Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Har du förtroende för regeringen?

nattuw skrev 2018-05-08 22:01:11 följande:
    Så skälet till att du inte vill att folkmord på vissa minoriteter skall uppmärksammas är alltså så grumliga att du inte kan eller vill svara.
    Så skälet till att du inte vill att folkmord på vissa majoriteter skall uppmärksammas är alltså så grumliga att du inte kan eller vill svara.
    Om du vill behålla min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    nattuw skrev 2018-05-08 22:01:11 följande:
    Så skälet till att du inte vill att folkmord på vissa minoriteter skall uppmärksammas är alltså så grumliga att du inte kan eller vill svara.
    Snart fattar du. Eller inte. *hintar big time*
  • nihka
    nattuw skrev 2018-05-09 10:58:24 följande:

Vilka är de majoriteter du tänker på och passar de morden in på definitionen av folkmord?

Jag förstår att du föredrar att hålla dig till motfrågor och enkla enradare, vilket nog är klokt, men jag är lite nyfiken då jag inte tidigare sett att mord på en majoritetsbefolkning klassats som folkmord. Det oavsett vad man för övrigt anser om massmord.

Hela den övriga befolkningen i Irak och Syrien. Eller anser du att de inte tillhör något folk bara för att det även finns andra som är färre till antalet?

Jag förstår att du föredrar att hålla dig till motfrågor och enklare enradare, vilket ändå inte döljer din ignorans, men jag är lite nyfiken då jag inte tidigare sett att någon inte betraktar majoriteter som folk. Oavsett vad man för övrigt anser om folk och fä.
  • nihka
    nattuw skrev 2018-05-10 13:47:58 följande:
    Vilken folkgrupp/vilka folkgrupper i Irak och Syrien är det som du inte anser har fått tillräcklig uppmärksamhet?
    Hela den övriga befolkningen.
  • nihka
    nattuw skrev 2018-05-15 15:30:16 följande:

Vilken folkgrupp/vilka folkgrupper i Irak och Syrien är det?

Det är fortfarande den övriga befolkningen. Anser du att det bara finns minoritetsbefolkningar? Och i så fall i förhållande till vem utgör de en minoritet?
  • nihka
    KillBill skrev 2018-06-27 07:02:20 följande:
    Som jag läser artikeln uttalar sig Löfven om svenska kyrkan och där är bl.a S representerat.
    Jepp. Löfven ställer sig bakom de motioner som lämnats in till kyrkomötet om att viljan att viga samkönade par ska vara ett krav för prästvigning, så får man fasa ut homofoberna succesivt. 
  • nihka
    Abegayle70 skrev 2018-06-27 23:20:31 följande:
    Varför bara svenska kyrkans präster?
    Att S uttalar sig om det beror på att S är ett av de partier som är representerade i kyrkorådet.
  • nihka
    Abegayle70 skrev 2018-06-27 23:40:47 följande:
    Då är ju det här med en kyrka skild från staten bara en illusion.
    Nej. Kyrkorådet och kyrkofullmäktige är fristånde från staten.
  • nihka
    Abegayle70 skrev 2018-06-28 00:17:01 följande:
    Är det konstigt om jag tycker att han försöker sitta på två stolar samtidigt?

"Statsminister Stefan Löfven anser att ingen präst i Svenska kyrkan ska kunna vägra att viga samkönade. "
    "Vi socialdemokrater arbetar för att alla präster ska viga alla, även samkönade par. Jag ser parallellen till barnmorskan som vägrar att utföra aborter. Jobbar man som barnmorska måste man kunna utföra aborter, annars får man göra något annat. Det är samma sak för präster som inte vill viga samkönade."
    Svenska kyrkans trosuppfattningar ska jämställas med svensk sjukvårdspolitik i statsministerns värld!
    I egenskap av statsminister och som partiledare för socvialdemokratena arbetar han för att "alla präster ska viga alla, även samkönade par" och att präster som av olika anledningar inte vill det inte ska få vara präster. Något otydligt var gränsen för statsministerns maktutövande går.

Utvikning i ämnet som är riktat även till andra läsare:
    Att inte vilja viga samkönada kan handla om homofobi, men beghöver per automatik inte vara just homofobi.
    För den som inte vet det är jag gift med en troende kvinna, det finns rabbiner i Sverige som viger samkönade och det finns de som av olika anledningar inte gör det. Jag har själv haft samtal med en Rabbi som inte ville viga oss, och det var inte pga homofobi utan för att han inte ansåg sig kunna göra det inför g-d.
    En annan Rabbi vigde oss utan problem, men efter att ha haft flera samtal med oss båda om äktenskapet. Det är tydligen högre i tak hos de judiska fösamlingarna där båda uppfattningarna är ok, jämfört med SvK.
    Makarna Löfven har både ett särskilt intresse för kyrkopolitik och Svenska kyrkan. Ulla Löfven har sedan i höstas en plats i kyrkomötet. Socialdemokraternas toppnamn Margareta Winberg har också en plats. Överhuvudtaget har S en stark koppling till Svenska kyrkan då den har/har haft rollen som folkets kyrka.

Stefan Löfven har inte uttalat att man ska tvinga någon att viga samkönade, utan det handlar om att fasa ut motståndarna successivt genom att ha att förrätta samkönade äktenskap som ett krav för att få påbörja utbildningen till präst.

Att inte kunna göra det inför gud låter bara som en omskrivning av att gud och jag tycker det är fel = homofobi.
  • nihka
    The Maniac skrev 2018-06-28 20:34:24 följande:
    Då tycker jag de ska ägna sig åt detta intresse istället för att skämma ut Sverige.
    Då tycker jag du kan berätta det för någon som bryr sig. Jag är faktiskt jävligt trött på att du ränner efter mig under ständigt nya nick. Gör något annat som ger dig en kick som att överdosera på socker.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?