förståelse, men just nu nojar jag över att min mage växt så mycket så fort. Hur stor kommer jag egentligen bli?! Eller är något fel? Det finns liksom alltid något att noja för :P (ska jag vara ärlig tror jag i och för sig att min mage syns så mycket för att jag är väääldigt otränad i magen så jag knappt har magmuskler som kan hålla den inne ;) )

• Cyanea
    Linda8110 skrev 2015-08-08 23:04:05 följande:

Precis hemkommen för gynakuten. Haft sammandragningar till och från i några dagar och idag har jag mått som en kratta, matt, yr, huvudvärk, stick i benen och illamående så vi åkte in nu på kvällen. Allt såg dock tack och lov bra ut. Fy vilka pärser man ska gå igenom!

Fy vad obehagligt :( Bra att ni åkte in och såg att allt var bra, hoppas att du kan pusta ut ordentligt <3 
  • Cyanea

Oj vad ni varit aktiva idag!!! :P 

Här känns det som att tiden står stilla samtidigt som den riktigt skenar fram - v. 15+1 idag! På tisdag ska jag få ta nya thyroidea-prover, vilket känns riktigt nervöst. På onsdag ska vi på UL igen. 

De senaste två dagarna har jag ont i högra sidan av magen igen. Kanske inte det minsta konstigt med tanke på att tarmarna är extremt ovilliga att jobba plus att jag opererat bort en blindtarm för dryga året sedan och förmodligen har ärrvävnad just där... Men kan jag oroa mig så gör jag visst det. UL på onsdag kan inte komma snabbt nog. Vill så himla gärna se att Liten verkligen mår bra så det inte är en dålig smärta. 

Hoppas att allt är bra med er <3 

• Cyanea
    Linda8110 skrev 2015-08-09 22:19:38 följande:
    Såklart att din bebis mår bra :) Kram på dig!
    Tack Linda8110 <3 
    helnil_ skrev 2015-08-09 22:48:43 följande:

Nej, imorgon är det dags :) här verkar vecka 13-14 vara normalt. Ska bli spännande :)

Stort lycka till idag!!! 
    nesistas skrev 2015-08-09 22:49:06 följande:

Hej alla systrar! Kom hem från sol och sandstrand och jätteskön semesteresa igårkväll och har nu läst ikapp mig i tråden, vad mycket som hänt här! Skönt att alla verkar må bra nu, kram till er alla. 

Sitter här och är ordentligt nervös inför morgondagens UL och KUB-test. Håll tummarna för oss att allt är bra....

V 12+6 idag och det känns som magen svällt rejält senaste veckan, och inte bara av semestermat och glass. Innan jag åkte kunde jag fortfarande fuska och använda några av mina vanliga byxor men utan att knäppa dem (satte en resårsnodd i gylfen) och bellaband över men nu är det definitivt mammabyxor som gäller. Magen putar och jag har blivit mycket bredare även över ryggen/svanken. Den här magen kommer inte kunna döljas när det är dags att gå tillbaka till jobbet igen. Gravid
    Den är mindre på morgonen (bilden är från imorse) men på kvällen ser jag ut som jag är höggravid... 

Här är min första magbild, v 12+6 Glad

Kram Nesistas

Skönt att ni verkar ha haft det bra! Och kul att se dig i tråden igen :) KUB kommer säkert gå alldeles strålande. Jag håller tummarna för er. 

Vilken fin liten mage som sticker fram!! Tror att du har större än vad min var vid samma tidpunkt :P Det syns ju att det är en gravidmage, det är ju en riktigt tydlig liten kula nertill. När börjar du jobba igen? 

Kul med magbild, det gillas :D Stor kram och välkommen hem! 
  • Cyanea
    maka011 skrev 2015-08-10 12:41:18 följande:

Nu har vi varit och tittat på pyret. Eller masken som min 2 åriga systerdotter kallade hen när hon såg bilden. ;) Allt såg jätte bra ut. Helt rätt storlek på både huvud och kropp. Hen rörde sig så mycket att hen simmade ur bild några ggr. :) Känns dock fortfarande overkligt.

Underbart!!! Grattis till fint UL! 
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015