Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Har du förtroende för regeringen?

FDFMGA skrev 2019-05-13 12:13:41 följande:
    Förpackningshysteri eller för att citera Fröding:

Snus är snus och strunt är strunt, om ock i gyllene dosor..."

och för mig som är sååsse så passar det ju bra med Frödings efterföljande S-partisymbolSkrattande

"... men rosor i ett sprucket krus är ändå alltid rosor"

Solig
    EBT snor väljare från SD genom att låta som Åkesson. Och Åkesson måste se glad ut för att BFF växer. Det är kul!
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    KillBill skrev 2019-05-15 07:49:54 följande:

Alabama inför USA: hårdaste abortlagstiftning. Aborter förbjuds även vid incest och våldtäkt. Kristdemokraternas vänner i ADF lär klappa händerna..

Vidrigt om detta implementeras, men det drar nog ut på tiden med tanke på hur systemet fungerar och i bästa fall kastas det ut högre upp. - unconstitutional har hörts.

Jag ryser vid tanken på att det finns stöd för den här typen av tänk här i Sverige.
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2019-05-22 18:25:32 följande:

Regeringen planerar alltså, på allvar, att försöka förbjuda fornnordiska runor med motivieringen:"hets mot folkgrupp".

http://www.smp.se/ledare/lat-runorna-vara-ifred/

https://asa-samfundet.se/evenemang/runkampen-protest-vid-riksdagshuset-24-maj/

"Genom Justitieminister Morgan Johanssons försorg hanteras en utredning som ska presenteras i slutet av maj 2019 där man ska komma fram till om att möjliggöra så att Runor och andra Nordiska symboler t.ex. Valknuten, Mjölner, Vegvisir ska kunna hamna under lagen om Hets Mot Folkgrupp."

Jag har aldrig i hela mitt liv haft något intresse i runsymbolor och liknande men om det här blir lag så kommer jag att köpa en sådan där liten mjölner i tenn som sitter på ett smatt halsband av skinn, bara för sakens skull.

Det är uppenbart att detta behöver förklaras för dig.

Det är inte runor per se som man ser över utan nazistiska symboler. Lite som att man på många håll i har förbjudit svastikan som är en nazistisk symbol tillika uråldrig symbol för exempelvis solen. Men det är ju liksom inte sol och lycka som NMR vill förmedla
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2019-05-22 20:36:14 följande:

Det här är så dumt så jag är säöer på att det inte blir något av det men SKULLE det bli något av det kommer folk garanterat att håna lagen och medvetet skaffa sig dessa symboler: tatueringar, smycken, t-shirts ...

Bara för att du planerar att kitta ut dig med nazistiska symboler betyder det förstås inte att andra kommer att visa samma glada stöd för nazism.
  • nihka
    Rataxes skrev 2019-05-22 21:27:24 följande:
    Glassen 88:an har ju varit uppe till granskning tidigare, när dumhetsmaffian letade nazism i glassfrysarna. Men det är är ju bara vad man kan vänta sig av den patetiske justitieministern.
    En till som vill stötta nazism.
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2019-05-22 21:37:38 följande:
    Tyvärr. Var inte med på det mötet.
    Jaha, så du måste vara med på ett möte för att förstå att nazistiska symboler inte är så säljande utanför nazistiska kretsar.
  • nihka
    KillBill skrev 2019-05-22 19:09:38 följande:
    Nu stämmer även Ebba Busch Thor och Ulf Kristersson in i kritiken mot Lars Adaktusson. Misstror du även dem? Varför skulle de dreva mot Adaktusson?
    Jo, det är en nedsmutsningskampanj av KD, av KD. Förstås
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2019-05-24 14:44:41 följande:
    Det där tarvar ju förstås att du kan backa upp påståendet om att dessa individer sagt något oma tt LA inte vil att våldtagna 10-åringar inte ska få göra abort. Vilket var vad påståendet i artikeln var

Låt mig gissa: du kommer inte att kunna visa på det va?

*avdelning: skiter björnen i skogen?*
    Är du HELT resistent mot länkar och det som går att utläsa av dem?
  • nihka
    RebeckaZ70 skrev 2019-05-24 17:48:09 följande:

Man skulle kunna tro att Lars Adaktusson kandiderar till Statsminister, så mycket uppmärksamhet som han fått av vänstervurmaraktivisterna på div snaskiga ledarsidor och här i forumet. Han är ju inte ens aktuell i EU-valet!
    Det är inte konstigt att vänstervurmarpartierna går bakåt i opinionsundersökningarna när man ägnar sig åt att smutskasta andra istället för att tala om sin egen politik.

KDs interna problem med att hålla sina representanter i schack så de någorlunda representerar partiets ståndpunkt är förstås mest ett internt problem, men det är klart att det även spiller över i politiken i stort eftersom andra utanför det egna glorian märker när det glappar.

Även under Alliansens tid tyckte jag man kunde ha petat ut KD. Har aldrig tyckt att de hört hemma i någon riksdag med sin kristen hit och dit.
  • nihka

EU-valet i Sverige kom inte med några överraskningar precis. Ungefär samma läge som i riksdagen

Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?