Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Har du förtroende för regeringen?

K Markatta skrev 2018-09-05 10:35:53 följande:

Sverige under ledning av Stefan Löfven väntas ha lägst tillväxt i EU även när år 2018 summeras:

www.bloomberg.com/news/articles/2018-09-05/heap-of-economic-pitfalls-awaits-next-swedish-government

Oj vad oroväckande att Sverige vars ekonomiska utveckling varit spikrakt uppåt under 5 år inte förväntas utvecklas MER än övriga länder som befinner sig därnere när det gäller ekonomisk utveckling. Not.

"Sweden?s economic expansion has now reached 20 consecutive quarters and is showing signs of cooling".
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Statsminister Rövén skrev 2018-09-25 08:49:55 följande:
    Tack, det kommer inte att bli enkelt, men i sinom tid har jag nog lärt dig att agera med ett visst mått av folkvett.
    Vem som inte uppför sig visas ju tydligt på den länga raden av svarta nick i trådarna.
  • nihka
    K Markatta skrev 2018-11-07 16:54:36 följande:

Övergångsregeringen Löfvens kontroversiella utrikesminister Margot Wallström är återigen i blåsväder efter att ha gjort ännu ett odiplomatiskt uttalande. Den här gången skrek hon "kryp tillbaka under den sten du kom ifrån" åt en utländsk professor:

www.svt.se/nyheter/inrikes/wallstrom-inte-fortjust-i-jordan-b-peterson

Och så är det bättre att hålla sig till sanningen.

Wallström uttlade sig om den kontroverielle professorn under en paneldebatt där han inte var närvarande. Ingen har skrikit något åt någon.
  • nihka
    Rataxes skrev 2018-11-07 17:16:52 följande:
    Helt otroligt även för att komma från henne. Det visar återigen att att landet styrs av personer som inte har en aning om vad evidensbaserad forskning är. Beslut ska tydligen vara känslobaserade.
    Nu har jag ju inte läst något av Peterson. Men  blev
    riktigt nyfiken! Om en så "prominent" person blir så exalterad, måste Peterson ha något riktigt tänk- och läsvärt att bidraga med.
    Javisst! Hans utalanden om att man behöver gudomlig hjälp för att sluta röka hör nog till det mest "evidensbaserade" på planeten. Riktigt tänkvärt!
  • nihka
    K Markatta skrev 2018-11-07 22:35:15 följande:

Ett förtydligande: Kontroversiella Wallström använde normal samtalston när hon sa att professorn kunde krypa tillbaka bakom den sten han kom ifrån. Hon vågade inte säga det direkt till professorn utan passade på att fälla kommentaren när han inte var närvarande.

Det var väl inget förtydligande utan bara fler fria fantasier.
  • nihka
    Rataxes skrev 2018-11-07 22:56:08 följande:

Hon är väl inte särskilt kontroversiell egentligen? Typisk såsse bara.

Nu hade jag ju som sagt inte läst något av professorn ifråga, men som tur var hade ju en representant för pseudohögern gjort det och sammanfattat hans gärning i en enda mening.

Det är tur att så klipska och belästa människor kan uppenbara sanning för de som ännu inte hunnit ta del av professorns forskning

Just så. Du hade ingen som helst kunskap i frågan, men likt förbannat skulle du uttala dig. Inte nytt under solen.
  • nihka
    FDFMGA skrev 2018-11-07 22:54:02 följande:

Är det han som har kommit fram till att pojkar borde lära sig bädda sin säng.

Nästan så att man anar att den gurun har mycket att säga  till sina proselyter 

Precis så. Väldigt empiriskt understödda slutsatser Och vem bäddar egentligen sängen nuförtiden? Vänta lite nu, jag måste bara ila iväg för att köpa överkast och papiljotter
  • nihka
    Rataxes skrev 2018-11-08 00:13:57 följande:

Vilken tur att du kunde utbilda mig då

Du menar upplysa - på tal på utbilda
  • nihka
    Rataxes skrev 2018-11-08 00:17:11 följande:

Hmm, en professor ska krypa tillbaka under en sten, men inte

Terrorstämplade hamas med sina ledare.

Inte diktaturen Saudiarabien

Inte Erdogan

Optimalt.

Nu uttalade hon sig i en paneldebatt apropå hans besök till Sverige. Tror inte alla är på väg hit.
  • nihka
    Rataxes skrev 2018-11-08 00:20:00 följande:

Whatever.

Nej , det är inte vilket som. Den som är klipsk och beläst vet skillnaden.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?