• Cyanea

Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015

maka011 skrev 2015-07-03 11:07:22 följande:
    Mina var inte riktigt okej heller så ska ta nya nästa vecka. Men har ätit Levaxin i typ 6 år så det var liksom ingen nyhet att jag kommer behöva ändra doseringen.

När vi skulle starta ivf:n så kollade det tsh t3 och t4 (sköldkörtelprover). Enligt dem var det standardprov då eftersom sköldkörteln kan ställa till det när man vill skaffa barn,

Försök att ta de lugnt. De har ju koll på dig. =)
    Linda8110 skrev 2015-07-03 12:38:43 följande:
    Ok då förstår jag! Ingen fara tror jag. Ett ganska vanligt problem bland folket vad jag förstått och det är ju många av dem som föder barn hela tiden :)
    Tack tjejer <3 <3 <3 
    Linda8110 skrev 2015-07-03 12:39:26 följande:

Strax påväg till Huddinge för VUL och killen ska med för första gången :) Spännande!

Åååh vad spännande!!! Stort lycka till! Berätta gärna hur det gick sen :)

• Cyanea
    Linda8110 skrev 2015-07-03 19:48:49 följande:

Vårt pyre <3

:') Underbart!!! 
    maka011 skrev 2015-07-03 19:51:17 följande:

Då var de första mammabyxorna inköpta. Den här gasbollen fixar inte vanliga byxor just nu. May I say att preggobyxor är gudsgåva till mänskligheten. ;)

Skämt åsido, men hjälp vad svullen jag är. Känner mig typ som Pumba. Maken försöker vara stöttande men jag känner mig jätteful. Var liksom ingen lite kicka från början. Ser ut att bara ha några veckor kvar istället för bara några gången.

Men din stackare!!! Fast byxorna låter lite som himmelriket måste jag säga... Kanske skulle man ta sig en tripp till stan och shoppa lite? ;)
  • Cyanea
    Helendi skrev 2015-07-04 13:53:37 följande:

Cyanea, som de andra säger så påverkar Tsh och antikropparna som mest när man försöker bli gravid. Det är mycket vanligt att om man har Levaxin måste justera upp dosen med åtminstone 30% bara för att man blivit gravid. Så länge de har koll på dig behöver du nog inte oroa dig. Har du fått veta dina värden?

Grattis till alla lyckade vul!

Efter lyckat nipt och kub vågar jag nu acceptera att det blir en lillasyster beräknad till 15 januari.

Tack för ditt svar, då känner jag mig lugnare :) Nej, BM sa att hon inte ville ge ut dem för att hon själv inte kunde tolka dem. Märkligt tycker jag, men jag får helt enkelt ha is i magen. 

Grattis till lyckat KUB!!! :D 
  • Cyanea

Hej tjejer!! 

Igår gick jag över i v. 11 (10+0) :) Nu sitter jag och grubblar över hur vi ska sköta berättandet. Än så länge vågar jag inte ta minsta lilla för givet, jag är livrädd för missfall trots att allt såg perfekt ut i onsdags.

Så, några funderingar... 

1. När tycker ni att man kan tro på att det kommer gå vägen? Efter lyckat VUL/UL, efter vecka 12 eller ännu senare? 

2. När tror ni att ni kommer berätta, eller har ni redan gjort det? Och då menar jag inte bara de närmaste, utan "för hela världen"? 

Hoppas ni har en underbar söndag där ute! <3 

• Cyanea

Stort tack för att ni delat med er av era tankar kring berättandet <3 Tänkte bara förtydliga mig själv, för jag ser att jag varit väldigt otydlig... Jag menar inte att man någonsin kan vara säker på att graviditeten går bra förrän man har ett friskt, levande barn i armarna, jag menade så säker man kan bli ;) 

Ananas - resultatet från KUB säger inget mer än att det finns en risk för problem. Det betyder inte på något sätt att det faktiskt blir något. Jag och maken diskuterade att göra det men MVC avrådde. Vi kom i alla fall fram till att om vi fått dåliga resultat hade vi sett det som en förvarning att det kan hända något, men vi hade inte gjort något åt det alls. Vi hade behållit barnet och hoppats på det bästa :)

• Cyanea
    Love is everything skrev 2015-07-06 20:10:22 följande:

Symtomen försvinner ett efter ett, känner enbart molvärk nu.......
    Behöver lite tumhållning inför ultraljudet imon!

Hjärtat då! Håller alla tummar som går för att allt ska se fint ut imorrn. Ta extra hand om dig själv ikväll. När är det dags imorgon? Massor med styrkekramar <3 
  • Cyanea

Love is everything - Förresten, du börjar ju närma dig v. 12 då symptomen brukar avta. Det kan inte vara så att du bara är lite tidig med det, att det är därför du inte känner så mycket? :)

• Cyanea
    Love is everything skrev 2015-07-07 14:27:38 följande:

Tack för era tummar, de gjorde susen! Bäbis var perfekt i storlek, tom en dag längre. Det som orsakat blödningen var tydligen moderkakan som sitter precis ovanför öppningen. Hon sa att det kunde komma mer framöver så jag behövde inte oroa mig för det. Skönt! Ska ju på det vanliga ul om tre veckor så vi ska jämföra lite då.

Vilken vändning! Jag är såå tacksam!

JA!!!! Vad underbart att höra!!! Jättegrattis vännen <3 Mår du fortfarande bättre? :)
  • Cyanea
    Poffa skrev 2015-07-07 15:44:04 följande:

Hakar gärna på här. Vul igår och allt var perfekt i vecka 8+2.

Vi har kämpat för det här pluset i 6 år.

Stort grattis till ditt efterlängtade plus och välkommen hit :) 
  • Cyanea
    maka011 skrev 2015-07-07 17:25:59 följande:

Usch är så nervös. Ska på fest på fredag och min graviditet lär ju bli outad där. Hade ju gärna väntat lite till. Är ju bara 8+4.

Varför tror du att du blir outad? :)  
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015