• Fem barns morsa

Vad går ditt/dina barn på för aktivitet?

Ja, som rubriken lyder. Vi kan väll dela med oss av åldrarna på barnet och vilken aktivitet den går på!:) jag börjar:

Pojke 9 år: fotboll, bandy.

Flicka 7 år: gymnastik och fristående, ridning.

Flicka 4 år: dans, rider på ponny med mig.

Pojke 4 år: bollkul, rider på ponny med mig.

Flicka 3 år: danskul.

Pojke 1 år: Bebissim

• Svar på tråden Vad går ditt/dina barn på för aktivitet?
  • Rani

Har funderat en del på detta. Min dotter är för liten för aktiviteter. Men jag märker hur mina arbetskamrater och bekanta stressar för att hinna sina barns aktiviteter. Vissa barn håller på med flera sporter och det är träningar och matcher jämt.

Är man en hemsk förälder om man begränsar sitt barn till en sport/aktivitet? Så familjen slipper stress. Vi väntar barn 2 och jag tänker att två sporter och två instrument är max vad jag kommer palla med.

• Majsan70

Vår dotter är 11 år, fyller 12 i slutet v juli.
    Hon har egen ponny och rider minst 5 dagar per vecka. Ofta fler hästar än bara den egna ponnyn. 
    Vi tränar tillsammans på gymmet 2-3 dagar per vecka. Ibland mer ibland mindre.
    Hon tränar även vattengymnastik en dag i veckan men nu i vinter har vi haft uppehåll med det eftersom hon ville komma tillrätta med träningen i gymmet.

Eftersom hon har en kronisk sjukdom är hon så illa tvungen till träning varje dag så ofta blir det lite träning på hemmaplan oxå.

• daimstrut

6 åring: karate en gång i veckan. De två yngre barnen går inte på nåt alls.

• Drottningen70

[quote=75080564][quote-nick]scanmia skrev 2015-03-28 22:26:41 följande:[/quote-nick]Oj vilken reaktion! Vad har den sitt ursprung i? Har dina barn en väldigt krävande skolmiljö och hemsituation? Är det därför du känner att du inte vill stressa dem mer med fritidsintressen?[/

Den har sitt ursprung i sunt förnuft.

• nozpa

3½ åring- Dans och familjegymnastik. Dansen får vi sitta i omklädningsrummet, och gymnastiken är ju då vuxen + barn.

• nozpa
    fjanten skrev 2015-03-28 22:41:55 följande:
    Stackars ungar... Vem fan tar med en 3-åring på yoga? Och schack? Huvaligen
    Varför är det synd om barnen? Yoga är ju toppen. Har ju inget med ålder att göra.
    Schack är för mig aptråkigt, men inte tycker jag synd om någon som tycker att det är givande på ett eller annat sätt.
  • Penida
    Drottningen70 skrev 2015-03-28 23:05:34 följande:

[quote=75080564][quote-nick]scanmia skrev 2015-03-28 22:26:41 följande:[/quote-nick]Oj vilken reaktion! Vad har den sitt ursprung i? Har dina barn en väldigt krävande skolmiljö och hemsituation? Är det därför du känner att du inte vill stressa dem mer med fritidsintressen?[/

Den har sitt ursprung i sunt förnuft.

Varför svarar du inte på mina inlägg till dig?
    Avskyr CIO-metoder
  • Alexi

6-åring: Fotboll en dag i veckan och from april simskola en dag i veckan.

4-åring: Inga aktiviteter.

Dock började pappan idag på familjegympa på F & S med dem, dvs de går alla tre tillsammans och alla tre gillade det så det lär fortsätta resten av terminen. Fast jag vet inte om man ska se det som en aktivitet, den är inget måste , är med förälder och är mer som motion och rörelseglädje bara.

• Penida
    nozpa skrev 2015-03-28 23:09:27 följande:
    Varför är det synd om barnen? Yoga är ju toppen. Har ju inget med ålder att göra.
    Schack är för mig aptråkigt, men inte tycker jag synd om någon som tycker att det är givande på ett eller annat sätt.
    Våra barn har spelat schack med sin pappa sedan de var rätt små, jag tycker precis som du att det är hur tråkigt som helst men resten av familjen gillar det.
    Jag brukade träna yoga och tyckte det gav mycket.
    Ser inte heller hur dessa aktiviteter skulle vara något dåligt.
    Avskyr CIO-metoder
Svar på tråden Vad går ditt/dina barn på för aktivitet?