Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Har du förtroende för regeringen?

gabi1969 skrev 2018-07-29 22:20:09 följande:
    Alla jag ser är givetvis inte arbetsskygga, jag har själv varit arbetslös. Men att tro att dessa individer arbetar på kvällar helger dagar tycker jag är naivt. Jag har invandrare på min arbetsplats så jag tror inte att alla jag ser på dagarna är arbetslösa.

Man ser det man ser och drar sina egna slutsatser. Jag hade inte reagerat om jag inte sett dem så ofta på så olika tider. För 25-30 år sedan var det knappt folk ute mitt på dagen. Nu finns det mängder med folk ute mitt på dagarna och de flesta man möter är invandrare.
    Vad menar du med att det knappat var folk ute mitt på dagen förr? Det är inte min upplevelse.

Varför hade alla kontor, verkstäder, affärer, post, bank, bensinstationer mm, mm, mm överhuvudtaget öppet dagtid tror du om det knappt fanns några människor ute? 
    Om du vill behålla min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    amerikan skrev 2018-07-30 01:16:50 följande:

Regeringen vi har är omöjlig, lever på konstgjord andning. Efter valet väntar något annat.

SD kommer iaf att hata den nya alliansregeringen precis lika mycket som den nuvarande regeringen. Ge dem bara tre veckor. SD hatar allt och är hatat medan alla andra respekterar varandra. 
  • nihka
    gabi1969 skrev 2018-07-30 17:27:11 följande:
    Affärerna hade öppet till kl 18. Butikspersonalen tog emot leveranser prismärkte plockade fram varor mm.Ofta på em kom de som jobbade dagtid till affärerna. bankpersonalen jobbade med andra uppgifter upptill kundbesöken. De hade öppet en dag i veckan några timmar längre. Man tog ledigt för att besöka banken internet fanns inte. Fanns inte heller bankomater.

Samhället var annorlunda och tempot ett helt annat. Hur du uppfattade samhället förr beror på hur långt du kan minnas. Jag minns delar av 70 talet
    Jag behövde aldrig ta ledigt för att besöka banken eller shoppa en tisdagförmiddag eftersom jag jobbade helger och kunde vara ledig mitt i veckan och jag var inte ensam vare sig på banken eller i affären

Det var FLER människor i affärerna dagtid förr just för att de inte var öppna sent. Bankomater har funnits sedan 60-talet och var vanliga från 70-talet.

Du minns fel igen.
  • nihka
    gabi1969 skrev 2018-07-31 01:44:03 följande:
    När skulle de annars ha öppet? Man tog ledigt för att gå till banken eller så gick man till banken
    nihka skrev 2018-07-31 01:06:39 följande:

Jag behövde aldrig ta ledigt för att besöka banken eller shoppa en tisdagförmiddag eftersom jag jobbade helger och kunde vara ledig mitt i veckan och jag var inte ensam vare sig på banken eller i affären

Det var FLER människor i affärerna dagtid förr just för att de inte var öppna sent. Bankomater har funnits sedan 60-talet och var vanliga från 70-talet.

Du minns fel igen.

Jag vet inte hur du uppfattar det jag skriver. Självklart vet jag att det fanns skiftarbetare, nattarbetare, daglediga och andra som man kunde se mitt på dagen i centrum eller i butiker. Men jag anser att det idag är betydligt fler än tidigare. Helt 100% säker är jag att det är betydligt fler invandrare som vandrar runt i centrum som gör ärenden mitt på dagen nu för tiden. Det är dessutom fler ungdomar ute under dessa tider. Det är betydligt fler invandrare ute på kvällarna som stryker omkring i mitt bostadsområde. Jag har inte bott där som barn men hade kompisar som bodde där. Nu bor jag själv i detta område och har märkt en enorm skillnad bara de senaste 6-7 åren.

Jag vet inte exakt när bankomaten kom mina föräldrar hade inget sådant kort. Det var bara ett exempel på ärenden man ibland var tvungen att besöka banken för.

Det påstås att det aldrig tidigare har arbetat så många som idag. Men vad som räknas som riktigt jobb kan man diskutera. Ändå har vi hög arbetslöshet. Jag anser att det i början på 90-talet blev så att arbetslösheten och krisen märktes på gator och torg. Var själv arbetslös då och uppmärksammade hur många som var ute på stan. Det hade jag inte noterat tidigare. Idag tycker jag att det är ännu fler som är ute på stan mitt i veckan. Mycket invandrare som hänger vid kiosker och fik som ägs av andra invandrare eller som sitter hos en rännan invandrare som driver en frisörsalong och umgås. En klippning 130 kr knappt något folk alls förutom invandrare. Exemplen är många. Detta är nya fenomen.
    Du anser och anser och anser och vad du anser är inte fakta och dessutom stämmer inte vad du anser med min bild av hur det var.

Det har alltid rört sig folk ute på alla tider på dagen, men du tycks störa dig på när de är av utländsk härkomst och att de skule vara arbetslösa. Och nu stör du dig på invandrare som är ute på kvällarna. Anser du att de också är arbetslösa?

Som jag sa: uttagsautomaterna kom på 70-talet.

Vad du uppmärksammar är att småföretagandet blomstrar och att invandrare driver kiosker, fik och frissörsalonger.
  • nihka
    gabi1969 skrev 2018-07-31 21:18:39 följande:
    Dessa företag fuskar och myglar. Har pratat med seriösa företagare bla frisörer och bilvårdsfirmor. De är väldigt arga eftersom de blir utkonkurrerade och för att skattemyndigheter inte gör något. De vet hur mycket man måste ta betalt för att kunna ekonomin ska gå ihop.
    Jaha. Så när inte invandrare driver omkring dagtid på stan arbetslösa, till skillnad från dig som jobbar och driver omkring på stan dagtid, så driver de kiosker, fik och frisörsalonger där de skattefuskar. Allt baserat på att de är invandrare.

Det finns ett ord för detta!
  • nihka
    gabi1969 skrev 2018-08-01 00:25:14 följande:

Biltvätt 100kr

Klippning 120kr

Hur går det ihop?

En frisör måste få in ca 600-700kr/Tim för att det ska gå ihop ekonomiskt.

Det fuskas för miljarder i detta land. Invandrare anställer andra invandrare och får bidrag. Sen skylls det på skattesänkningar och vinster i välfärden

Om ni goda invandringsförespråkare hade insett sanningen hade ni häpnat. Det är så mycket mygel och fusk i många små företag även om Kalle och Johan driver dem. När det tacksamma branscher att fuska i ör det ännu värre. Det är svårt att veta hur många kunder en frisör har per dag. Hur många bilar tvättas vaxas per dag? Inget vet. Om skattemyndigheter räknar kunderna utanför salongen vet de och Sedan kontrollera dagskassan. Det gjorde dem förr i tiden. Ja vad blev det för resultat? Fusk fusk fusk. Ingen vågar väl göra det idag antar jag.

Vad bra. Då har vi kommit fram till att skattefusk inte är särskilt kopplat till invandrare.

Sluta inbilla dig så mycket om människor du inte känner. Att inte se invandrare som hin den onde är inte detsamma som att vara en "god invandringsförespråklare".
  • nihka
    KillBill skrev 2018-08-02 11:30:00 följande:

"Det finns en vanföreställning om att Sverigedemokraterna gjort upp med sin historia och blivit rumsrena. Det stämmer inte. Paritet genomsyras fortfarande av rasism, skriver Max Sjöberg, Riksdagskandidat för Liberalerna.

I höstens val ser rasistiska Sverigedemokraterna ut att bli tredje största parti. De flesta är medvetna om partiets nazistiska rötter, men tyvärr finns en vanföreställning om att partiet blivit rumsrent. Att de gjort upp med sitt förflutna och nu är ett parti som alla andra, bara lite extra kritiska mot invandring. Så är det inte. Partiet och företrädare på alla nivåer genomsyras fortfarande av rasism. Här följer några exempel på det ? samtliga från 2010-talet"

www.gp.se/debatt/sd-s-problem-%C3%A4r-mer-%C3%A4n-deras-historia-1.6805648

Länka igen, tack!
  • nihka
    Rataxes skrev 2018-08-02 19:08:06 följande:

Haha, poppar popcorn och ser på när såssar och svärjevänner tävlar i om vem som är bäst på att kasta skit på den andre. Nä, jag har inte ödslat tid på SDs film

Jaha, ditt vanliga bidrag = 0
  • nihka
    KillBill skrev 2018-08-02 12:01:31 följande:

www.gp.se/debatt/sd-s-problem-är-mer-än-deras-historia-1.6805648

Som en starkt komprimerad version av tråden "Smutsiga sanningar om SD!"

Nej, SD har inte gjort upp med sitt nazistiska och rasistiska förflutna utan bara förnekar det som hänt och anlägger en "förvånad" min till det som alltjämt händer.
  • nihka
    Rataxes skrev 2018-08-03 10:54:40 följande:

Poppar popcorn...

Ja. gör det du gör bäst
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?