gabi1969 skrev 2018-04-28 06:20:27 följande:
Jag håller med dig denna regering är den sämsta jag kan minnas. De borgerliga åren 76-82 var inget jag kommer ihåg jag var 9-15 år då. Men i efterhand har jag förstått att det krisade i samarbetet många gånger bla pga kärnkraften kanske pga annat också.
Jag är inte borgerlig men det var stabilt under de 8 åren som alliansen styrde. På 70-talet var det stora kriser i hela världen och sossarnas politik kom i kapp då det var dags att betala för det sossarna delvis ställt till med.
Ett mönster jag har noterat är att alliansen städar upp efter sossarnas politik men Sverige får andra problem istället. Sen kommer sossarna tillbaka drar nytta av alliansens städning och så börjar det om. dagens sossar återställer aldrig sjukersättningar A-kassa och andra förmåner men kritiserar alliansen när de försämrar dessa system.
Sossarna påstår alltid att statens finanser är goda när de har regerat några år. Allt är bra allt flyter på. När de tog över påstår de att det var underskott kris och elände. På 3-4 år påstår de att de har fått fart på industrin skola vård omsorg är bättre än någonsin. Arbetslösheten är sjunkande aldrig har så många varit i arbete lögner lögner och ännu mera lögner. Nä jag litar inte på regeringen. Om SD hade blivit tillfrågade hade de kunnat regera tillsammans med både S och alliansen.
Att ta avstånd från SD är fel. Jag tror SD får 16-20% i årets val. Då tvingas det fram helt nya samarbete mellan blocken. Några partier kan åka ur riksdagen. Hoppas MP åker ur.
Idag har alla partier blivit så förändrade från hur de var tidigare att jag inte känner igen dem. Mest har centern förändrats.
Sedärja. Här visar sig det "demokratiska" tänket: "Att ta avstånd från SD är fel."
Det är sant som du säger att "Om SD hade blivit tillfrågade hade de kunnat regera tillsammans med både S och alliansen".
SD - allklövern - är så desperata att de är beredda att regera med precis vilket block som helst, men om dessa block vill samarbeta med varandra tar det hus i helvete hos SD och man påminner om hur viktigt det är bevara skillnader mellan blocken.