Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Har du förtroende för regeringen?

nattuw skrev 2019-02-13 20:22:36 följande:
    Förvånansvärt många trodde att det parti de röstade på stod för den politik de gick till val på. Om det ändå inte spelar någon roll vad väljarna röstar på så finns det ingen mening med att lägga pengar på ett val.
    Jag förstår vad det är som skaver. SD exkluderades igen, vilket också var ett vallöfte och många väljare är supernöjda med det
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    FDFMGA skrev 2019-02-13 22:49:54 följande:
    Det kommer surt efterGlad

I många av nätets filterbubblor framstod valet som en formalitet där det bara skulle bekräftas att SD är största parti och att beröringsskräckens tid skulle vara över.

Internet har inneburit att man kan ta del av hur mycket information som helst som bekräftar det man tror på och uppenbarligen helt undvika information som andra ser som politiska baskunskaper.
    Ja, det är därför SD-trollen gastar om omval och om inte resultatet då heller blir som man vill, så omval igen. Allt för "demokratins" skull
  • nihka
    FDFMGA skrev 2019-02-13 23:30:39 följande:
    Mm, besvikelsen tycks vara så stark att de psykitriska diagnoserna står som spön i backen från KDSD:are.

Visst, nog hänte det att jag i ilska som barn kunde säga till någon att hen var dum i huvudet, kanske till och med sjuk i huvudet.

Men att vuxna människor ska ha så erbarmligt svagt utveckliad impulskontroll att de börjar diagnosticera är ofattbart - även mot bakgrund av besvikelsen över ett förlorat val eller en förlorad diskussion.
    Första vågen var ju direkt efter tillkännagivandet. Tystnaden när de drog efter luft och sedan spystormen.

Nu har det väl mest stabiliserat sig till ett jämnt gnällande plus enstaka rabiata utbrott från ett fåtal individer. 
  • nihka
    RebeckaZ70 skrev 2019-02-14 13:01:09 följande:
    OmVärlden  

Sidas egen propagandaskrift om hur förtäffliga de är  

Det var ju opartiskt och bra Solig

Synd att de inte tar upp att palestinska skolor som drivs med bistånd uppkallas efter självmordsbombare. Eller att deras skolböcker som även de finansieras med bistånd är fyllda med hatpropaganda.

Inte heller att flera länder dragit ner sitt bistånd pga detta Norge, tex har krävt tillbaks en del av biståndet. 

Men för Sverige och SIDA är allt fine & dandy. Solig

Behovet av bistånd förresten? om man anser sig ha råd att finansiera terroister och mördare istället för att lägga pengarna på skolor och skolböcker som man istället tigger till sig...
    Kan man dessutom betala sin diktator, ledaren för "kära systerparti" (ja jag kallar en president som suttit 14 år på ett 4-årigt presidentmandat för diktator) $1m / månad, vad blir det på 14 år? $168m. omräknat till svenska Lire blev det mer än 1,5 miljarder. Det blir mångs skolor och skolböcker. 
    Jepp. SIDA. 

Israels landsfader, den där terroristen David Ben Gurion kan ni ju plocka ner alla skyltar bärandes hans namn och ersätta honom i era historieböcker med en uns av sanning.

Men för terroristvurmande staten Israel är allt fine & dandy Kräks
  • nihka
    RebeckaZ70 skrev 2019-02-14 13:03:53 följande:
    En tredjedel av riksdagen är hittills för en flytt. tänk om moderaterna skulle byta fot... vilken knäpp på näsan för utrikesministern...
    Fint. Då är 2/3 inte för en flytt.
  • nihka
    nattuw skrev 2019-02-16 20:09:02 följande:
    Det var inte SD som förhandlade om inskränkningar i LAS och därmed retade upp LO. Nåja S har ju snart inga arbetarväljare kvar så det kanske inte spelar så stor roll.
    Nej. precis. SD har inget mandat att förhandla med någon eftersom SD har stängts ute, men om de hade det skulle de göra inskränkningar I LAS:

https://www.arbetsvarlden.se/allianspartierna-och-sd-vill-andra-turordningsreglerna/

• nihka
    nattuw skrev 2019-02-16 20:09:02 följande:
    Det var inte SD som förhandlade om inskränkningar i LAS och därmed retade upp LO. Nåja S har ju snart inga arbetarväljare kvar så det kanske inte spelar så stor roll.
    Nej. precis. SD har inget mandat att förhandla med någon eftersom SD har stängts ute, men om de hade det skulle de göra inskränkningar I LAS:

https://www.arbetsvarlden.se/allianspartierna-och-sd-vill-andra-turordningsreglerna/

• nihka
    nattuw skrev 2019-02-17 20:28:01 följande:
    Det intressanta är 
    ...att det visar att du har fel. Fast egentligen inte så intressant utan bara ett torrt konstaterande.

LO lär bli pissed off oavsett vem som luckrar upp LAS och lär inte ha några speciella snällreaktioner för SD i frågan.
  • nihka
    nattuw skrev 2019-02-18 16:02:41 följande:
    Det var S som retade upp LO i LAS frågan och oavsett vilka krumbukter någon hittar på för att försöka skyla över den saken så blir det inte mindre sant.

Det intressanta är dock inte huruvida du är ute efter att visa att S stulit sin politik från SD eller valt att agera dörrmatta för C utan hur det kan komma sig att S väljarna inte reagerar på ideologins död.
    Det intressanta är fortfarande hur du tror LO givs a shit vem det är som vill luckra upp LAS. S vill det, alla de forna allianspartierna vill det och rassepartiet SD vill det. De enda som inte vill luckra upp LAS är MP som vill låta det vara som det är och V som vill stärka LAS.
  • nihka
    FDFMGA skrev 2019-02-18 14:49:31 följande:
    Apropå sin egna lilla värld med blommor.

Nickfabriken kan säkert ge dig bekräftelse senare, med ett nytt nickSkrattande
    Hahahaha! Nickfabriken

Vad stygg du var mot honom nu som säkert trodde han hade flera HUNDRA människor som höll med honom
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?