• Fem barns morsa

Vad går ditt/dina barn på för aktivitet?

Ja, som rubriken lyder. Vi kan väll dela med oss av åldrarna på barnet och vilken aktivitet den går på!:) jag börjar:

Pojke 9 år: fotboll, bandy.

Flicka 7 år: gymnastik och fristående, ridning.

Flicka 4 år: dans, rider på ponny med mig.

Pojke 4 år: bollkul, rider på ponny med mig.

Flicka 3 år: danskul.

Pojke 1 år: Bebissim

• Svar på tråden Vad går ditt/dina barn på för aktivitet?
  • blaga

[quote=75080473][quote-nick]scanmia skrev 2015-03-28 22:07:11 följande:[/quote-nick]10-åring: schack, simning, karate, gitarr, innebandy, minecraft workshop

6-åring: schack, simning, karate, hip hop, mad science

(snart) 3-åring: simskola, yoga (båda med mig), bollek (själv)

3-åring på äckliga hinduistiska yoga!? Stackas barn! Det är inte normalt.

• Penida
    blaga skrev 2015-03-28 23:35:39 följande:

[quote=75080473][quote-nick]scanmia skrev 2015-03-28 22:07:11 följande:[/quote-nick]10-åring: schack, simning, karate, gitarr, innebandy, minecraft workshop

6-åring: schack, simning, karate, hip hop, mad science

(snart) 3-åring: simskola, yoga (båda med mig), bollek (själv)

3-åring på äckliga hinduistiska yoga!? Stackas barn! Det är inte normalt.

Hur? Barnet är där med sin mamma. Hade du reagerat likadant om barnet och mamman gick på gymnastik tillsammans?
    Avskyr CIO-metoder
  • nozpa
    Penida skrev 2015-03-28 23:32:06 följande:
    Våra barn har spelat schack med sin pappa sedan de var rätt små, jag tycker precis som du att det är hur tråkigt som helst men resten av familjen gillar det.
    Jag brukade träna yoga och tyckte det gav mycket.
    Ser inte heller hur dessa aktiviteter skulle vara något dåligt.
    Nej, både schack och yoga är ju avslappnande samtidigt som man fokuserar. Toppen för själen och hjärnan. Har också gått mycket på yoga, dock inte blivit av senaste året.
    Men att det skulle vara något tokigt för ett barn kan jag absolut inte se. Tror att min 3½ åring hade gillat det, kan vara ett bra bryt i den ibland så stressiga vardagen både för vuxen o barn.
  • Penida
    nozpa skrev 2015-03-28 23:53:38 följande:
    Nej, både schack och yoga är ju avslappnande samtidigt som man fokuserar. Toppen för själen och hjärnan. Har också gått mycket på yoga, dock inte blivit av senaste året.
    Men att det skulle vara något tokigt för ett barn kan jag absolut inte se. Tror att min 3½ åring hade gillat det, kan vara ett bra bryt i den ibland så stressiga vardagen både för vuxen o barn.
    Absolut, jag tycker yoga är toppen och jag (med tanke på föregående talare) lärde mig det mesta av det på en plats långt härifrån där det mesta kretsar kring hinduismen men yoga har lite med det att göra. Jag har också kommit ifrån det men tråden (familjeliv är bra:)) fick mig att tänka att jag borde ta upp mitt gamla intresse.
    Är ett litet barn med med sin förälder är det knappast allvarligt utan mer lekfullt. Ungefär som gymnastik.
    Avskyr CIO-metoder
  • Ollibolli

Pojke snart 6 år: Ingenting! Han rör på sig mycket i all fall, han är på fsk varje dag där de även är ute minst 1 h varje dag. Då gungas, springs, hoppas, cyklas och klättras det för fullt. På eftermiddagarna är han ute inband och spelar fotboll, cyklar och sparkcyklar med kompisar.

Tänkte dock att han ska börja på simskola till hösten.

• Havstroll

Vår sexåring simmar på måndagar, tränar fridykning på onsdagar och har fiol-lektion på torsdagar.

Lagom mycket, läxorna görs på söndagarna och tisdagarna.

Passar oss

• Penida
    Ollibolli skrev 2015-03-29 00:13:30 följande:

Pojke snart 6 år: Ingenting! Han rör på sig mycket i all fall, han är på fsk varje dag där de även är ute minst 1 h varje dag. Då gungas, springs, hoppas, cyklas och klättras det för fullt. På eftermiddagarna är han ute inband och spelar fotboll, cyklar och sparkcyklar med kompisar.

Tänkte dock att han ska börja på simskola till hösten.

Vår son är lite likadan, han går visserligen på fotboll en timme i veckan men är absolut inte intresserad av mer. Han rör sig galet mycket ändå och har flera intressen och det är det jag tycker är viktigt, att de rör på sig och utvecklar intressen efter eget huvud och inte att de har organiserade aktiviteter.

Avskyr CIO-metoder
  • Penida

Här ingår simskola i skolundervisningen från sexårs och några år uppåt. Det verkar rätt ovanligt? Jag uppskattar den biten verkligen.

Avskyr CIO-metoder
  • scanmia
    Penida skrev 2015-03-28 23:39:40 följande:
    Hur? Barnet är där med sin mamma. Hade du reagerat likadant om barnet och mamman gick på gymnastik tillsammans?
    Ja det är ju barnyoga där de berättar en saga med tillhörande rörelser. Vilket påminner mig om att jag tar med henne på bibliotekets sagostund med de flesta veckor så hon har ännu fler aktiviteter än vad jag skrev i tidigare inlägg...
  • alla har olika åsikter

När min 3 åring blir 4 år ska kan få börja på knatteskutt som är en gång i veckan. Där får de testa olika sporter och tycker att det är ett bra alternativ för honom att hitta just det han gillar.

Svar på tråden Vad går ditt/dina barn på för aktivitet?