Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Har du förtroende för regeringen?

Padirac skrev 2018-11-19 19:47:02 följande:
    Förvirrade är de helt säkert i många frågor, tex om människors lika värde - men det var 2106 personer som röstade på dem

data.val.se/val/val2018/slutresultat/R/rike/index.html

NMR Nordiska motståndsrörelsen 2106
    NMR finns representerat i kommufullmäktige. De har kuppat sig in via SD. Stackars Ludvika. Det är så man kan kräkas.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    nihka skrev 2018-11-20 09:33:13 följande:
    NMR finns representerat i kommufullmäktige. De har kuppat sig in via SD. Stackars Ludvika. Det är så man kan kräkas.
    Likadant i ytterligare 3 kommuner bl a Borlänge.

I valet 2018 fick NMR 1,3 % av rösterna i Ludvika vilket inte räckte till ett mandat.
  • nihka
    nihka skrev 2018-11-20 09:33:13 följande:
    Likadant i ytterligare 3 kommuner bl a Borlänge.

I valet 2018 fick NMR 1,3 % av rösterna i Ludvika vilket inte räckte till ett mandat.
  • nihka
    K Markatta skrev 2019-01-21 22:29:57 följande:

Så här på den "nya" regeringens första dag knakar redan samarbetet mellan regeringen och dess stödpartier i fogarna:

www.svt.se/kultur/jan-bjorklund-amanda-lind-maste-ta-avstand-fran-kaplan

Jan Björklund: Amanda Lind måste ta avstånd från Kaplan

Kritiken mot nytillträdde kulturministern Amanda Linds hyllning till den före detta bostadsministern Mehmet Kaplan fortsätter. Nu menar Liberalernas partiledare Jan Björklund att Lind måste ta avstånd från Kaplans agerande i samband med att han avgick 2015 (sic).

... Mehmet Kaplan avgick som minister 2016, efter att det uppdagats att han haft samröre med den högerextrema turkiska organisationen Grå Vargarna och den islamistiska organisationen Milli Görüs, samt jämfört Israels behandling av palestinier med Nazitysklands behandling av judar.

Amanda Lind har avböjt en intervju med Kulturnyheterna i frågan...

Det är väl business as usual. Man kritiserar det man inte gillar och här med all rätt. Lind får förtydliga sig och aktivt ta avstånd från det hon till synes olämpligen hyllade. 
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2019-01-22 09:26:50 följande:
    Hur ryggradslös kan man bli?

Det är hans egen minister. Han valde att stötta MP och S som regering. Med MP och S så ingår antisemitism, identitetspolitik och allehanda andra extremvänster-åsikter. 

Nu låtsasklagar han för att verka som om han var i opposition mot sin egen regering. Eller tänker han agera mot regeringen pga detta? Nä, tänkte väl det.
    .

Och så här tänker han hålla på i 3,5 år till?

Läsvärt: axess.se detgodasamhallet.com ledarsidorna.se
    Sluta nu. Björklund påtalar oegentligheter och helt rätt så. Han tänker inte agera utan har redan agerat.

Det är inom SD man kör med skyddad verkstad exempelvis genom att ge Järnrörs-Almqvist feta konsultuppdrag i miljonerklassen för SDs räkning.
  • nihka
    gaggeriet skrev 2019-01-10 23:08:58 följande:
    Många gör ju så. Den som arbetar hårt ska naturligtvis ha anständigt betalt.
    Nej, inte många utan bara de oärliga. Dessa i förhållande få som ägnar sig åt svartarbete är ansvariga för att staten förlorar uppskattningsvis 66 miljarder kronor i skatteintäkter. Lägg till det ca 130 miljarder kronor som obeskattade förs ut i landet varje år till skatteparadis. Dessa fuskare gör så att skatten blir högre och den disponibla inkomsten lägre för oss andra.

https://www.svt.se/nyheter/granskning/ug/byggbolagen-maste-ta-ansvar-for-svartarbetet

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/MgmJpJ/ny-granskning-inleds-i-jakt-pa-skattesmitare
  • nihka
    plasmafysik skrev 2019-01-22 23:35:17 följande:
    Klart att det handlar om en låtsastillrättavisning. Inget annat.
    Hejsidåsi
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2019-01-23 09:28:49 följande:
    Förmodligen ganska lite.

Sådan där hår, på vita, brukar hållas ihop av en blandning av fett, smuts och vax.

Läsvärt: axess.se detgodasamhallet.com ledarsidorna.se
    Fördomarna flödar igen ser jag. Dreads hålls oftast ihop utan några produkter och tvättas en gång i veckan.

Har du läst dig till den här fördomen i din rasseartikel?
  • nihka
    plasmafysik skrev 2019-01-23 23:42:39 följande:
    Jag bedömer att det skadar milön i onödan
    Absolut. Rasseartiklar skadar miljön i onödan.
  • nihka
    K Markatta skrev 2019-01-25 13:42:51 följande:

Migrationsminister Morgan Johansson (S) avslöjas som en riktig bluffgubbe:

www.expressen.se/nyheter/regeringen-har-opublicerad-rapport-om-familjeaterforening-anvander-gamla-siffror/

Regeringen har opublicerad rapport om familjeåterförening - använder gamla siffror

I måndags fick justitiedepartementet en begärd konsekvensanalys från Migrationsverket. Den handlar om de nya reglerna för familjeåterförening i överenskommelsen mellan S, MP, C och L.

I dokumentet - som inte har publicerats - framgår att fler kommer att flytta till Sverige och att kostnaderna ökar med 455 miljoner, jämfört med den tidigare prognosen.

Trots det har den nye migrationsministern Morgan Johansson (S) hänvisat till de gamla siffrorna under hela veckan.

Ja! Man hänvisar inte till några nya siffror förrän man har släppt dem. Jag tycker inte det är ett dugg konstigt.

Det handlar om 2400 fler anhöriga (maka/make och minderåriga barn) per år i tre års tid. 
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?