Inlägg från: Padirac |Visa alla inlägg
  • Padirac

Har du förtroende för regeringen?

K Markatta skrev 2019-05-03 11:41:09 följande:

Nu kommer kritik från liberalt proffstyckarhåll:

twitter.com/cbperlenberg/status/1124243787218399232

"Att Liberalerna tar debatten med SD är bra och viktigt - men att Björklund står och myser bredvid en sprudlande glad Åkesson som mjölkar stunden att få normaliseras bredvid en liberal partiledare på gemensam PK är en historiskt dålig manöver."

Såg du bilden på åkesson då han luftboxas, sprudlande glad över att synas med etablissemanget
  • Padirac
    Flash Gordon skrev 2019-05-03 12:56:54 följande:

K Markatta har i princip redan förklarat saken med sin länk till liberala reaktioner.

Där står alltså Björklund och ler ihop med Jimmie och ger tonvis med legitimitet åt precis det som man till och med bytte politiskt block för, i syfte att försöka förhindra.

Men L är desperata och då är man beredda att rucka på principerna. Björklunds ungar, vad säger de om att pappa står där bredvid Jimmie? 

Ja, Björklund ler.

Ja, Björklund ger legitimitet åt SD

Nej, Björklund har inte bytt block.

Nej, det Björklund ville förhindra var att SD fick förhandlingaposition med regeringen

Nej, L är möjligen desperata, men detta debatt-turnerandet föreslogs av L innan valet 2018.

JBs barn tycker kanske att det är rätt att ta debatten med SD, då detta inte är en ny position.

Åter igen glider man på sanningen för att framställa saker i en annan dager än det faktiskt är. Det kallas propaganda.
  • Padirac
    Flash Gordon skrev 2019-05-03 14:01:15 följande:

Du är rätt ensam om din tolkning.

Från Helle Klein på vänsterkanten till Benjamin Dousa på högerkanten undrar alla tyckare vad f*n L håller på med?!

Själv välkomnar jag att L, för en stund i alla fall, tar klivet ur sandlådan och behandlar SD som ett demokratiskt invalt parti så det är inte samtalet med SD som är det anmärkningsvärda.

Det är istället det faktum att L är beredda att göra vad som helst, kasta alla principer överbord, för att rädda sitt eget skinn. Till och med mysa med Jimmie på en PK.

Ensam om att anse att L ger SD legitimitet med detta?

Eller var det så att du blandade ihop detta med de andra tankarna att hålla i huvudet?
  • Padirac
    Maran4 skrev 2019-05-05 09:35:00 följande:

Står detta partis representation i regeringen i proportion till det låga valresultat dom fick i valet?

Ministerposter och regeringsbildning fördelas inte efter antalet röster till riksdagen. #facepalm

Regeringen utses av riksdagen genom votering.

Regeringen tillsätter ministrar.
  • Padirac
    Maran4 skrev 2019-05-05 09:51:53 följande:

Kan så vara. Men det och C och L:s agerande efter valet är att idiotförklara väljarna och göra demokratin till bara ett spel för galleriet.

Du gör ett felslut då du tror att demokratin kräver att olika riksdagspartier ska agera efter just dina önskemål. Du är inte demokratin eller väljarna.

Tvärtom var den större delen av väljarna positiva till en blocköverskridande regeringslösning. De såg inte att ett samarbete med SD var en demokratisk väg framåt.

'Kan så vara' - vem driver frågan om att ett demokratiskt val och parlamenarismen är ett spel för galleriet? De som vill montera ned demokratin förståss, de som vurmar för antiliberala demokratier och auktoritära partier förståss.
  • Padirac
    Erik den gode skrev 2019-05-05 21:55:40 följande:
    Ska pedofiler som aldrig begått något brott fängslas för deras läggning?
    Är det du Björn?!  Jag vet att du tidigare jämfört homosexualitet med pedofili. Du fick mycket kritik för det, med rätta anser jag. 
  • Padirac
    pk regerar skrev 2019-05-08 22:01:39 följande:
    Blir du lika upprörd över illegala bosättare i svenska grönområden, naturreservat m.m ?
    Nu är ju knappast de du tänker på en del av en ockupationsmakt som i strid med internationella lagar annekterar ett lands arealer till ett annat land.

Din analogi haltar mer än betänkligt,

men å andra sidan går din analogi ovan helt i linje med det där påståendet om att 'om två partier utan att sinsemellan ha pratat med varande och kommit överens röstar lika så har de samarbetat'
  • Padirac
    pk regerar skrev 2019-05-08 22:32:00 följande:
    Israel hit och Hamas dit. Vem bryr sig? De har fått 100 och åter 100 chanser att hantera sin lilla dispyt. Finns ingen anledning att hela världen ska engagera sig i den och ditt bidrag räknas inte ens.

Däremot är det en realitet att svenska skogsdungar numera kryllar av illegala bosättningar.
    Nu var det inte den olagliga israeliska bosättningen jag engagerade mig i - det var din jämförelse mellan denna och migranter som bor i parker och skogsdungar.

Om vi ska riktigt noga så var det du som tog upp de israeliska bosättningarna i inlägget jag besvarade.
  • Padirac
    pk regerar skrev 2019-05-08 22:43:40 följande:
    Men skit på dig, din tönt. Svara på frågan istället.

Tycker du det är bra med bosättningar i varenda skogsdunge och att de bajsar i Skogen?
    Det är inte märkligt hur det upprepar sig, så fort en frågas premisser och 'underförstådda' värderingar eller påståenden kommer ut i ljuset så spricker argumenteringen med ett skit på dig, tönt eller annat begränsat uttalande istället för att bli mer stringent och komma med belägg för premisser och påståenden.

Jag har en massa skogsdungar i de områden jag befinner mig och inte kryllar det av bosättningar där. 
  • Padirac
    Anton Chigurh skrev 2019-05-09 05:36:48 följande:

PK-gerillan här inne använder ju aaaaldrig någonsin några epitetet som kan uppfattas....mindre önskvärda. Eller så.

Det verkar på ditt uttalande som att PK-gerillan inte är så där PK som det vill påstås?
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?