Kristina79 skrev 2019-10-08 23:15:34 följande:
Förlåt mig men nu blev jag lite inskränkt, och präglas säkert av min egen åsikt.
Men du tappar mig helt när du skriver:
"bara att skrika högt när det sker lite våld och skjutningar i invandrarförorter och annat"
Alltså det du skriver och det du uttrycker här tycker jag är helt fruktansvärt och passar nog inte för mig att vidare kommentera.
Jag väljer sätta punkt där!
Även du verkar ha svårt förstå vad jag egentligen skriver i samband med att jag nämner SD. Märkligt att ni är flera som får svårt att förstå när dessa två bokstäver förekommer i en text. Hoppas det inte är ett utpräglat, och i så fall farligt!, flockbeteende?
På förekommen anledning skriver jag därför direkt även till dig:
"jag inte är SD:are och att jag har aldrig röstat på SD. Jag tycker det är beklagligt och faktiskt tragiskt att framförallt det (tidigare?) största partiet S men även de andra riksdagspartierna, har spelat SD i händerna och helt enkelt bjudit dem på deras framgångar. Jag hade önskat en annan utveckling och jag hade hoppats på så mycket mera av S och de andra etablerade partierna."
Undrar om du till någon del kan hålla med mig åtminstone i detta?
Men ändå, tack för svar. På något sätt ändå intressant att få ta del även av din åsikt, även om jag finner den konstig, ger mig en fadd smak i munnen, så anser jag absolut att även du har rätt att uttrycka din åsikt.
Hoppas att du delar min uppfattning att alla har rätt uttrycka sin åsikt?
Ska man titta på kriminalitet och våldsproblematik så tycker jag problemet är väldigt allvarligt men i relation till kärnan i det perspektiv jag pratar om så är det ett mindre problem.
För dig kanske roten ligger i invandringsfrågorna eftersom du reagerar på mitt sätt att uttrycka saken. För mig är de endast en liten del i ett större sammanhang. Jag har inte sagt något om att du är SD:are och det spelar mig ingen roll vad du är. Deras politik och framgångar samt S motgångar är helt uppenbart viktiga för dig.
Min tanke bygger på att man från vissa tankesmedjor som representerar de som har den ekonomiska makten har arbetat med att förändra Sverige till att gå i en annan riktning än den man gått i nästan sedan vi fick allmän rösträtt i Sverige.
Jag anser att den politik som framförts både av sossar, liberaler och konservativa endast är verktyg i det projekt som går ut på att tjäna dessa intressen. Skatter, invandring, privatiseringar och annat används i specifika syften som ibland ligger väl i linje med detta.
Det har ju ibland hänt att verktygen fått eget liv och ställt till det även för näringslivstopparna i Europa. Sist det hände så blev det ju en del krig och annat men det liberala projektet EU bildades även om man stödde lite fel intressen så blev det som man önskade till slut.