• Fem barns morsa

Vad går ditt/dina barn på för aktivitet?

Ja, som rubriken lyder. Vi kan väll dela med oss av åldrarna på barnet och vilken aktivitet den går på!:) jag börjar:

Pojke 9 år: fotboll, bandy.

Flicka 7 år: gymnastik och fristående, ridning.

Flicka 4 år: dans, rider på ponny med mig.

Pojke 4 år: bollkul, rider på ponny med mig.

Flicka 3 år: danskul.

Pojke 1 år: Bebissim

• Svar på tråden Vad går ditt/dina barn på för aktivitet?
  • Gladhannapanna
    Drottningen70 skrev 2015-03-28 21:54:38 följande:
    Inte direkt. Om man inte fattar själv vad som är gale med att ha 4 aktiviteter per vecka för typ en 8 åring så lär man aldrig heller greppa saken. Men jag är inte förvånad över den ökande psykiska ohälsan hos barn eller att det finns 12 åringar med magsår ...
    Kd
    Så du tycker att vi misshandlar vår dotter????

Hon älskar sina aktiviteter och skulle ha fler om hon fick, vi har begränsat till dessa, blockflöjten är på skolan under fritidstiden. Än så länge är det handbollslek, när det blir lag får hon välja bort ngt.
  • Penida
    Drottningen70 skrev 2015-03-28 21:54:38 följande:
    Inte direkt. Om man inte fattar själv vad som är gale med att ha 4 aktiviteter per vecka för typ en 8 åring så lär man aldrig heller greppa saken. Men jag är inte förvånad över den ökande psykiska ohälsan hos barn eller att det finns 12 åringar med magsår ...
    Okej, jag har själv funderat en del på detta nämligen. Vi satte två som gräns, nu blev det tre men fler skulle vi inte tillåta.
    Samtidigt kan det räcka med en aktivitet och jättemycket träning och resor och tid som ägnas åt den, det är inte alltid antalet aktiviteter som avgör utan snarare det runt omkring.
    Jag förstår dock vad du vill säga men tänker att annat spelar in också, hur långa dagar barnet har på förskola och fritids t.ex. Om mycket hemmatid finns att bara vara och slappa och leka med kompisar och göra läxor osv är det kanske inte lika illa?

Avskyr CIO-metoder
  • scanmia

10-åring: schack, simning, karate, gitarr, innebandy, minecraft workshop
    6-åring: schack, simning, karate, hip hop, mad science
    (snart) 3-åring: simskola, yoga (båda med mig), bollek (själv)

Vi kör med aktiviteter på tisdagar och torsdagar den här terminen och det här var det som vi fick plats med. Ja gitarren är ju på söndagar, men den är i hemmet och fick bli undantagen vår allmänna regel om två aktivitetsdagar i veckan.

• Drottningen70
    Gladhannapanna skrev 2015-03-28 22:03:56 följande:

Så du tycker att vi misshandlar vår dotter????

Hon älskar sina aktiviteter och skulle ha fler om hon fick, vi har begränsat till dessa, blockflöjten är på skolan under fritidstiden. Än så länge är det handbollslek, när det blir lag får hon välja bort ngt.

Jaa... Typ.... Omsorgsbrist...
  • Drottningen70
    scanmia skrev 2015-03-28 22:07:11 följande:

Vi kör med aktiviteter på tisdagar och torsdagar den här terminen och det här var det som vi fick plats med. Ja gitarren är ju på söndagar, men den är i hemmet och fick bli undantagen vår allmänna regel om två aktivitetsdagar i veckan.

Så obegripligt sjukt... Stackars barn. Men ni känner er säkert asduktiga...
  • Anna74a

Kille 2,5

Lekar och utflykter tillsammans med andra barn och deras föräldrar.

• Penida
    Drottningen70 skrev 2015-03-28 22:09:38 följande:
    Jaa... Typ.... Omsorgsbrist...
    Du känner inte att du överdriver lite nu med tanke på att du inte vet något alls om hur de lever sitt liv mer än barnen har x antal aktiviteter? Kan du se att det spelar in hur mycket tid barnet har på förskola eller skola och fritids. Hur långa dagar går ditt barn? En viss skillnad är det ju om man ser till annat som är viktigt om barnet går 50 eller 30 timmar i veckan..
    Avskyr CIO-metoder
  • scanmia
    Drottningen70 skrev 2015-03-28 22:11:29 följande:
    Så obegripligt sjukt... Stackars barn. Men ni känner er säkert asduktiga...
    Oj vilken reaktion! Vad har den sitt ursprung i? Har dina barn en väldigt krävande skolmiljö och hemsituation? Är det därför du känner att du inte vill stressa dem mer med fritidsintressen?
  • fjanten
    scanmia skrev 2015-03-28 22:07:11 följande:

Stackars ungar... Vem fan tar med en 3-åring på yoga? Och schack? Huvaligen
  • Grus grus

Snart nioåring som går på "Kul efter skolan" i svenska kyrkan varje måndag och rider varje fredag.

Mamma, kvinna, fru, förskollärare, genuspedagog
Svar på tråden Vad går ditt/dina barn på för aktivitet?