Abegayle70 skrev 2018-04-12 11:18:53 följande:
Den här tråden handlar fortfarande inte om mig.
Och den handlar inte om mig. Det var du som började kalla mig för haverist och när jag kommentarer att det är du som är haveristen som tar upp Israel hela tiden och överallt anser du att jag inte ska prata om det du tar upp eller att det är du som tar upp det.
Tråden handlar om man har förtroende för regeringen och varken tråden eller jag är en anslagstavla för Israelpropaganda. Visst tala om att du håller med om vad som sägs i filmen men tro inte att det kommer att passera som fakta - inte ens om du försöker göra en falsk koppling till BBC.
Jag tror att du behöver tänka om och acceptera att om du ska få uttrycka dina åsikter så får du låta andra göra samma sak. Yttrandefrihet är inte något man tilldelas i proportion till hur mycket andra håller med en. Jag tycker själv det är jobbigt med nazistiska åsikter, men så länge de inte bryter mot någon lag kan man inte förbjuda dem om man vill att åsiktsfrihet ska råda för alla.
Yttrandefriheten finns inskriven i vår grundlag och jag är övertygad om att ingen regering kommer att ta bort den eller inskränka den till att gälla vissa grupper. Dessutom kan man inte göra grundlagsändringar utan ett regeringsbyre mellan omröstningar med samma utfall. Så du får stå ut med yttrandefrihet ett bra tag till.