Har du förtroende för regeringen?
Det är enklare att utgå ifrån länderna som man bör markera mot, det vill säga de som förtrycker sin befolkning.
Lite gnäll på att den demokratiska staten finansierar vår gemensamma välfärd, men visst jag håller med det finns ju bättre sätt att beskatta på.
Andra liberala gnällbrevet kap:5 ;10
6: Jag vårdar mina egna intressen och vill konstigt nog ha en platt skatt för de som tjänar mindre än jag ska så klart betala lika mycket för att staten ska skydda mitt.
7: Jag ska inte behöva bidra med något själv och jag är bara med så gemensamma saker där mina intressen är i centrum.
8: bla,
9: bla
10: Staten får inte äga nåt!!!! Det vore ju löjligt om den dessutom hade resurser och verklig makt. Makt får ju aldrig hamna under demokratiskt inflytande.
6 nä vi klämmer till med en marginalskatt så de som överskattar sitt eget värde extremt mycket får betala en liten marginalskatt för att jämna ut det hela.
7 de flesta klarar av att samarbeta utan hot men så har vi ju de där individualisterna som man måste tvinga för att det är egensinniga som 3 åringar.
hopp
10..spännande jämförelser med Spanien. Vore det inte bättre med Venezuela där högerminoriteten bränner mat och kastar bensinbomber när de inte får som de vill. Vill minnas att du gillat att jämföra med dom förut. Dom har ju försökt med statskupper förut när de inte fått som de vill...
För att bli lite seriös och se förbi dina religiösa doktriner så håller jag helt med dig den här gängen om hur idiotisk utredningen med hur kilometerskatt skulle dra in förlorade skatteintäkter.
Blev Mugabe en brutal envåldshärskare före eller efter han gick hand i hand med Ingvar Carlsson?
Jag skulle aldrig få för mig att kalla Ingvar Carlsson för nykär tonåring. Inte ens för 30 år sedan.
Du kan behålla dina fantasier för dig själv.