• Gert

Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?

Med tanke på Socialdemokraternas kräftgång kan det vara roligt att sia om hur lågt S-skeppet kan sjunka till botten is nådd. Glad

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?
  • Mentat

Nu är det ju på intet sätt säkert att det påverkar opinionssiffrorna men jag undrar litet hur Löfven tänker när han först håller ett tal till nationen där han betonar vårt eget ansvar, att vi skall skjuta upp och avstå från sådant som inte är nödvändigt, därefter hör hur Morgan Johansson har fått klä skott för att han gav sig ut i julhandeln. Efter allt detta tänker alltså Löfven att "det är säkert helt OK om jag tittar inom Gallerian, ingen känner väl igen mig?" eller något ditåt.

Hur kan det ha framstått som en god idé?

• Padirac
    Mentat skrev 2020-12-29 20:01:17 följande:
    Nu är det ju på intet sätt säkert att det påverkar opinionssiffrorna men jag undrar litet hur Löfven tänker när han först håller ett tal till nationen där han betonar vårt eget ansvar, att vi skall skjuta upp och avstå från sådant som inte är nödvändigt, därefter hör hur Morgan Johansson har fått klä skott för att han gav sig ut i julhandeln. Efter allt detta tänker alltså Löfven att "det är säkert helt OK om jag tittar inom Gallerian, ingen känner väl igen mig?" eller något ditåt.

Hur kan det ha framstått som en god idé?
     SL besöker gallerina Gallerian före jul, MJ besöker Dressman i köpcenter i Lund i mellandagarna. Kanske förändrar någonting 
  • KillBill
    Padirac skrev 2020-12-29 20:05:11 följande:
     SL besöker gallerina Gallerian före jul, MJ besöker Dressman i köpcenter i Lund i mellandagarna. Kanske förändrar någonting 
    För en stund sedan kom det fram att även Sabuni besökt ett köpcentrum strax innan jul och den uteblivna kritiken från oppositionens partiledare indikerar att det finns fler partiledare som inte har ett helt helt rent samvete när det gäller att avhålla sig från att besöka butiker under julen.  
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • nattuw
    KillBill skrev 2020-12-26 16:26:17 följande:
    Det är hehe och inte jag som anser att S ska lida pga. en centerpolitiker, som själv inte hjort något olagligt och då bör hehe rimligen anse att M och KD ska lida för att de samarbetar med SD som har en toppolitiker som står åtalad för sexuella övergrepp. Allt annat är att betrakta som hyckleri.
    Enligt din logik skall M och KD brännmärkas för att du inte tycker om varken dem eller SD medan du inte ser några problem med att S samarbetar med ett parti där en hög politiker umgåtts med pedofiler. Hyckleri sa bull.
  • nattuw
    KillBill skrev 2020-12-27 13:19:25 följande:

Det är självklart mer omdömeslöst att utsätta en kvinna för ett sexuellt övergrepp än att bo under samma tak som en dömd brottsling (ej politiker) som avtjänat sitt straff.tt.

Jo att ta en kvinna på brösten är ju värre än upprepade våldtäkter på barn. Tänk så fort allt är förlåtet när det är S eller ett av S samarbetspartier som är inblandad. Det oavsett om det handlar om nazistsamarbete, pedofili eller att bryta mot de egna riktlinjerna för hur man skall uppföra sig i en pandemi.
  • nattuw
    KillBill skrev 2020-12-27 16:36:25 följande:
    Det är noterbart att du hela tiden försöker flytta fokus från dig själv till andra. När du uppmärksammas med att trivialisera sexuella övergrepp så försöker du flytta fokus till politiska motståndare. Det är ingen vacker syn.
    Så nu vet du hur ditt eget beteende framstår i andras ögon.
  • KillBill
    nattuw skrev 2020-12-29 21:44:58 följande:

Jo att ta en kvinna på brösten är ju värre än upprepade våldtäkter på barn. Tänk så fort allt är förlåtet när det är S eller ett av S samarbetspartier som är inblandad. Det oavsett om det handlar om nazistsamarbete, pedofili eller att bryta mot de egna riktlinjerna för hur man skall uppföra sig i en pandemi.

Men jisses människa du jämför ju äpplen och päron. En av SDs topppolitiker är åtalad för ett sexuellt övergrepp. Den C politiker som åsyftas har förvisso betett sig olämpligt men är inte misstänkt för något brott.
  • KillBill
    nattuw skrev 2020-12-29 21:36:17 följande:

Enligt din logik skall M och KD brännmärkas för att du inte tycker om varken dem eller SD medan du inte ser några problem med att S samarbetar med ett parti där en hög politiker umgåtts med pedofiler. Hyckleri sa bull.

Del aktuella centerpolitikern har alltså avgått/lämnat sina politiska uppdrag för flera veckor sedan..
  • Anonym (hehe)
    KillBill skrev 2020-12-29 20:40:01 följande:
    För en stund sedan kom det fram att även Sabuni besökt ett köpcentrum strax innan jul och den uteblivna kritiken från oppositionens partiledare indikerar att det finns fler partiledare som inte har ett helt helt rent samvete när det gäller att avhålla sig från att besöka butiker under julen.  
    Det är faktiskt ingen som bryr sig vad oppositionen gör. Det är ju inte Sabuni som talat till nationen om att undvika allt som inte är nödvändigt.
  • Anonym (hehe)
    KillBill skrev 2020-12-29 22:15:08 följande:
    Men jisses människa du jämför ju äpplen och päron. En av SDs topppolitiker är åtalad för ett sexuellt övergrepp. Den C politiker som åsyftas har förvisso betett sig olämpligt men är inte misstänkt för något brott.
    Ingen av dem är dömd för någonting och så kommer det sannolikt att förbli.
Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?