Inlägg från: Padirac |Visa alla inlägg
  • Padirac

Har du förtroende för regeringen?

Digestive skrev 2019-05-12 20:03:44 följande:
    Vilken kanal kallar du för en SD-kanal? En hänvisning vore praktiskt, gärna med en tidsangivelse där han berättar om det här.

Ärligt talat så tror jag att allt för många - från höger till vänster - använder sig av sådana strategier och metoder. Oavsett om det är Hillary Clinton, Hanif Bali (M) eller kampanjer mot SD som använder sig av tankegodset i fråga så är det ingenting som jag hänger i granen...
    Ja tror mig förstå utifrån dina kommentarera att du är SDare och har svårt att se kririken mot SD 'essens' om man så vill formulera sig.

För mig finns det inget förlåtande med SDs 4 hövdade gäng som när de flesta blev medlemmar forfarande hade en nazist som ledare och JÅ som tog över när det fortfarande bars nazistbindlar och uniform. 

Allt som finns att läsa om SD pekar i samma riktning som de kommer från. Det verkar vara en plantskola för nazister och rasister, de avpolleteras i takt med att de upptäcks av omvärlden, men nya kommer hela tiden till.

Och så principprogramet som är så likt det ursprungliga som BSS gav det nya partiet.

Åkessons städning har knapp börjat - det sista han ska göra när han är klar är att avveckla sig själv och de andra, enligt min mening. 

• Padirac
    Digestive skrev 2019-05-12 20:41:24 följande:
    Nej, det har jag inte skrivit och du har inte mycket på Hanif Balis (M) punkter när du kör med sådana fulspel.

Vi diskuterar på ett offentligt forum och du hänvisar till över ett halvt dygn av videomaterial. Hederligt. Jag minns inget sådant ur videoklippen i fråga... men det är möjligt att saker kan ses i ett annat ljus med Saul Alinsky punkter i åtanke.

Vad skulle du ha på Hanif Bali när du diskuterar såhär? Fokusera på den korta vinsten du... jag siktar på någonting helt annat.
    Då misstolkade jag dig - vad SDs essensialism handlar om enligt din uppfattning låter spännande att få höra 

Klipper bort citatet från SDs program då jag redan tidigare citerat just detta inlägg och fetar dina ord om essens / kvinnor/ män - vad du menade med detta är också spännande att få höra.
    Digestive skrev 2019-05-12 17:49:07 följande:
    -----

Om vi bortser från exemplen så undrar jag hur man hade kunnat uttrycka sig annorlunda om människan med utgång i essentialism. Förslag på det?

Annars så är det ingen hemlighet att SD utgår från att det finns en essentiell skillnad mellan gruppen män och kvinnor, exempelvis, vilket en del av forskningen även stödjer (det är dock en debatt i sig).

Det blir svårt att vara essentialistisk om man inte kan uttrycka essentialism... utan att det hanteras som rasism.
    Som sagt  - du länkade till ett halvt dygns 'videomaterial' för att hävda din ståndpunkt och nu kritiseras jag för att hänvisa till dem. Tomte  Hederligt av den som postade länkarna?

I den video jag tittade på visade HB en sida som han inte visar på twitter i alla fall.  I diskussionen med SD-anhängaren så är HB saklig, argumenterar ärligt. För han vill vinna över dem till sig och till M.  På Twitterhar HB en ton som går ut på att peronligt misskreditera alla som är mot hans vurm för att vinna över SD-anhängare. Hederligt? Effektivt?  Han fick sparken ur styrelsen och bads knipa på twitter etc.

Jag siktar inte på den korta vinsten, det har jag aldrig gjort. En vinst betyder inget för hela slaget, men uppriktigt skulle jag gilla om MKs profetia om 'Segra eller dö' skulle så igenom. Segra kan SD inte göra, det finns för mycket som belastar dem och som fortfarande är aktivt.

Så, gräver vi vidare i vad SD menar med essenser? Det verkar lite absurt att hänvisa till män/kvinnor i fråga om SDs essensialism - det pratat om olika kulturer.

OCh så vad det där andra spåret, eller tredje då, det smo handlar om vad Sd dkriver om stat och nationer i sitt program , det som du besvarade med ett inlägg om folkgrupper
    Digestive skrev 2019-05-12 18:59:51 följande:
    Essentialism omfattar alla som inte är konstruktiviska. Vilket är många grupperingar varav rasister, nazister och fascister är tre av dem...

Jag får en enda träff när jag söker på "folkgrupp" i dokumentet:

"Sverigedemokraterna är motståndare till både kulturimperialism och kulturrelativism. De unika och olikartade identiteter som mänsklighetens olika folk och folkgrupper uppvisar är betingade av deras respektive kulturer. De skilda kulturerna är mänsklighetens gemensamma arv och bör erkännas och skyddas till allas gagn. Vi accepterar och stödjer att den svenska staten hjälper en inhemsk opposition i andra länder som arbetar för att förändra de aspekter av ett lands kultur som står i direkt strid med demokrati och grundläggande mänskliga rättigheter. Vid sidan av dylika kulturyttringar anser vi dock inte att någon nation eller stat har moralisk rätt medvetet försöka förändra eller avskaffa en annan nations kultur."

Jag kan inte se hur det har med en nedärvd essens att göra. Förklara.
  • Padirac
    Digestive skrev 2019-05-12 21:53:37 följande:
    Ja, exempelvis Paula Bieler (SD) har fört särartsfeministisk politik å partiets vägnar i riksdagen och som partiets jämställdhetspolitiska talesperson... i över fem år. Inte heller visar de några tecken på att ha bytt riktning på sin ideologiska jämställdhetspolitik.

Jag länkade till videoklippen för att visa upp lite av den folkmedian som Hanif Bali (M) har rört sig i... jag bad ingen att finna en nål i den höstacken eller att ens se på något av videoklippen - inget innehåll i klippen var överhuvudtaget uppe för diskussion. Nu gör du det igen men det kanske är för svårt att låta bli.

Effektivt? Ja. Hederligt? Nja. Det är dock bra i allmänhet om han vinner över röster från SD (iallafall i min mening) men det ska såklart och allra helst ske på hederliga grunder...

Det står ingenting om kulturer i det avsnittet av SD:s principprogram som handlar om människans beskaffenhet. Rubriken är "Sverigedemokraterna och människan".

Under samma rubrik finner vi även följande i avseendet kvinnor och män:
    "I ett samhälle där människorna är fria att själva forma sina liv kommer dessa skillnader med största sannolikhet att leda till olikheter i preferenser, beteende och livsval. Att det finns olikheter i hur de flesta män och de flesta kvinnor väljer att leva sina liv behöver således inte vara ett problem, ett utslag av diskriminering eller resultatet av en förtryckande könsmaktsordning."

Med visst använder de ordet essen väldigt vagt i allmänhet. Det går att placera in näst intill vad som helst under begreppet så som det används - om vi bortser från att exemplen och övrig text möjligtvis är potentiella hänvisningar till det som åsyftas - frågan är bara om det värsta tänkbara är det som ska tillämpas.
    Nu är det ju inte PB särartsfeminism som SDs principprograms ord om essenser handlar om  - vad jag förstår. men du kanske har kopplingen som jag inte gör

Du länkade alltså till videoklipp för att visa att HB inte bara finns på twitter utan också på en SD-vurmares youtube-kanal? Folkmedia?   Knappast. Det är en påverkad SDvurmare som snackar med HB i den film du länkadeoch som jag jag tittade på. Folkmedia... det var ett ord som var valt med omsorg, eller? SDs volks-vurm är mer än lite obehaglig i skenet av deras historia

Innehållet jag såg stämde överens med det jag skrivit i ett tidigare inlägg om HBs motiv och metod - så visst var innehållet uppe för diskussion, men du inte visste vad du länkade till. Du får gärna titta på det du länkade till, för varg vet uppriktigt inte vilken av filmerna det var annat än att en kille som drack lite sprit och blinkade kraftigt och ofta. 5-10 ggr så ofta som HB gjorde.

Effektivt? fråga de som hotas och hatas av hatsvansen av vurmare som följer honom. HB bad i filmen att de skulle vänta tills han hade hunnit reformera M, JÅ och hans 3 polare hade hållit på mer ån 15 år och var inte färdiga. De diskuterade HBs ev partiledarroll i M. Sdvurmaren hade gett upp HB, tyckte att HB gjorde för lite men HB bad dem alltså vänta, ge honom tid..

De diskuterade en massa andra saker också...  Effektivt för att vinna över SDare till M, knappast effektivt om vi tittar på vad som faktiskt skett med M och SD..

Men vad står det om essens i fråga om män och kvinnor i principprogrammet? Det var ju det du sa att det tex kunde handla om, att mön och kvinnor hade olika essenser.

Varför ska vi applicera det värsta tänkbara i fråga om SD och essens, det behöver vi inte alls göra.

Vi applicerar helt enkelt det som SD har sagt tidigare eftersom de inte förnekat eller tagit avstånd från det.  Tvärtom har de ju själva med stolthet sagt att deras principprogram är det som mest liknar deras ursprungliga principprogram där de bytt ut rasism mot den fascistiska neorasismen, den som menar att det finns nedärvda egenskaper i olika kulturer och geografisk härstamning istället för i hudfärg.  Varför ska vi inte tro å det det själva skriver.

Läs om BSS, lös om Per Engdahl, läs det material från BSS som SD delade ut fram till 2003 eller 2004. Läs om då den första lokalavdelningen bildades, läs om JÅ som tonåring i Sölvesborg.. Hittar du inte länkar ska jag ta fram dem till dig. Jag har länkat till allt i tidigare trådar,   

• Padirac
    Digestive skrev 2019-05-12 23:09:23 följande:

Hon är en uttalad särartsfeminism men jag förstår om du har missat det:

nyheter24.se/debatt/767489-paula-bieler-sd-jag-ar-sarartsfeminist

twitter.com/PaulaBieler/status/1015121717935689729

Hade jag inte följt riksdagens arbete väldigt nitiskt på just jämställdhetsområdet och vid rätt tidpunkt så hade jag själv missat det. Hon titulerade sig nämligen som särartsfeminist i hennes första anförande som partiets jämställdhetspolitiska talesperson.

Personligen gillar jag Paula Biler (SD) och om hon tar över partiledarollen samt reformerar partiet därefter så kan mycket hända (till det bättre... i det längre loppet).

Nu slirar du runt rejält. Jag förstår att du menar En Arg Blatte Talar i och med ordvalet påverkad och hänvisningar till blinkningar, men den människan har väl ingenting gott att säga om SD? Övriga videoklipp var dock från kanalan "Hur kan vi?" och vill du få en så fin människa som Navid Modiri att framstå i dålig dager för din sak så - ja, då ska det till mycket... och jag tvivlar på att det håller ens för ett mysigt duggregn.

Men visst kan jag återse klippet av En Arg Blatte Talar. Får dock återkomma när det är gjort - och jag kommer inte att leta efter exakta ord utan kommer att ha hela strategin i åtanke. Jag vill veta vart jag har Hanif Bali (M).

Det står om kvinnor och män under samma rubrik där essens överhuvudtaget nämns. Det är alltså bara under den rubriken som ordet essens nämns...

Mitt intresse för SD är för svalt för att gräva runt (jag förstår ärligt talat inte vidden av kontraproduktiv uppmärksamhet som det här partiet får/har fått - Googles algoritmer skulle väl kröna partiet som Sveriges tronarvinge vid det här laget). Blev betydligt mer engagerad i Hanif Balis tankegods! - vilket jag skänker ett tack för å dina vägnar.

Jag såg inte filmerna med Navid, det var som du sa en halv dags tittande du länkade till. Så vad han och HB talat om vet jag inte.

Nu är ju SDs prat om essens inte kopplat till PB särartsfeminism. Skrivelsen om essens har som sagt funnits där länge. SD pratar inte om särartsfeminism, de pratar kulturrasism. Direkt från det ursprungliga principprogrammet dom BSS gav dem. Enligt deras egna uppgifter.

Om du uppskattar PB I den mån att du vill stödja henne bör du nog lägga lite tid på att kolla vad SD faktiskt står för. Något som PB också driver.

Läs i principprogrammet om 'nationer' och staten. Det är en läsning som visar vad SD står för. De ljuger inte, de är inte dumma i huvudet, MK har lagt år på att formulera principprogrammet så att det ska bli så likt originalet som det bara går utan att skriva med rasisternas, nazisternas och fascisternas ord. Men de säger som sagt själv med odold stolthet att detta program är som originalet. Tro på dem.
  • Padirac
    Flash Gordon skrev 2019-05-13 06:29:11 följande:

Du tycker alltså på allvar att av allt det Digestive skrivit på forumet i alla år så är han/hon SD:are?

Vilken avgrund i världsuppfattning! Är du så tondöv? Vad är det som står i vägen för att du skall uppfatta något annat än "SD" hela tiden?

Digistive är snarare KD (möjligen M) men framförallt konservativ i sin framtoning.

KD, SD. Idag är det inte en helt enkelt att avgöra skillnaden.

Förvånade mig att SDs rasism inte var uppenbar och faktiskt argumenterades för att så inte var fallet.
  • Padirac
    Flash Gordon skrev 2019-05-13 05:58:48 följande:

Spännande det där fetade.

Det är inte så att du sprider fake news om "rysk-signalspaning-mot-UD-avslöjar-att-journalisten-Oksanen-samarbetar-med-UD" från DN nu?

Det är altså precis den typen av påståenden som idag kan avslöjas på en kvart och med ett par enkla googlingar.

Flash Gordon skrev 2019-05-13 06:15:34 följande:

Vilken av de länkar som Digestive gav dig går till en "SD-kanal" menar du?

Du ser inte att det är en del av problemet för dig att du definierar saker som "SD" som faktiskt inte alla har någonting med SD att göra?

Ju mer du kallar saker "SD" utan att de är det - ju längre efter kommer du att bli i samtalet.

Jag utgår från att det är den här samtalspodden du kallar "SD"

www.kickstarter.com/projects/168821786/hur-kan-vi-prata-med-varandra

Det var den andra filmen det snackades SD i
  • Padirac
    Digestive skrev 2019-05-13 08:49:57 följande:

Det är sådant här som får mig att tvivla på analyserna...

Vad förstår man om svensk politik när SD och KD är svåra att hålla reda på?

Självklart ställer jag mig frågande till sakernas förhållande när smutskampanjer avlöser varandra. Det finns ju inte en enda använd blöja i Sverige som inte har varit luftburen minst en gång...

Sedan är jag mer insatt i riksdagsarbetet än i riksdagspartierna i övrigt. När det handlar om skvaller och sanningen i det dolda så ligger jag långt efter.

Smutskastningskampanjerna mot SD?
  • Padirac
    Digestive skrev 2019-05-13 07:41:09 följande:

Ok.

Det jag citerade ur principprogrammet angående kvinnor och män är en ganska typisk särartsfeministisk syn på män och kvinnor. Men feminism känns irrelevant.

Vart kan man ta del av dessa uppgifter? Vore gott på flera sätt och vis om du kunde hänvisa.

Nja, rösten ligger på KD för att de är det bättre alternativet än SD i tiden. Att jag uppskattar Paula Bieler (SD) förändrar inte den saken...

...och det fungerar. Inget annat parti vinner idag över väljare ur det segmentet. Mycket kan dock hända och ingenting kommer gratis.

KD är definitivt ett bättre alternativ än SD. Oavsett vad man anser om SD så är deras politik mer fokuserad på invandrare snarare än invandring.
  • Padirac
    Digestive skrev 2019-05-13 07:41:09 följande:

Ok.

Det jag citerade ur principprogrammet angående kvinnor och män är en ganska typisk särartsfeministisk syn på män och kvinnor. Men feminism känns irrelevant.

Vart kan man ta del av dessa uppgifter? Vore gott på flera sätt och vis om du kunde hänvisa.

Nja, rösten ligger på KD för att de är det bättre alternativet än SD i tiden. Att jag uppskattar Paula Bieler (SD) förändrar inte den saken...

...och det fungerar. Inget annat parti vinner idag över väljare ur det segmentet. Mycket kan dock hända och ingenting kommer gratis.

Du fick lite lästips igår om SDs bakgrund och deras program. Där kan du ta del av vad deras essenser handlar om.
  • Padirac
    nattuw skrev 2019-05-14 07:32:55 följande:

Det var länge sedan den svenska socialdemokratin var relevant. Idag har S inga andra vapen att ta till än smutskastningskampanjer. Att dessa smutskastningskampanjer under senare år visat sig vara synnerligen ineffektiva beror på att socialdemokratin inte kan backa upp smutskastningen med egna politiska lösningar. Det spelar alltså ingen roll om de lärt sig nåt eller inte. De har helt enkelt ingenting annat att komma med.

Åk lite tunnelbana i Stockholm så får du se på smutskastning och historieförfalskning, SD är fö avsändare.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?