• Gert

Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?

Med tanke på Socialdemokraternas kräftgång kan det vara roligt att sia om hur lågt S-skeppet kan sjunka till botten is nådd. Glad

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?
  • Anonym (hehe)
    KillBill skrev 2021-01-08 08:11:40 följande:

Det är ingen som försvarar C politikerns agerande men här handlar det om att politikern själv inte har gjort något olagligt. Skillnaden mot SD politiker är därför uppenbar för när SD politiker kritiseras så handlar det om att de själva har gjort något opassande eller olagligt (och ja, flera SD politiker har gjort sig skyldiga till pedofilbrott)

Ingen av dem är dömd för brott. SD-politikern t.o.m friad i Tingsrätten.
  • KillBill
    Anonym (hehe) skrev 2021-01-08 10:01:09 följande:

Det finns många SD politiker som är dömda till fängelse. Häromåret tom en riksdagsman..
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    Anonym (hehe) skrev 2021-01-08 10:01:09 följande:

Det finns många SD politiker som är dömda till fängelse. Häromåret tom en riksdagsman..
  • nattuw
    KillBill skrev 2021-01-08 08:11:40 följande:

Det är ingen som försvarar C politikerns agerande men här handlar det om att politikern själv inte har gjort något olagligt.

Du har ju inte gjort något annat än att försvara den centerpartistiske politiker som rört sig i pedofilkretsar.
  • KillBill
    KillBill skrev 2021-01-08 10:30:00 följande:

Du har uppenbarligen svårt att ta till dig vad jag skriver. Jag har bara påpekat att den f.d. centerpartistiske EU parlamentarikern till skillnad mot SDs EU parlamentariker INTE står åtalad för ett sexuellt övergrepp. Det ska inte tolkas som ett försvar av C politikern. Jag anser dock att det är värre att själv utsätta någon gör att ett sexuellt övergrepp.
  • nattuw
    KillBill skrev 2021-01-08 21:24:17 följande:
    Du har uppenbarligen svårt att ta till dig vad jag skriver. Jag har bara påpekat att den f.d. centerpartistiske EU parlamentarikern till skillnad mot SDs EU parlamentariker INTE står åtalad för ett sexuellt övergrepp. Det ska inte tolkas som ett försvar av C politikern. Jag anser dock att det är värre att själv utsätta någon gör att ett sexuellt övergrepp.
    Så länge det inte berör antalet sexbrott då du inte ser några problem med att förklara bort hela saken med "anmälningsbenägenhet".
  • KillBill
    nattuw skrev 2021-01-08 21:37:03 följande:

Så länge det inte berör antalet sexbrott då du inte ser några problem med att förklara bort hela saken med "anmälningsbenägenhet".

Va? Vad svamlar du om?
  • Anonym (hehe)
    KillBill skrev 2021-01-08 21:24:17 följande:
    I C-politikerns fall så handlar det om ett så uselt omdöme att man kan fundera över om Federley är svagbegåvad. Vi måste väl kunna hitta bättre företrädare för folket än personer med sämsta möjliga omdöme? Det märkliga här är att du börjar relativisera för att förminska att Federley valde att leva med en man som begått fullständigt avskyvärda brott. 22 barnvåldtäkter.

I SD-fallet handlar det om en person som ifall han bedöms skyldig självfallet inte har i politiken att göra. Här är alla överens. Enligt Tingsrättens dom hade dock inget brott begåtts. En smått desperat åklagare driver ärendet vidare mot bättre vetande.

Jag tycker Federleys katastrofala omdöme är en fara både för honom själv och de arbetsuppgifter han förväntas sköta. Jag anser att detta är mycket värre än någon som är oskyldigt anklagad. Och oskyldig är man tills motsatsen är bevisad.
  • Anonym (hehe)
    K Markatta skrev 2021-01-28 18:43:34 följande:

omni.se/spolitiker-delade-porr-pa-mote-lamnar-politiken/a/JJl2JX

S-politiker delade porr på möte - lämnar politiken

En S-politiker i Uppsala skärmdelade porrbilder på ett digitalt nämndsmöte på torsdagen, skriver Upsala Nya Tidning. Personen har nu valt att lämna politiken, bekräftar partikollegan Patrik Hedlund för tidningen.

Hehe
Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?