Inlägg från: Padirac |Visa alla inlägg
  • Padirac

Har du förtroende för regeringen?

Flash Gordon skrev 2019-05-01 17:25:59 följande:

MEN nu kan samarbetet med islamisterna komma att bita Socialdemokraterna rejält i arslet.

- USA är på väg att terror-stämpla Muslimska Brödraskapet.

- Socialdemokraterna har skrivna avtal med Sveriges Muslimska Råd (SMR) och ett tätt samarbete med många andra islamistiska grupperingar.

- SMR och flera av de islamistiska organisationer som S har samarbete med är en del av den europeiska grenen av Muslimska Brödraskapet.

.

Så snart nog kan det vara så att S står där med formella samarbetsavtal med en terrororganisation.

Det muslimska brödraskapets gren i Sverige (islamiska förbundet i Sverige) och i europa ( federation of Islamic federations in Europe) har eller har haft både moderata och socialdemokratiska ledare., bägge är sparkade ur sina partier pga islamistiska skäl, inget av partierna vill ha islamister som inte förespråkar de svenska partiernas politiska uppfattningar.

Muslimska brödraskapet i sig är islamistisk och konservativt.

Så länge ingen driver 'religiös politik' med syfte att göra religion till något annat än en privat sak ser jag inga problem med att invandrare är del av det politiska.
  • Padirac
    RebeckaZ70 skrev 2019-05-01 12:54:53 följande:

Du får väl fråga dem? Det verkar ju vara den livsviktigaste frågan för dig.

Nä, fel igen. "kära systerparti" är det styrande partiet i de palestinska områdena i Judéen och Samarien. "religiös socialdemokrati" är de som (van)styr Gaza. Lär dig skilja på dessa organisationer och vilka områden de (van)styr.

Nä, där har du fel igen.

www.timesofisrael.com/israels-abortion-law-now-among-worlds-most-liberal/

"The health basket is analyzed and amended on an annual basis, and among the many additional treatments to be offered to Israelis in 2014 are free-of-charge abortions for women ages 20-33."

"Women under the age of 20 or over the age of 40 were also previously eligible for subsidized abortions, regardless of the reason."

Menar du att ett lands skattebetalare skall bekosta ett annat lands sjukvård?

Tycker du att svenska skattebetalare ska bekosta polska kvinnors aborter i Sverige? Eller är det bara Israel som ska bekosta när någon annan stats kvinnor vill göra abort?

Läser du inte det du citerar?

Jag ser att du anser att Palestina är ett annat land än Israel.

Är du för en tvåstatslösning?
  • Padirac
    nattuw skrev 2019-05-02 13:26:59 följande:

Till och med tvångssterilisering av oönskade samhällselement är försvarbart så länge S står bakom. Det skall nog till en socialdemokratisk historiebeskrivning för att inte bara försvara tvångssterilisering av oönskade samhällselement utan dessutom försöka påskina att det var något bra.

Så det tycker du, att det var något bra och försvarbart!

Föräldrar som saknar omvårdnadsförmåga, är de oönskade samhällselement!
  • Padirac
    den avstängde vurmaren skrev 2019-05-02 16:43:36 följande:

Sosseriets tvångssteriliseringar och försvaret av dessa definierar på sitt sätt hela socialdemokratin. "Vi gör aldrig fel och har vi gjort fel så skyller vi på den maktlösa oppositionen."

Har aldrig sett någon från vänsterhåll kritisera tvångssteriliseringarna.

Du behöver ha en mer nya seraf bild på världen och på S och övriga partier.

Att säg att det inte var av rasistiska skäl som sterlisisering genomfördes betyder just det och inget annat. Men så klart, i SDvurmarnas huvuden är det för svårt att ta till sig. De har ju till och med försvarat den falska dokumentären med ett Historierevisionistiskt jubel.
  • Padirac
    nattuw skrev 2019-05-02 17:53:03 följande:

Det var inte jag som ansåg att det var en bra ide att försvara tvångssteriliseringar med att det bara drabbade fattiga och utstötta som skulle ha svårt att ta hand om sina barn.

Jag har inte sett någon annan påstå detta förutom ditt tvärsäkra påstående att det är försvarbart. Du har förståss belägg för att det är försvarbart eller menar du att du var ute o trevande i en mörk påse du inte vet innehållet i?
  • Padirac
    nattuw skrev 2019-05-02 18:49:09 följande:

Det var du som försvarade tvångssterilisering med att det bara drabbade fattiga som inte kunde ta hand om sina egna barn. Om du inte vill stå för vad du skriver utan föredrar att skyla över det med yxskaft-argument så får det vara så.

Nej, yxskaftet var du på alldeles själv.

Jag bemötte påståendet att det var av rasistiska skäl som sterliseringar gjordes med det faktum att det var en fråga om social ingenjörskonst för att skydda ofödda barn mot vanvård hos föräldrar som missbrukade, var prostituerade, hemlösa, kriminella, mentalt oförmögna till barnavård eller helt enkelt för fattiga för att ta hand om alla barn de satte till världen.

Du tolkade, nej påstod, att det var ett försvar, trots att det var ett krasst konstaterande av hur det sköttes på den tiden.

Om förklaringar är samma sak som försvar i ditt huvud så förstår jag att väderkvarnarna snart behöver skydd
  • Padirac
    K Markatta skrev 2019-05-03 10:27:54 följande:

Det blev istället Jan Björklund (L) som kallade till gemensam presskonferens med SD:

www.svt.se/nyheter/inrikes/sd-och-l-kallar-till-presstraff-gemensamt-initiativ

news.cision.com/se/liberalerna/r/jan-bjorklund--l--och-jimmie-akesson--sd--haller-gemensam-presskonferens,c2802738

Idag kl 11:15 kommer Liberalernas partiledare Jan Björklund hålla presskonferens tillsammans med Sverigedemokraternas partiledare Jimmie Åkesson.

Kommer de likt Jonas och Annie att ge sig ut på en debatt-turné?
  • Padirac
    Flash Gordon skrev 2019-05-03 10:50:00 följande:

Va fan!

Det är ju ett fullständigt skämt!

För några dagar sedan gick L:s Johan Pehrson ut med foliehatts-teorin att KD hade gemensam pressträff med V för att senare kunna göra detsamma med SD.

omni.se/l-topp-efter-v-kd-utspelet-handlar-om-att-kd-vill-gora-samma-sak-med-sd/a/wP3VmA

Och så kallar alltså L själva till presskonferens ihop med SD?!

Pajas-parti!

Du tror inte att det var politiskt samarbete i sakfrågor som kritiserades?
  • Padirac
    FDFMGA skrev 2019-05-03 11:23:14 följande:

Haha, det var precis som du trodde.

Måste förefalla obegripligt för de högerpopulister som ännu inte nått därhän i sin språkliga utveckling att de förstått skillnaden mellan samtal och samarbete

De kan fortfarande inte skilja på att rösta lika utan att pratade eller förhandla med varandra och att samarbeta.

Så samtal och samarbete är ännu svårare att skilja på ju
  • Padirac
    FDFMGA skrev 2019-05-03 12:31:26 följande:

Tja, inga tolkningar vurmarna gör förvånar mig längre.

I morse var det någon som hade kommenterat ett inlägg där jag skrivit något om att hållbarhet har blivit en affärskritisk fråga för många svenska företag, där ja la till att detta inte minst är Greta Thunbergs förtjänst.

Detta hade någon fått till att jag påstått att det enbart är Thunbergs förtjänst att företagen försöker ha ett hållbarhetsperspektiv.

Min teori är att högerpopulism i vissa väsentliga delar är ett symptom på språkliga tillkortakommanden.

Ja, det är vanligt att tillskrivas påståenden som är så där 'man och nöjd' - unserförstådda, dvs plockade ur vurmarens egna förståndsvärld. Du kommer snart attanklagas för att ha inte stå för det det de tillskriver din utsaga.

Jag tror att begreppet vurmare bygger på en oförmåga att se nyanser, att ha en överdriven affekt till något. Om det är känslor eller kognitiva förmågors funktion vet jag inte.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?