FDFMGA skrev 2018-02-12 23:11:26 följande:
Javisst, men få om ens någon är väl omedveten om att gängkriminaliteten måste bort, men som en del annat är den ointegrerad i Sverige och i Göteborg.
Minns du när Åkesson krävde riksdagsdebatt angående kravallerna i Husby och när Reinfeldt läxade upp Åkesson för att han enbart pekadepå det negativa- ett minnesvärt replikskifte som säkert finns bevarat på Youtube- Reinfeldt skulle kunna läxa upp Göteborgsmoderaterna dels för att de målar upp ett idylliskt Göteborg som aldrig funnits och för att de mot den falskt nostalgiska trippen ställer en aspekjt av Göreborg som visserligen är sann men som bara är en liten del av sanningen.
Jag bor i Stockholm och har bott här rätt länge utan att råka ut för något mer dramatisk än en och annan person som skäller på oss för att vi har hunden okopplad. Skulle jag göra min egen bild av Stockholm till en allmängiltig bild av situationen i Stockholm skulle jag förhålla mig lika fritt tillen mångfacetterad verklighet som en Göteborgsmoderat.
Förresten bör du nog vända på siffrorna angående polisuppsägningar, om en polis om dagen säger upp sig i Stockholm kan det inte vara så lite som en var tredje dag i landet som helhet. Men om det nu är en var tredje dag så handlar det alltså om enstaka promille av landets poliskår som säger upp sig under ett år.
Hur ligger det till i andra yrkesgrupper, kan man relatera detta till något?
Vad menar du med att gängkriminaliteten är ointegrerad?
Husbykravallerna var en händelse. Situationen i Göteborg är pågående och har pågått under lång tid, men ingen från Moderatena har väl påstått att filmen ger en komplett bild av Göteborg? Liseberg var ju inte ens med
En var tredje dag är siffror idag och en per dag var i höstas, men effekten märks väl fortfarande. Nu när jag tänker efter kan det ha varit en var tredje dag för Stockholm alena och inte landet. Får kolla up det. En annan siffra som nämndes var 1 polis per 1700 invånare. Låter lite tycker jag och det tyckte poliserna i programmet också.
Jag promenerar utan betänkligheter i centrala Göteborg dag- och kvällstid, men inte gärna ensam på kvällen och vissa områden undviker jag helt och hållet. Varför liksom?