Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Har du förtroende för regeringen?

RebeckaZ70 skrev 2019-03-30 17:38:22 följande:

En person som är så desperat i sin iver att brunsmeta mitt hemland så att hen till och med hänvisar till förintelseförnekare kommer, oavsett bortförklaringar och vidare lögner, fortsättningsvis inte att få annat än mitt djupaste förakt. 

Hahahaha!

Du får ta lite ansvar för vad du säger.

Att påstå att Israel har gjort sig skyldig till terroristhandlingar är inte att "brunsmeta" utan ren och skär dokumenterad sanning. Terrorister kan höra hemma i  alla positioner på en höger-vänsterskala. Staten Israels terrorism är inte ett dugg "finare" än Palestinas.

Fortsättningsvis??? Du har väl aldrig reagerat annat än med rabiat fanatism så fort någon andas om att Israel kan ha något ansvar i Israel-Palestinakonflikten.

Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Rataxes skrev 2019-03-30 18:15:35 följande:
    Törs man fråga vem som visat så dåligt omdöme?
    Det är antagligen en terrorist antingen från Israel eller Palestina. Samma skrot och korn.
  • nihka
    RebeckaZ70 skrev 2019-03-30 18:36:37 följande:
    Du har PM
    Men ska du inte berätta för alla hur du ser på människor som listar av FN dokumenterade israeliska terroristhandlingar?

Är det FN du kallar för "förintelseförnekare"? Är ALLA som påminner dig om att Israel inte är någon duvunge utan en lika skyldig part som Palestina i Israel-Palestinakonflikten förintelseförnekare? 
  • nihka
    nattuw skrev 2019-03-31 14:37:09 följande:

Intressant tråd. Personer med en antisemitisk agenda anklagar SD för att vara eller ha samröre med nazister. Eller som Orwells skulle sagt "antisemitism bra, nazism dåligt".

Här finns ingen med någon "antisemitisk agenda". Var i all världen har du fått det ifrån?

SDare har samröre med nazister. De är inte relativt sett så många med långt många fler än de andra riksdagspartierna har problem med.

Vem är Orwells?
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2019-04-02 12:10:36 följande:
    Jag säger inte att du ljuger utan vi nöjer oss med att du är okunnig om saken:

https://data.val.se/val/val2014/valsedlar/R/rvalkrets/16/valsedlar.html#id0001

Waberi togs bort från valbar plats av partiet, dvs han fick sparken. Då valde han att helt dra sig ur kandidaturen och plockades bort från valsedeln..

Så agerade moderaterna.

Det är också talande att du gång på gång återkommer till samma enstaka islamist. Det finns inte så mycket mer än ett försök från islamisterna att infiltrera M.
    .

Ditt eget parti skrev istället samarbetsavtal med Muslimska Brödraskapets svenska gren i förhoppning om röster i utbyte mot politisk makt till islamisterna. Det var ett pris ni var beredda att betala då. Idag har det avtalet åldrats dåligt och minister Damberg tvingas säga att "vi" har inte tagit det på allvar.

Är du nöjd med ert samarbete med SMR och dess sidogrenar? Har ni fått ut det ni ville av det eller har det börjat ge en besk eftersmak?

Var det inte med Omar Mustafas inval i partistyrelsen och de protesterna som det började bli för uppenbart problematiskt? Sedan kom allt med MP och Kaplan och grå vargar och allt det där och sedan dess har islamist inte varit så mycket "modet för dagen", skulle man kunna säga. Men Tro och Solidaritet kämpar på ...
    KillBill skrev 2019-03-31 13:40:57 följande:

Du har alltså hittat ett snart 5 år gammalt inlägg ...

Du trodde du skulle komma undan genom att namnge en exakt person (Pekgul) och kräva ett exakt innehåll (brunsmetning). Du hoppades förstås att allt sådant skulle vara off-internet.

Så när du får det måste du ändra taktik coh klaga på att det är "fem år gammalt". Ja, som tidigare skrivet. Nalin har varnat er i 20 år ungefär så med nödvändighet blir det gamla grejer.

Så, med sakfrågan bevisad: Tror du att partiets smutskastning av de kritiska rösterna som varande för islamisterna fördröjde och/eller förvanskade nödvändig diskussion om till exempel terrorlagstiftning?

.
    Under Alliansens styren kom ingen terrorlagstiftning på plats. Inte heller av regeringen före det, däremot av denna regering. Vad är problemet? Om Alliansen hade suttit i regeringen hade det hänt nu.

Kan man inte prata om vad den innehåller och vad som behöver förbättras isf att kläbbla om vem som till slut petade in den?

På tal på smutskastning!
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2019-04-02 13:17:33 följande:
    För att de är epicentrum i Socialdemokraternas samarbete med islamistiska rörelser.

Och det kommer de att fortsätta vara till den dag Socialdemokratiska partiet beslutar om annat. till exempel att man vill ta avstånd från islamismen.

Men S kommer aldrig att ge upp sina islamistiska kontakter. De ger för många röster och det finns inget direkt att förlora på det.
    .
    Är det ingen som har lärt dig skillnaden på muslimer och islamister, syrier och syrianer och strunt och snus?
  • nihka
    K Markatta skrev 2019-04-01 22:44:05 följande:
    I Dagens industri läser man framför allt följande:

www.di.se/nyheter/ministrar-skonmalar-sina-cvn-vissa-saknar-nastan-helt-utbildning/

Flera av regeringens ministrar saknar i princip helt utbildning efter gymnasiet och flera skönmålar sina cv:n på regeringens hemsida, visar en granskning från Di.

Det är ett bekymmer att det finns många svenska statsråd som har oavslutade utbildningar, säger statsvetaren Thomas Persson.
    Kan du tänka dig vilket mammutproblem, eller papput kanske, det skulle bli om SD mot förmodan skulle ta plats i regeringen?
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2019-04-02 22:00:06 följande:
    Fascinerande.

Hur många gånger har jag frågat dig om vad du tycker om ert dokumenterade samarbete med islamisterna? Och du bara tiger. Vill prata om annat.

Vad tror ni händer om ni inte pratar om ert samarbete med islamisterna? Att det obehagliga försvinner?

Vilken politikertalang!
    Du gör ju precis likadant.

Fascinerande att du inte kan se det.

Och du vet fortfarande inte skillnaden på muslimer och islamister.
  • nihka
    K Markatta skrev 2019-04-05 10:38:18 följande:
    Regeringen uppmanas minska straffrabatten

En majoritet i riksdagen uppmanar regeringen att minska straffrabatten för dem som döms för flera brott vid en och samma rättegång.

Förslaget i tillkännagivandet som Moderaterna, Kristdemokraterna, Liberalerna, Centerpartiet och Sverigedemokraterna står bakom, innebär att såväl det grövsta brottet, det näst grövsta och det tredje grövsta brottet ska tillmätas hela straffvärdet. Först därefter ska en avtrappningen börja. Förslaget riktar in sig på vardagsbrott enligt Johan Forsell.

sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx&grupp=10974&artikel=7192799

Socialdemokraterna vill förhala och utreda frågan under hela nuvarande mandatperiod och inte fatta något beslut. De reserverade sig därför mot förslaget om minskad straffrabatt.

Vänsterpartiet är aktivt för straffrabatt och sa därför också nej.
    Nyss klagade man över att regeringen inte hade nog med platser i fängelse och borde ha tänkt på det inför kommande förändringar, och nu vill man pusha på om att ta bort straffrabatten.

Låter bra att man dels utreder frågan om straffrabatt och gör en konsekvensanalys.

Det är väl varje regerings jobb att handla ansvarsfullt och oppositionens att skälla som bandhundar.
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2019-04-07 23:57:49 följande:
    Dia frågor är bara till för att försöka styra bort samtalet från ert organiserade samarbete med islamister så varför ska jag spela det spelet?

"Va ,kan du inte ge något NYARE exempel på när Pekgul anklagats inifrån partiet? Kom igen, om du svarar på det så ska jag svara på ditt. Lovar ..."

Som om det behövs för att bevisa min poäng.

Ni socialdemokrater ha alltså ett formellt samarbeta med islamistiska organisationer där ni ger dem legitimitet och politisk makt mot att de skall förse er med röster och när sådana som Pekgul, och andra röster, reagerar mot detta så hotar det era maktambitioner. Då måste dessa individer tystas.

.
    Jag kan ställa den relativt enkla frågan en gång till. Inte för att du kommer att svara på den utan för att visa på vad du inte vill svara på:

Vilken roll tror du att ditt partis brunsmetande av de röster som höjts för krafttag mot terrorister har spelat för roll för att vi ännu saknar en adekvat lagstiftning på området?
    Fortfarande kan du inte hålla isär muslimer och islamister.

Men fattar du inte att det inte går att svara på din fråga eftersom det finns en inbyggd premiss om "brunsmetande". Om man inte håller med dig om "brunsmetandet" kan man inte heller svara på frågan vilken roll detta "brunsmetande" haft. 

????
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?