• Cyanea

Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015

Fasen vad svårt det är att få tag på en tid för UL, TROTS att jag bor i Göteborg! Nästan alla har semester nu. Fick dock tag på Barnmorskegruppen som förbarmade sig över mig och gav mig en avbokad tid på tisdag. Helst hade jag gjort innan vi berättade för svärfamiljen, men man kan inte få allt. 

Love is everything skrev 2015-07-24 09:58:53 följande:

Håller tummarna för er idag!

Och skickar kramar till er som behöver det lite extra!
    Är själv jättenervös och det känns inte som om bebis lever längre.... Ultraljud på måndag!!

Tack för kram (jag tog en ;) )!

Usch, tänk inte så. Klart att bebis lever och mår jättebra. Det är inte så många dar kvar nu tills du får se det med egna ögon. PeppPeppPepp till dig <3 
  • Cyanea
    Ananas skrev 2015-07-24 12:45:30 följande:

Här kommer en bild på min gigantiska mage Den har verkligen växt till sig bara senaste veckan. 

Svärmor är klumpig och kommenterade hur stor den var igår. Kan inte låta bli att bli sårad och irriterad. Grrr! 

Say WHAT?! Det är en jättefin mage!!! En riktig liten bebiskula <3 Längtar tills min ser ut så :) (den verkar dock vara på god väg...)
  • Cyanea

Grattis så jättemycket till fina UL/VUL Linda8110 och helnil!!! :D 

Jag är förstås fortfarande nojig om än något mindre än imorse. Tack och lov ringde de från där vi ska göra UL nästa vecka och sa att de fått en ännu tidigare tid på måndagen, som jag snabbt tackade ja till. Hur gulligt är inte det? Har ju inga problem egentligen mer än att jag är paranoid. Men men, jag är grymt tacksam. 

helnil_ skrev 2015-07-24 16:04:57 följande:

Väntar vi alla vårt första barn? Eller är det andra för vissa? :) har glömt vad som skrivits tidigare i tråden :)

Vi väntar också vår första lilla guldklimp <3 
    Linda8110 skrev 2015-07-24 17:30:11 följande:

Vart bor alla här inne? Jag bor i Stockholm.

Jag bor i Göteborg :) 

• Cyanea
    Poffa skrev 2015-07-24 18:15:03 följande:

Grattis till härliga resultat på ul idag helnil_ och Linda8110.

För oss är det första barnet och vi bor i Stockholms området.

Herregud vad det ska vara svårt att tänka positivt och att allt är som det ska vara. Har i några dagar inte alls varit lika trött och genast kommer tankarna att något har hänt. Tur att maken är mer logisk och kommer med pepp. Så klart det känns bättre nu när man har semester och kopplar av. Så klart att det påverkar att jag inte har några mediciner kvar.

2 veckor kvar till kub ul och då få bekräfta på att allt är okej.

Härliga magbilder! Själv är jag rund sen tidigare så det kommer nog dröja innan det syns tydligt

Vi är så vana vid tråkiga besked att hjärnan liksom går på autopilot. Det är så lätt att tänka att det går fel, men så svårt att ställa om till positiva besked. Det är väldigt olika saker att jobba och att kunna vila så mycket man vill, så det är klart att du mår annorlunda. Mitt illamående varierar bl.a. med hur mycket sömn jag får. Dålig/kort nattsömn = mer illamående. Så det låter bara bra att det börjar avta. Sen börjar du ju också närma dig v. 12, eller hur? :) 

Lyssna du på din kloka make. Jag är precis som du, oroar mig för allt möjligt och omöjligt. Maken står för det jordnära och drar mig tillbaka på rätt spår. Blir oron alldeles för tung - se om du kan boka en tidigare tid och sluta plåga dig själv. 

Styrkekram <3 
  • Cyanea
    nesistas skrev 2015-07-24 22:30:42 följande:

hej alla!

Stort grattis helnil_ och Linda8110, såklart det skulle gå bra idag! Skrattande

Jag var på nytt besök hos bm idag men bara för provtagning inför kub (10/8) och lite allmän status. Skönt att ha fått en så bra och noggrann bm, hon tog åtta (!) rör blod idag för alla möjliga tester. Jag räknas som en högriskgraviditet pga att vi inte bara gjort IVF utan även ÄD (med samma anhörigdonator vi hade förra ggr) och att jag ju inte är purung, jag är 40+. Det tog oss nästan sju år i IVF-svängen att få första barnet och detta pyre som jag bär under mitt hjärta har jag längtat efter i ytterligare fem år. Man kan inte säga annat än att våra barn är väldigt väldigt välplanerade och efterlängtade... Hjärta Så jag väntar alltså andra barnet och bor i Sthlm. 

Glada kramar Nesistas

Skönt att du har en så bra BM :) Bra att de tar din graviditet på stort allvar. 

Jag blir alldeles tårögd när jag läser din berättelse. Herregud vad du fått kämpa! Och det har gett resultat :D Det är bannemej två små mirakelbarn du har <3 Åh vilka älskade ungar det är! Få barn som är så efterlängtade kan jag tänka mig. Håller tummarna för att KUB kommer gå jättebra! 
  • Cyanea
    maka011 skrev 2015-07-24 12:36:22 följande:

V.12 idag. Känns overkligt. Hade velat göra ett ul och se så allt är bra. Men med tanke på ömma bröst, illamående och öm i bäckenet så bör pyret fortfarande leva.

Underbart att du går in i v. 12!! Då är det inte många dar kvar tills veckan är över ;) Det spelar nog ingen som helst roll när man redan har koll på att den lilles hjärta slår, men det är en symbolisk milstolpe ändå. 

Jag tror att allt är bra, men jag förstår precis vad du menar. Jag har också UL om två veckor och 5 dar eller nåt, men jag klarade inte väntan mer och bokade privat nästa vecka. Jag förstår att det bara är ord, men det finns ju ingen anledning till att ditt lilla pyre inte skulle må bra. 

Kram på dig, hoppas att du får en dräglig helg och att du kan släppa oron ibland :) 
  • Cyanea
    nesistas skrev 2015-07-24 23:57:58 följande:
    Tack Cyanea Hjärta

Ja det är verkligen två mirakel... Är så tacksam för vår Stora och så oändligt glad att vi nu om allt går bra även kommer få ge Stora ett lika efterlängtat syskon. Vi är så många här på Familjeliv som kämpat länge och jag hoppas att jag kan ge andra styrka att orka kämpa lite till, lyckan kan finnas alldeles runt nästa hörn. Det behövs bara ett enda litet guldägg. När man väl lyckas är det värt alla tårar och sorg på vägen. Varje kväll när jag nattar Stora förundras jag över att jag faktiskt är mamma till detta mirakelbarn. Och nu pickar ett litet blipphjärta under mitt eget, ett blivande syskon. Jag är enormt tacksam, över den IVF-teknik som finns idag, och mest av allt min fantastiska syster som skänkt oss möjligheten till liv, två av sina äggceller. Hjärta
    Den finaste gåva jag någonsin hört om från en syster :') Så himla fint!!! <3 
  • Cyanea

Nojan här igen. 

Idag har jag börjat få småont i vänster sida av magen. Jag tror att det kan vara sträckningar i ligamenten, men det känns konstigt att det skulle dyka up hux flux just nu. Gick precis in i v. 14 (13+0) och har knappt haft någon molvärk alls sedan veckan jag plussade. 

Tror ni att det är lugnt eller bör jag oroa mig? 

• Cyanea
    Lady1986 skrev 2015-07-25 14:28:25 följande:
    Enligt min app kan molvärk komma och gå från dag till dag, vecka till vecka månad till månad. Så det är säkert ingen fara :)
    Love is everything skrev 2015-07-25 14:31:32 följande:

Cyanea: Vi ligger otroligt lika på många sätt ser jag... Har gått framåtlutad som en gumma hela förmiddagen för smärta vä sida. Hade precis samma v 11 förra graviditeten och fick åka in akut pga att BM trodde det var utomkveds (trots att jag sa att vi gjort två vul som bekräftat bebis). Googlade massvis efteråt och i 99% av fallen är det ligamenten som spökar. Så oroa dig inte om det inte blir värre! Om jag vänder mig för häftigt i sängen får jag samma smärta på exakt samma sätt som jag haft idag.
    Har även lite förstoppning och iom att tjocktarmen sitter på vä sida så tror jag att kombinationen gör att jag får mer ont.

Relax!

TACK tjejer, då ska jag försöka lugna ner mig lite ;) Imorgon är det ÄNTLIGEN UL, så kanske kan jag pusta ut då. 

Love is everything - fy vad otäckt att behöva ha så ont! Men skönt att det bara är ligamenten. Jag är så sjukt nojig för allt som inte är som det är varje dag...! Känner i och för sig igen det du säger om att jag får exakt samma smärta när jag vrider mig i sängen, så det stämmer nog. Har också de där hemska tarmproblemen och för ett drygt år sedan tog jag bort blindtarmen. Sedan dess upplever jag att jag får extra ont kring "ärret" i tarmen, så även nu kan jag ibland tro att jag har blindtarmsinflammation igen - trots att jag inte har någon blindtarm XD 

• Cyanea
    Ananas skrev 2015-07-26 13:42:39 följande:
    Tack snälla, vad gullig du är!

Jag vill ju att det ska synas samtidigt som jag är lite rädd att gå upp för mkt då jag vet hur jäkligt det är att bli av med de där extra-kilona... Så det är antagligen därför jag tar åt mig! Jag hade 5 kg som jag inte blev av med efter sonen. Kram på dig!
    Usch ja, det förstår jag. Inte alls kul att få massor med extrakilon som inte vill bort sen. Men kanske är en del bara vätska som du får just nu? Det måste ju inte vara fett ;) Det får väl bli vårt nästa projekt när vi fått våra små odjur - gå ner i vikt tillsammans ;) 
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015