• Felicia86

Har du förtroende för regeringen?

Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • nihka
    KillBill skrev 2016-07-04 23:57:48 följande:
    Jag läser att polisen i Karlstad delvis backar från den version som lämnades igår..

Polisen backar efter att ha pekat ut ensamkommande pojkar - Nyheter (Ekot) | Sveriges Radio sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=6467063

www.gp.se/polisen-pekade-ut-ensamkommande-backar-1.3455068
     Polisen ska inte börja låta som Avpixlat som inte gör annat än "tillskriver en enskild grupp en kollektiv skuldbörda". Det är ju deras specialitet.
  • SmalaSara
    Flash Gordon skrev 2016-07-05 14:53:05 följande:
    Tror inte det går att komma längre ned på den skalan faktiskt.

MP i en regering är ett rejält sänke när det gäller det här med förnuft. Ska möjligen vara Fi då ...
    Säg inte det... Läste någon lustigkurre som på delvist allvar sa att "varje statsminister vi haft har varit sämre än den innan"

Ligger kanske något i det.
  • SmalaSara
    Flash Gordon skrev 2016-07-05 14:41:57 följande:

Polisen själva backar ju inte i sakfrågan. Det är media som påstår det. Däremot säger polisen att det var fel att tala om vilka det var. "En olycklig formulering", som det står i artikeln. De har fått en uppsträckning, helt enkelt.

Faktum är att polisen gått ut med att man bara gripit två stycken och dessa två hörde är sk "ensamkommande". Övriga 5-6 i gruppen hade man inte gripit än för ett par dagar sedan.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23103810.ab

Det är väl lät att tro att det var en trött polisman nära fältet som skrev den första, informationsrikare, formuleringen. Kanske till och med med flit. De man hade gripit är "ensamkommande" och deras kompisar verkar man, utifrån vittnesuppgifter, ha utgått från är detsamma.

Så var det med det.
    .
    Inte för att detta gör vare sig till eller från när det gäller förtroendet för regeringen.

Jag vet. Men jag tycker den här teorin som världsmedborgaren för fram är så... Spännande - och lite rolig att göra spin-offs på.
  • Tom Araya
    nihka skrev 2016-07-05 13:39:48 följande:
    Nej, mångkultur handlar inte om att  "återinföra en massa religiöst dravel vi kämpat i århundraden för att bli av med."

Visserligen innebär mångkultur att man breddar det kulturella spannet, men inte särskilt åt "religiöst dravel" och inte heller har vi här i Sverige "kämpat i århundraden" mot vad du anser är "en massa religiöst dravel" utan i Sverige gick nästan alla i kyrkan på 1700- och 1800-talet.

Förändringen har pågått under århundraden....
    sv.wikipedia.org/wiki/Reformationen

Förövrigt är år 1700 316 år sedan, 1800 är 216 år sedan.

Religiöst anpassad vård, religiösa anpassningar i skolan, religiösa anpassningar i arbetslivet (exempelvisen religiösa undantag i uniformsreglementen), religiösa friskolor...hade det inte varit för invandrad religion hade troligen omskärelse av pojkar likställts med motsvarande för kvinnor och alltså inte varit tillåtet idag. Det senaste jag läste var skolan som byggde bönerum. Det här är en avvikelse från det tidigare spåret mot ett mer sekulärt samhälle som vi tydligt har märkt under 1900-talet.

• FDFMGA
    uddakvinna skrev 2016-07-05 13:57:25 följande:
    Måste fråga er som har stort förtroende för regeringen.
    Var hittar ni förtroende för någon som bara prata om inget händer.
    Eller förtroende för någon som drar in en massa muslimer i regeringsställning. För att citera en imam den som säger att det finns olika islam är ingen riktig muslim.
    Så hur kan homosexuella kvinnor och män vilja ha in fler av den sorten eller varför vill kvinnor i allmänhet ha in fler av samma sort
    Alla vet ju vad en äkta muslim tycker om dessa kategorier av människor
    Inga problem. Jah är varken muslim eller kristen så imamen kan ta sig i arselet.

Det finns många olika slags människor som är muslimer. Jag har jobbat tillsammans med en del. Somliga har jag aldrig gillat, andra har varit ok, en del har jag gillat och några har blivit vänner.

Det är väl närmast socialt handikappade rasister som hämtar sin info från Ekeroths kloak utpissat som tror att muslimer antingen kastar sten och våldtar svenska tjejer eller också smider ondsinta planer om att ta över och införa sharialagar i Sverige.

Paranoia, ditt namn är SDSolig
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • nihka
    Tom Araya skrev 2016-07-05 16:03:25 följande:

Förändringen har pågått under århundraden....
    sv.wikipedia.org/wiki/Reformationen

Förövrigt är år 1700 316 år sedan, 1800 är 216 år sedan.

Religiöst anpassad vård, religiösa anpassningar i skolan, religiösa anpassningar i arbetslivet (exempelvisen religiösa undantag i uniformsreglementen), religiösa friskolor...hade det inte varit för invandrad religion hade troligen omskärelse av pojkar likställts med motsvarande för kvinnor och alltså inte varit tillåtet idag. Det senaste jag läste var skolan som byggde bönerum. Det här är en avvikelse från det tidigare spåret mot ett mer sekulärt samhälle som vi tydligt har märkt under 1900-talet.

Tror du att reformationen handlade om att avskaffa religion???

Förövigt levde Martin Luther år 1546 470 år sedan.

Så du tycker inte vi ska ha religionsfrihet i Sverige? Det tycker jag och jag tror inte ens på någon gud. Men låt var och en bli salig på sitt sätt så länge man inte skadar någon.
  • KillBill
    uddakvinna skrev 2016-07-05 13:57:25 följande:
    Måste fråga er som har stort förtroende för regeringen.

Var hittar ni förtroende för någon som bara prata om inget händer.

Eller förtroende för någon som drar in en massa muslimer i regeringsställning. För att citera en imam den som säger att det finns olika islam är ingen riktig muslim.

Så hur kan homosexuella kvinnor och män vilja ha in fler av den sorten eller varför vill kvinnor i allmänhet ha in fler av samma sort

Alla vet ju vad en äkta muslim tycker om dessa kategorier av människor

Precis som inom kristendomen så finns det inom islam exempel på tolerans och intolerans mot homosexuella. Pingstpastor Åke Greens uttalande i början av 2000- talet om att homosexuella utgör en djup cancersvulst på samhällskroppen är bara ett exempel på att det även inom kristendomen finns fördomar och hat mot homosexualitet.

Att homosexuella röstar på regeringspartierna men också på V, M,  L och C är för att dessa partier driver en politik som mer positiv för HBTQ individer än den politik som drivs av SD (och till viss del KD). SD anser ju tex att man borde tvångssterilisera transsexuella i Sverige och det är inte svårt att förstå varför HBTQ är starkt kritiska till SD.

Sedan är ju den sverigedemokratiska riksdagsmannen Björn Söder (vise talman) djupt homofobisk. Eller vad säger du om följande uttalanden av Björn Söder kring homosexualitet?

"Vad är det som säger att den s k normaliseringen slutar med att bi- homo- och transpersoner skall normaliseras? Varför inte personer som begår tidelag (sex med djur) eller pedofili?"

"Dessa sexuella avarter är inte normala och kommer aldrig att vara normala"

Vad tycker du om följande uttalande om Pridefestivalen av den Björn Söder (SD)?

"Kännetecknande för ett samhälle i upplösning är hyllandet av perversioner och dekadens. Så har det varit genom historien och nu visar det sig med all tydlighet även i vårt land. Perversa tillställningar hyllas av etablissemanget som om de vore vilka nöjestillställningar som helst. Perversa och onaturliga läggningar lyfts fram av massmedierna och politikerna som normaliteter och de nästan slåss om att vara den som skriker högst till försvar av dessa sjukliga jippon"

Detta SD hat mot homosexualitet kan i sig nog vara en bidragande orsak till att många HBTQ individer väljer att rösta på regeringen. Det hat som vissa religiösa och vissa främlingsfientliga hyser mot homosexuella tror jag för övrigt är nära besläktat.

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Gert
    KillBill skrev 2016-07-05 17:33:48 följande:

Detta SD hat mot homosexualitet kan i sig nog vara en bidragande orsak till att många HBTQ individer väljer att rösta på regeringen. Det hat som vissa religiösa och vissa främlingsfientliga hyser mot homosexuella tror jag för övrigt är nära besläktat.

SD hatar inte homosexuella. Jag vänder på frågan; hatar du SD?
    Give ´em Hell!
  • KillBill
    Gert skrev 2016-07-05 17:36:51 följande:
    SD hatar inte homosexuella. Jag vänder på frågan; hatar du SD?
    Give ´em Hell!
    Tja, varken det sverigedemokratiska partiet eller Björn Söder har tagit avstånd från de mycket homofobiska uttalanden som Björn Söder tidigare har gjort. Vad detta säger om SDs syn på homosexualitet får var och en själv bilda sig en uppfattning om.
  • Gert
    KillBill skrev 2016-07-05 17:52:25 följande:
    Tja, varken det sverigedemokratiska partiet eller Björn Söder har tagit avstånd från de mycket homofobiska uttalanden som Björn Söder tidigare har gjort. Vad detta säger om SDs syn på homosexualitet får var och en själv bilda sig en uppfattning om.
    Du svarade inte på frågan.

Det glädjer mig att en överväldigande majoritet - 73% - har röstat "Nej, verkligen inte!" på frågan om de har förtroende för regeringen. 
    Give ´em Hell!
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?