Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015
Nu har jag varit på en LÅNG shoppingtur på stan och tänkte dela med mig lite till er :)
Jag hade en bola (gravidsmycke) som jag fått för några månader sedan, men den pinglar lite för lite och är lite för lätt (den studsar väldig när jag går) så jag var på jakt efter en lite större och ljudligare. Detta hittade jag hos Avi och Lena i Gbg. De hade jättefina bolor, dock utan mönster, men med fint ljud och i flera olika storlekar.
Sen var jag på Lindex på Nordstan där en expedit tipsade om att de fått in mammakläder igen!!! Jag har läst om att det sålde för dåligt, så man har bara kunnat beställa på nätet de senaste åren, men nu finns de alltså åter i butik! Jag köpte ett par byxor och en kjol - helt andra modeller och passformer än H&M's utbud. Även tröjorna var annorlunda, så ni som inte varit nöjda med H&M's utbud - kika på Lindex!
Sen har jag en fråga också. Jag har börjat få rätt mycket bristningar. Än så länge är de inte så "utdragna" utan mer en massa mörkröda prickar ute på höfterna. Jag vet att man inte kan förhindra alla bristningar men tänkte ändå göra mitt bästa genom att smörja. Har ni bra tips på vad man ska smörja med? Jag valde bort mandeloljan då den kan ge allergiska reaktioner hos nötallergiker (vilket jag har en del på mitt jobb) och olivoljan för att den luktar blä. Det enda som då fanns kvar var Bio Oil, så den provar jag tills jag vet vad annat jag kan köpa.