• Anonym (Nyfiken)

Åldersskillnad på dig och din partner?

Ställer frågan efter att ha läst runt i alla trådar som handlar om äldre män och yngre kvinnor.

Hur ser det ut i era egna relationer egentligen? Hur gammal är du och hur gammal är din partner?

• Svar på tråden Åldersskillnad på dig och din partner?
  • Anonym (Lammkött nr 2)
    Anonym (Lammkött nr 2) skrev 2015-05-20 18:55:53 följande:

Jag 33, guben 45

Jo, vi har tre barn, villa, gifta sedan sex år osv osv.

Guben är inte 45 i sinnet
  • Anonym (madde)
    Malin8903 skrev 2015-05-19 09:24:01 följande:
    T ex det här med sex, jag är 100 ggr mer sugen än han är och han verkar inte har problem med att inte ha sex, medans jag känner att jag är för ung för att få ett sämre sexliv ännu...och sen vissa åsikter,  jag tycker han har typiska "70-tals"-åsikter ibland och han tycker väl vice versa.

Sen i vissa situationer kan det lätt bli att han kör över mig bara för att han är äldre och jag tror att han vet bäst även om jag innerst inne vet att jag vet mer inom vissa områden.

Finns vissa saker som handlar om barnen och socialt umgänge med vänner osv som jag tror beror på ålderskillnaden (eller vilket årtal man är född, kanske är bättre att säga)

haha gud dedär med sexet äre samma sak här du !

• Anonym (27+37)
    Malin8903 skrev 2015-05-19 09:24:01 följande:

T ex det här med sex, jag är 100 ggr mer sugen än han är och han verkar inte har problem med att inte ha sex, medans jag känner att jag är för ung för att få ett sämre sexliv ännu...och sen vissa åsikter,  jag tycker han har typiska "70-tals"-åsikter ibland och han tycker väl vice versa.

Sen i vissa situationer kan det lätt bli att han kör över mig bara för att han är äldre och jag tror att han vet bäst även om jag innerst inne vet att jag vet mer inom vissa områden.

Finns vissa saker som handlar om barnen och socialt umgänge med vänner osv som jag tror beror på ålderskillnaden (eller vilket årtal man är född, kanske är bättre att säga)

Samma med sexet här också tyvärr Är din man överviktig, som min? Har tänkt att det beror på det och inte just åldern.
  • Anonym (Ännu en!)
    Anonym (27+37) skrev 2015-05-21 16:43:29 följande:
    Samma med sexet här också tyvärr smile4.gif Är din man överviktig, som min? Har tänkt att det beror på det och inte just åldern.
    Samma sak här, min är normalviktig (tränar) men har ändå försämrad sexlust. Han fyller 37 och jag är 25. Trist sexliv numera... Har dock en kompis som är något år yngre än min man som är ihop med en kille på 25 och han hinner knappt med i hennes fart. Så det verkar som att sexlusten minskar för männen med stigande ålder och tvärtom för kvinnorna. Ser inte fram emot det, för då blir jag väl tvungen att prata med mannen om en öppen relation så småningom, för som det är nu är inte hållbart!
  • Anonym (Mm)

Det verkar som om sexlusten minskar med åldern för män men inte för kvinnor . Generellt . Gör mig frustrerad. Nu är min man bara 2år yngre än mig, men jag märker det redan. Vid 37år ålder :/

• Anonym (My)

Jag är två år äldre än min man, till hans förtjusning. Han brukar hävda att han är mitt lammkött ????

Mitt ex var 10 år äldre än mig, jag var runt 20 år när vi träffades. Var nog på samma nivå då, men sen mognade jag förbi honom. Han hänger fortfarande med tjejer som är betydligt yngre.

• Anonym (27+37)
    Anonym (Ännu en!) skrev 2015-05-21 17:14:20 följande:

Samma sak här, min är normalviktig (tränar) men har ändå försämrad sexlust. Han fyller 37 och jag är 25. Trist sexliv numera... Har dock en kompis som är något år yngre än min man som är ihop med en kille på 25 och han hinner knappt med i hennes fart. Så det verkar som att sexlusten minskar för männen med stigande ålder och tvärtom för kvinnorna. Ser inte fram emot det, för då blir jag väl tvungen att prata med mannen om en öppen relation så småningom, för som det är nu är inte hållbart!

• Upptagenmeninte
    Anonym (Ännu en!) skrev 2015-05-21 17:14:20 följande:
    ...Han fyller 37 o...trist sexliv numera... Har dock en kompis som är något år yngre ...hinner knappt med i ...
    Jag skulle säga att det där verkar vara helt individuellt, och inte så särskilt bundet till varesig ålder och/eller kön. Det finns massor av trådar med män som har kvinnor som tappat intresset för sex, och åt andra hållet verkar det finnas många män som har tappat intresset för sex.

Sedan kan man lägga in vad man vill i "tappat intresset" (minskat intresse, helt bortblåst intresse, whatever). Men jag tror inte det har så mycket att göra med ålder, i alla fall inte i relativt låga åldrar (under pensionsåldern).

Uppåt 60-70 år och mer kan säkert åldern spela in mer, men det verkar inte vara den ålderskategorin som diskuteras här.
  • Anonym (Mats)
    Upptagenmeninte skrev 2015-05-22 12:23:44 följande:
    Jag skulle säga att det där verkar vara helt individuellt, och inte så särskilt bundet till varesig ålder och/eller kön. Det finns massor av trådar med män som har kvinnor som tappat intresset för sex, och åt andra hållet verkar det finnas många män som har tappat intresset för sex.

Sedan kan man lägga in vad man vill i "tappat intresset" (minskat intresse, helt bortblåst intresse, whatever). Men jag tror inte det har så mycket att göra med ålder, i alla fall inte i relativt låga åldrar (under pensionsåldern).

Uppåt 60-70 år och mer kan säkert åldern spela in mer, men det verkar inte vara den ålderskategorin som diskuteras här.
    Jag vet inte om jag tror dig där. Rent generellt verkar det som att sexlusten minskar för män i vår ålder. Jag har diskuterat detta med mitt grabbgäng och alla upplever vi samma sak. Ska för övrigt tillägga att vi alla är mellan 39 och 43. Detta gäller alltså sexlusten som helhet, även att masturbera och se på porr. Vad gäller kvinnorna verkar det snarare som att hennes sexlust är avhängig yttre faktorer såsom hur relationen är, om hon är stressad eller liknande. En kvinna som mår bra i sig själv och med relationen har också en sexlust på topp i de flesta fall.
  • Anonym (Mats)

Också: De män som bibehåller sexlusten i samma utsträckning är det bara att gratulera!

• Upptagenmeninte
    Anonym (Mats) skrev 2015-05-22 13:07:03 följande:
    Rent generellt verkar det som att sexlusten minskar för män i vår ålder....
    Jaha... det visste jag inte. Jag får väl hoppas på det då i så fall, hoppas sexlusten typ dör för mig också eller något (gift med en fru som inte har någon sexlust). :(
Svar på tråden Åldersskillnad på dig och din partner?