• Anonym (Nyfiken)

Åldersskillnad på dig och din partner?

Ställer frågan efter att ha läst runt i alla trådar som handlar om äldre män och yngre kvinnor.

Hur ser det ut i era egna relationer egentligen? Hur gammal är du och hur gammal är din partner?

• Svar på tråden Åldersskillnad på dig och din partner?
  • Anonym (från 24 till 7)

Jag har alltid haft seriösa relationer med hyfsat jämnåriga män. Men för två år sen träffade jag en som är 24 år äldre än jag (jag 38 och han 62). Den relationen var seriös, men mest glödhett passionerad och dessutom ett distansförhållande, så idag är vi inte längre ett par.
    I min nya relation, där vi varit ett par i tre månader, är han sju år och tre dagar äldre än jag (jag 38 och han 45). Känns mer "lagom" och ger mig inte lika mycket stress över framtiden som det gjorde med han som är 24 år äldre.

• Anonym (tolv)

Jag 29 år och han 41 (12 års ålderskillnad). Varit tillsammans i 10 år och har tre barn.

• Malin8903
    Anonym (J) skrev 2015-05-19 08:47:11 följande:
    Samma åldersskillnad mellan mig och min pojkvän, fast han är den yngre av oss. Intressant att du skriver att du känner av åldersskillnaden, för vi gör det inte alls. På vilket sätt märks den?
    T ex det här med sex, jag är 100 ggr mer sugen än han är och han verkar inte har problem med att inte ha sex, medans jag känner att jag är för ung för att få ett sämre sexliv ännu...och sen vissa åsikter,  jag tycker han har typiska "70-tals"-åsikter ibland och han tycker väl vice versa.

Sen i vissa situationer kan det lätt bli att han kör över mig bara för att han är äldre och jag tror att han vet bäst även om jag innerst inne vet att jag vet mer inom vissa områden.

Finns vissa saker som handlar om barnen och socialt umgänge med vänner osv som jag tror beror på ålderskillnaden (eller vilket årtal man är född, kanske är bättre att säga)
  • Anonym (ungdomlig)

Jag är 33, han är 29. Vi har varit ihop i 4 år, har ett barn och ett till på väg.

Jag har aldrig dragits till betydligt äldre män. Den äldsta jag har haft ihop det med var 5 år äldre.

Något äldre, jämnåriga eller något yngre är min melodi

• Anonym (51)

Jag är 29 och min man 30.

Vi har tre barn ihop, tvillingar på 2,5 år och en bebis på 4 månader.

Vi har varit tillsammans drygt 4 år och gifta snart 3. Känt varann i ca 8 år.

• K med lilla E

Åtta års skillnad. Vi har varit i hop i 17 år och min man fyller 41 snart och jag är 49. Tänker inte ofta på vår åldersskillnad.

• Anonym (Timmar)

Jag och min sambo är lika gamla, på dagen. Jag är några timmar äldre än han, vi har varit ihop i 3 år.

• Anonym (J)
    Malin8903 skrev 2015-05-19 09:24:01 följande:
    T ex det här med sex, jag är 100 ggr mer sugen än han är och han verkar inte har problem med att inte ha sex, medans jag känner att jag är för ung för att få ett sämre sexliv ännu...och sen vissa åsikter,  jag tycker han har typiska "70-tals"-åsikter ibland och han tycker väl vice versa.

Sen i vissa situationer kan det lätt bli att han kör över mig bara för att han är äldre och jag tror att han vet bäst även om jag innerst inne vet att jag vet mer inom vissa områden.

Finns vissa saker som handlar om barnen och socialt umgänge med vänner osv som jag tror beror på ålderskillnaden (eller vilket årtal man är född, kanske är bättre att säga)
    Jaha, intressant att det kan vara så olika! Jag är ju som sagt lika gammal som din man och min pojkvän är tio år yngre. Vi har väldigt lika uppfattningar om det mesta och här är det jag som har högst sexlust (kanske annorlunda bland kvinnor, tror snarare att vår ökar med åldern - det är åtminstone min erfarenhet).

Jag är också den av oss med störst socialt behov och som är spralligast och mest fart i. Eftersom han är extremt allmänbildad och kunnig på flera olika områden så är det han som lär mig saker och inte tvärtom.

Det du skriver om "typiska 70-talsåsikter" lät också intressant. Tror dock inte att jag personligen är så förankrad i 70-talet trots att jag föddes då. Har nästan bara umgåtts med yngre och har dessutom även yngre syskon, vilket färgat av sig mer på mig. Så det är väldigt individuellt hur mkt åldersskillnaden märks; för egen del märker jag en större skillnad när jag umgås med jämngamla.
  • Varit där

Det är 14 år mellan oss och han är äldre. Vi har varit tillsammana i 5 år och har en dotter som fyller 4 om en vecka och väntar ett syskon som är beräknad 3/6 och så har han barn sen tidigare som bor vv och vh.

Svar på tråden Åldersskillnad på dig och din partner?