Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015
Var bara tvungen att visa upp "lilla" magen idag, större än någonsin (och då är min livmoder bakåtlutad)! :-O
ÄNTLIGEN börjar det läggas upp magbilder! Längtar efter fler :D
Var bara tvungen att visa upp "lilla" magen idag, större än någonsin (och då är min livmoder bakåtlutad)! :-O
Stoltheten när jag lyckas äta en hel macka för första gången sedan strax innan jag plussade :D Det går framåt!
Jag kom på att jag har ett tips till er som liksom jag har gasig/uppblåst mage. Det finns en receptfri, biverkningsfri medicin på apoteket som heter Dimetikon. Superbra!!! Jag har tagit den i en vecka eller något sånt nu och magen känns mycket bättre :)
Är lite ledsen här.. Har i denna veckan jagat mammakläder, framförallt byxor eftersom det är det som är mest angeläget. Men allt får mig att se ut och känna mig som en heffaklump. Har konstaterat att mammakläder är gjorda för personer som var smala från början. Så slutade med vanliga svarta leggins och t-shirtar från herr avdelningen. Känns inte alls kul att bli större nu.
nesistas - du är underbar!!! "Stor kram, vackra gravida heffaklump" - det är poesi!!! :D
Instämmer helt med dig, och har hört detsamma när jag varit och handlat kläder från andra kunder som gått omkring i gångarna - vem fan kan ha strl. 34 när man är gravid?! Det är ju alltid den storleken som finns kvar på rean, så jag antar att ingen annan köper dem heller... Undrar varför de beställer in så många av dem?
Jag har fått gå upp i storlek ännu mer. Sen handlar jag sällan på H&M för att jag tycker att de har konstiga storlekar... Brukar ha tumstorlek 27 på jeans, strl. 36/38 annars, men nu köper jag strl. 40 i byxor för att få plats ordentligt utan blodstopp.
Så maka11 - jag tror att vi alla känner oss ovanligt stora så här dags. Stora och oformliga ;)
Tror du har helt rätt i din slutsats att det inte är gravida som designat gravidkläderna. Sen tror jag att gravidkläder är en slags "budgetvariant" där de designat en enda modell och sen bara ändrat färg och tyg på mer eller mindre mellan de olika "modellerna". Passar inte en passar ingen alls.
Usch, vet inte alls vilka råd jag kan ge. Förmodligen inga alls.
Jag har ingen aning om hur din mage ser ut nu, men när jag tittar på bilder på mig själv från några veckor tillbaka (inte så många egentligen) så såg jag inte alls gravid ut men kände precis som du - att det var obekvämt när kläderna satt åt. Nu när jag jämför de bilderna med bilder från innan graviditeten ser jag att jag absolut ser annorlunda ut även då jag inte tyckte att det syntes. Kanske är det så för dig också, att det inte ser så ut men att det är på gång?
Kanske kan du beställa från någon sajt istället? Lindex, asos och bonprix har mammakläder, till exempel. Kanske passar deras modeller bättre?
Haha tack Cyanea! Jag tycker gott vi kan kalla oss vackra heffaklumpar allihop, jag ser definitivt ut som en själv, hehe.
Nu säger jag hej på ett tag, imorgon flyger vi till solen och värmen och en grekisk sandstrand. Ta hand om er och magarna, ska bli spännande att läsa ikapp när jag kommer hem igen. Lovar att posta en magbild när jag kommer tillbaka.
kram Nesistas
Hej tjejer! Har en fråga om trimestrar här. Av vad jag alltid hört börjar trimester två vecka 14. Men enligt min app från 1177 är det vecka 13 den börjar. Vad säger ni?
Min står med att trimester 2börjar vecka 15 (14+0).
Var förresten på HM i fredags och letade i panik efter byxor (skulle på tjejfest) och det fanns bara 34 och 36.... Men där på hyllan såg jag nåt svart! Det var superstretchjeans i alla storlekar. Nu har jag haft dom hela tiden sen i fredags, underbara! Känns och är lika mjuka som leggings men ser ut som jeans. 299:-
Kommer bli mina favvisar kan jag nog intyga! Köpte även basic-tröjor med 3/4arm, jättefina. Hon sa också att de hade fått in alla mammakläder på lager precis men inte hunnit packa upp. Så snart kommer det!!!
Ok, då ska jag inte stirra mig blind på trimestrar, om de täknar så olika. Går in i vecka 13 imorn iaf, och det känns som en milstolpe :) Nästs milstolpe blir väl rul om sex veckor.
Någon mer än jag som fått problem med ryggont? Jag har fått ont om jag böjt mig mkt eller suttit ner länge (satt länge och fiskade i träeka igår.) Det gör ont i ländrygg, svanskota och strålar ner i skinkorna. Jag brukar inte ha såna problem, så antar att det har med graviditeten att göra. Men det känns ju väldigt tidigt.
Ve alla förbannade semesterstängningar och pissiga attityder!
Är i v 13 nu och ska på inskrivningssamtal imorgon. Ringa mvc och frågade om jag möjligen kan få göra ett ul. Vill se att allt är bra innan jag börjar berätta för kollegor och brukare på jobbet. Men se nähä, det går inte. De har ont om folk och bm vi ska träffa har inte ultraljudsvana. Dessutom är det inga maskiner lediga.
Jaha, nähä.. Carlanderska går inte.. Gyn (privat) jag brukar gå till har semesterstängt. Ringer vanliga gyn för att höra om de kan förbarma sig över mig. Ställer klockan på halv sju och sätter upp mig i telefonkö. Halv nio ringer och får bara till svar: "Vi gör inte så!" Med skit tråkig attityd.
Ursäkta mig för att jag äntligen har lyckats att bli gravid mitt i semestertider!
Jag har ingenstans att vända mig nu. Funderar på att fejka problem och söka på akuten ikväll..
Ursäkta min negativa ton, men är så trött på att sitta i kläm.. ='(
Jag hoppas ju på att snart få se fler magbilder, så jag lägger upp veckans egna bild :)
Tyvärr kunde jag inte ta så lika bilder den här veckan då vi var bortresta, men det är ungefär samma tidpunkt (före frukost på morgonen) och i samma byxor. Det ser inte ut som att det hänt så mycket på bilden men det syns när jag har kläder tycker jag. Har till och med börjat få frågan om jag är gravid.
Träffade en jättebra bm idag. Kände att hon lyssnade på det vi kände. Hon nämnde vad jag redan misstänkt. Det här kommer troligtvis att kallas en riskgradivitet. Det tåget var jag redan med på så det skrämmer mig inte. Fick tid till ul på måndag och även samtal med läkare. Kände mig verkligen omhändertagen idag. :)