Åldersskillnad på dig och din partner?
Ställer frågan efter att ha läst runt i alla trådar som handlar om äldre män och yngre kvinnor.
Hur ser det ut i era egna relationer egentligen? Hur gammal är du och hur gammal är din partner?
Ställer frågan efter att ha läst runt i alla trådar som handlar om äldre män och yngre kvinnor.
Hur ser det ut i era egna relationer egentligen? Hur gammal är du och hur gammal är din partner?
Han är 2 månader äldre, ha, ha. Vi är båda 41 och har varit ihop i 12 år.
Bland mina vänner (storstad, akademiker,) finns ingen med mer en ett några års åldersskillnad. Tycker det känns som ett landsbygdfenomen i första hand; relationer där mannen är mycket äldre. Med undantag naturligtvis, så ni behöver inte skriva att jaaaag minsann bor i stan och det är 30 år mellan oss, eller nått i den stilen.
Om TS är intresserad av riktig statistik så är åldersskillnaden hos svenska par i snitt 2,7 år,
Männen är alltså ca 3 år äldre. Detta måste vara till männens nackdel då männen är fler än kvinnorna upp till ungefär 60 år.
Om åldersskillnaden var tvärtom, alltså att kvinnan var i genomsnitt 2,7 år äldre skulle vi få fler par totalt!!!
Min partner är lite drygt ett år yngre än mig, jag är 30 och han snart 29
Han är 2 månader äldre, ha, ha. Vi är båda 41 och har varit ihop i 12 år.
Bland mina vänner (storstad, akademiker,) finns ingen med mer en ett några års åldersskillnad. Tycker det känns som ett landsbygdfenomen i första hand; relationer där mannen är mycket äldre. Med undantag naturligtvis, så ni behöver inte skriva att jaaaag minsann bor i stan och det är 30 år mellan oss, eller nått i den stilen.
Jag är åtta månader och en dag äldre än honom. Vi är dock födda samma år.
Jag 49, han 33, tillsammans 11 år. Bästa förhållandet vi haft, tycker båda :)
Jag är ett år äldre än min man!
Jag är ett år yngre än min kille, 33 resp 34 år!
Jag är 11 år yngre än min man.
I mitt förra förhållande var jag 13 år yngre.
En ren slump, skulle jag säga.