Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Har du förtroende för regeringen?

gaggaisten skrev 2019-02-10 16:42:00 följande:
    Jag tycker du ska låta bli att skapa fler konton på FL. Det är inte sunt beteende liksom din besatthet med FDFMGA. Jag tycker du ska kontakta någon som kan hjälpa dig. För din egen skull.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    FDFMGA skrev 2019-02-10 22:32:35 följande:
    Haha, vem hen har hängt upp sig på har ju varierat under de år som vurmaren massproducerat nick på FL - ett tag var de ju du, och innan dess någon annan

Jag tycker att hen fungerar som ett utmärkt exempel, om än något tillspetsat, på den nedärvda essens som kännetecknar SD-kulturen:

Och bäst av allt - under alla år som hen har rännt omkring här på FL har de fasta vurmarnicken vurmat för hen - med något enstaka undantag, förstås.

Jag tycker det är obetalbart och i sig kanske en förklaring till varför det hela tiden kan avslöjas tvättälkta rasister inom SD. Vurmar man för SD kämpar man ju för samma sak och håller ihop mot fienden.

Den nedärvda essensen hos SD:are och folk som vurmar för SD-samarbete tycks ha klent utvecklade moralbegrepp.
    Jo, det följer ett tydligt mönster med hatet består men föremålet växlar.
  • nihka
    RebeckaZ70 skrev 2019-02-11 10:26:35 följande:
    Trots att vi levt med krigshot och fientliga anfallskrig sedan 1948 ligger vi på plats 31. Ett snäpp under Frankrike som haft fred sedan 1945. Före ett tiotal EU-länder som alla haft fred sedan 1945.
    Undanflykter som vanligt. Ja, krig och elände sedan Israel bildades och som fortgår och kommer att fortgå. Du låter nästan stolt över att denna terroristvurmande stat är en "flawed democracy".
  • nihka
    RebeckaZ70 skrev 2019-02-11 10:28:35 följande:
    Sluta ljuga om mig.
    Sluta ljuga för dig själv. Så hatisk mot Palestina, men älskar folket? Hahaha!
  • nihka
    RebeckaZ70 skrev 2019-02-07 17:54:50 följande:
    Om du inbillar dig att palestinierhat är normaltillståndet för vanliga israeler måste jag göra dig besviken. 
    Om du nu mot förmodan verkligen har någon sympati till övers för LGBT-palestinier borde du sätta dig in i vad organisationer som JOH och Pride Tel Aviv gör, till skillnad från "kära systerparti" och de religiösa socialdemokraterna. Medan 250 000 tågar i Tel Aviv Pride mördas LGBT personer under palestinskt styre. Jag lever i ett samkönat äktenskap som erkänns av staten, i ett palsetisnkt kontrollerat område hade vi levt under dagligt dödshot. Men det är jag som hycklar. Sure...
    Hela din existens i den här tråden går ut på att trasha Palestina och alla som vill ge dem ett existensberättigande och man kan inte trasha landet utan att trasha människorna. Och Israel verkligen älskar palestinier. Israel älskar palestinier så mycket att man har varit i krig/konflikt med dem sedan 1948 och inte vill ha dem som grannar:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/l15AL7/ar-israel-pa-vag-mot-en-apartheid-stat
  • nihka
    RebeckaZ70 skrev 2019-02-12 12:24:25 följande:
    Och ljugandet fortsätter...

Jag påpekar de missförhållanden som råder och vilken skit den svenska regeringen stödjer med sitt judemordbistånd till hitlers nutida arvtagare.

Jag har flera gånger föreslagit att diskussionen ska tas i lämpligare trådar, men hittills har ingen tyckt likadant. Inte du heller... du fortsätter trasha Israel, det kan man tydligen göra utan att trasha människorna här 

Under tiden fortsätter den stormakshumanitära feministregeringen att betala ut bistånd till PA, som i sin tur betalar ut lön till dömda terrorister och deras familjer.

I torsdags våldtogs och mördades Ori Ansbacher, 19 år av en tidigare dömd terrorist från Hebron. Odjuret kommer att avlönas med motsvarande 25 000 SEK/månad under resten av sitt liv. På samma sätt som 35 000 terrorister redan avlönas av Stefan Löfvens "kära systerparti".

Från och med nästa söndag kommer summan av terroristlönerna att dras av från de tull och skatteintäkter som Israel samlar in åt PA. Förra året motsvare den summan ca 6,4 miljarder SEK.
    Radikaliserade vurmare av terroristvurmande staten Israel påstår naturligtvis att alla som påtalar radikaliseringen ljuger.

Inte desto mindre är det vad du ägnar dig åt - radikaliserat vurmande av terroristvurmande staten Israel.

Det finns två parter i Israel-Palestinakonflikten båda lika goda kålsupare. Både är skyldiga till terrorism. FN och bl a Sverige försöker prata med båda sidor, men med människor som har fastnat i sitt hat går det trögt.

Det svenska biståndet till Palestina utgör ca 6% av världssamfundets totala bistånd till Palestina. Men världssamfundet är förstås enligt dina mått mätt jämte Sverige anhängare till "Hitlers arvtagare". Hela världen är emot oss judar. *snuttefilt*

Jag "trashar" båda sidor, med det finns ingen radikaliserad terroristvurmande palestinaälskare i tråden utan du står helt själv för terroristvurmande åt den israeliska sidan. Det är du och sympatisörer till KDs "kära systerparti" SD som sluter upp runt israelisk terrorism. Det är hatbrott efter hatbrott från båda sidor och du väljer ensidigt att bara ta upp vad den andra sidan gör.

Jag börjar faktiskt fundera på varför ni öht fick någon mark 1948 och om de som tilldelade den då hade tagit samma beslut om de hade vetat hur det ser ut idag.

Här kan du se var de öronmärkta biståndspengarna till Palestina går till så du kan ersätta dina fria fantasier om finansiering av terrorism med fakta om sådant som vattenprojekt och folkräkning:

https://www.omvarlden.se/Reportage/feature/granskning-israelisk-propaganda-mot-bistand-i-palestina/vad-ar-ngo-monitor/hit-gar-det-svenska-bistandet-till-palestina/

Läs gärna också artikeln "Så kapade den israeliska högern biståndsdebatten om Palestina".
  • nihka
    RebeckaZ70 skrev 2019-02-12 12:24:25 följande:
    Under tiden fortsätter den stormakshumanitära feministregeringen att betala ut bistånd till PA, som i sin tur betalar ut lön till dömda terrorister och deras familjer.
    Lite fakta att komplettera dina rasande arga fantasier med:

https://www.omvarlden.se/Reportage/feature/granskning-israelisk-propaganda-mot-bistand-i-palestina/argumenten/pastaende-sverige-ger-bidraglon-till-domda-terrorister/
  • nihka
    Liberté skrev 2019-02-12 14:05:15 följande:
    Art det räknas till en flawed democracy har primärt att göra med det statsskick de har, alltså president istället för reprensativ demokrati. Det har ingenting med att det skulle vara misslyckad.
    Nej, det handlar mest om att man har grupper utan inflytande eller med reducerat inflytande i landet. 
  • nihka
    nattuw skrev 2019-02-12 20:26:05 följande:
    Ungefär som i Sverige där största delen av väljarna i praktiken saknar inflytande. De kan rösta höger, de kan rösta vänster men i slutänden spelar det ingen roll.
    Nej, det kallas demokrati att efter ett val så bildar de mest regeringsdugliga partierna regering.

Förvånansvärt många tror de deltar i ett regeringsval när det klart och tydligt står "Val till riksdagen" på valsedlarna.
  • nihka
    K Markatta skrev 2019-02-12 23:02:46 följande:

För att knyta ihop sidodiskussionen här i tråden om Israel med det som är trådens ämne, regeringen, kan vi titta på hur en del av det nya regeringsunderlaget resonerar om våra relationer till nämnda land:

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=7154194

Liberalerna vill flytta ambassad till Jerusalem

En enig riksdagsgrupp för Liberalerna beslutade i kväll att Sverige bör flytta sin ambassad i Israel från Tel Aviv till Jerusalem.

- Sverige måste fullt ut acceptera och erkänna att Jerusalem är Israels huvudstad och det innebär också att vid lämplig tidpunkt bör Sverige flytta vår ambassad till Jerusalem, säger Fredrik Malm, Liberalernas utrikespolitiske talesperson.

Helt galet och detta får de inte igenom, men de vet de väl
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?