Flash Gordon skrev 2019-04-18 08:48:12 följande:
Vad är "avslöjandet"? Hjälp mig förstå.
Att Adaktusson deltar i två EU-seminarier om IS folkmord på kristna i Mellanöstern?
ADF är med på samma seminarium men det är alltså något klandervärt att delta på ett sådant seminarium?
"Att jag arrangerat två seminarier om IS folkmord på kristna, där ADF-jurister deltagit, skrev jag själv om när de ägde rum. En annan deltagare var EU-kommissionens särskilda sändebud för religionsfrihet, Jan Figel. Extremist?"
.
Du får nog leva med att KD innehåller rätt många som faktiskt är kristna - hur illa du än tycker om det- och kristna grupper kommer att träffas och samtala med varandra.
Vi VET att KD innehåller många som är KRISTNA. Många av dessa har en syn på livet som säger att livet börjar vid BEFRUKTNINGEN och därefter har samma skyddsvärde som ALLT mänskligt liv.
Vet VET också att många ser på den religiösa delen av äktenskapet som en fråga för BIBELN att besvara (det är mellan man och kvinna).
Detta GÖR inget. Vi kan sympatisera med dem ÄNDÅ!
.
Så, vad var det du vill med ditt inlägg ovan, sa du?
Intressant att du ser på KD främst som KRISTNA som då måste vara med alla KRISTNA oavsett hur långt ut på fundamentalistkanten de befinner sig.
Själv trodde jag KD var ett POLITISKT PARTI med en egen POLITIK baserad på en kristen värdegrund. Jag får tänka om där och istället se KD som KRISTET parti med mycket töjbara gränser där allsköns KRISTEN EXTREMISM välkomnas.